Herken zakelijke websitebezoekerswww.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl

2513 volgers @ICTberichten
Deel dit nu via
PR: ItsaRep

Neri Oxman, baanbrekend architect, wetenschapper en innovator opent Mendix World 2021

Oxman geeft exclusieve presentatie Nature X Humanity en houdt Q&A-sessie over innovaties op het snijvlak van technologie en biologie

Dr Neri Oxman, voormalig MIT professor en architect, wetenschapper en innovator, is keynote speaker op Mendix World 2021, het grootste low-code event dat op 7 september van start gaat. Tijdens haar presentatie, Nature X Humanity, gaat Oxman in op de relatie tussen organische en synthetische materialen. Met het oog op de klimaatverandering beschrijft ze de gevolgen van deze relatie voor de ontwikkeling van gebouwen en producten. Na de presentatie volgt een Q&A-sessie met Sheryl Koenigsberg, senior director product marketing bij Mendix.

Een moderne Da Vinci
Oxman, door de New York Times geprezen als 'een moderne Da Vinci', was voorheen Associate Professor Media Arts & Sciences aan het MIT Media Lab, waar ze een onderzoeksgroep leidde die ontwerpprincipes en elementen uit de natuurlijke wereld toepast op nieuwe technologie in verschillende disciplines. Ze maakte de overstap van de academische wereld naar de uitvoering in de echte wereld en is nu oprichter en CEO van OXMAN, haar nieuwe ontwerpbureau dat de belangrijkste uitdagingen van onze tijd aanpakt. In haar TED Talk, ‘Design at the Intersection of Technology and Biology’, beschrijft Oxman hoe haar innovatieve creaties voortkomen uit baanbrekende ontwikkelingen in vier onderling verbonden technologische domeinen: computationeel ontwerp, additieve fabricage (3D-printen), synthetische biologie en materiaaltechnologie.

Oxman werd uitgeroepen tot Cultureel Leider door het World Economic Forum en tot Revolutionaire Geest door SEED magazine, als erkenning voor haar voortrekkersrol in de bewustwording over de samenhang tussen cultuur en natuur. Zo gebruikte haar team biopolymeren afkomstig van bomen, schaaldieren en appels als alternatief voor plastic; werkte het samen met robots en levende zijderupsen om architecturale schaalvormen zoals geodetische koepels te maken en creëerde het 3D-geprinte biologische maskers, capes en jurken via haar nieuwe benadering van datagedreven materiaalmodellering. Deze structuren, objecten en technologische platformen - naast vele andere die Oxman heeft ontwikkeld - zijn opgenomen in de permanente collecties van het Museum of Modern Art in New York, SFMOMA, het Smithsonian, Centre Georges Pompidou, het Boston Museum of Science en andere culturele instellingen.

Neri Oxman

"Oxmans interdisciplinaire benadering van experimenteren is de ultieme definitie van een maker. De maker community van Mendix richt zich op digitale output terwijl Oxman de digitale met de fysieke wereld laat samensmelten”, aldus Sheryl Koenigsberg, senior director product marketing bij Mendix. “Oxmans werk biedt verrassende inzichten gebaseerd op alledaagse voorwerpen en natuurlijke processen die ons omringen.”

Inspiratie voor de vierde industriële revolutie
Johan den Haan, CTO bij Mendix, geeft aan dat professionals uit de maakindustrie tijdens Mendix World kunnen profiteren van de unieke kijk van Oxman op synergieën tussen de fysieke en digitale wereld: "Digitale technologieën zorgen voor een vierde industriële revolutie. Fabrikanten zetten low-code in om operationele technologie snel op te schalen met nieuwe mogelijkheden, waaronder AI-gedreven analytics en procesautomatisering, robotica en industriële IoT, om de slimme fabrieken van de toekomst te creëren. Het verbluffende werk van Oxman biedt inzichten die de wereldwijde gemeenschap van Mendix-makers die aan de toekomst van industrieel ontwerp werken, zal verbazen en inspireren.”

Johan den Haan

Over Mendix World
Mendix World 2021 belooft de grootste wereldwijde bijeenkomst te worden van low-code experts, technologiepioniers, zakelijk leiders, analisten en software-ontwikkelaars. Zij delen ervaringen op het gebied van digitalisering met low-code software-ontwikkeling. Duizenden deelnemers die geïnteresseerd zijn in verschillende digitale oplossingen in diverse branches kunnen kiezen tussen live Q&A's, demo’s en kleinschalige groepsbijeenkomsten van solution architects, bedrijfsstrategen en IT-experts om zo hun eigen digitale initiatieven verder te brengen.

Schrijf je in voor Mendix World
Kijk hier voor meer informatie en registratie voor Mendix World

Over Mendix
Mendix, onderdeel van Siemens en wereldleider in low-code en no-code applicatie-ontwikkeling, transformeert de manier waarop applicaties in digitale organisaties worden gebouwd. Met het Mendix-platform kunnen bedrijven met meer professionals applicaties ontwikkelen en daarmee de bottleneck van software-ontwikkeling wegnemen (Make with More), slimme apps bouwen met een rijke, slimme. contextuele en proactieve gebruikservaring (Make it Smart) en systemen moderniseren en meer applicaties bouwen die groei faciliteren (Make it Scale). Het Mendix-platform is gebouwd om intensieve samenwerking tussen IT en business teams mogelijk te maken en applicatie-ontwikkeling te versnellen waarbij tegelijkertijd de veiligheid, kwaliteit en governance wordt gegarandeerd. Kortom om organisaties te helpen de stap te maken naar de digitale toekomst. Het ‘Go Make It’ platform van Mendix wordt wereldwijd gebruikt door meer dan 4.000 organisaties.
Colruyt Group optimaliseert bedrijfsvoering en klantervaring met nieuwe in de cloud beheerde netwerkoplossing van Extreme Networks

DNA Services groeit door met clouddiensten op infrastructuur Uniserver

Gratis, krachtig en privacyvriendelijk alternatief voor Google Analytics nu beschikbaar voor iedereen

Schneider Electric introduceert de nieuwe generatie TeSys Deca motorstarters

Schneider Electric breidt portfolio uit met Easy Micro Data Centers

BT gaat sneller klimaatneutraal en lanceert nieuwe klimaatcampagne

Relatie tussen security, IT en development moet beter voor meer innovatie en betere klantervaringen

Prinsjesdag 2021: de belangrijkste veranderingen voor HR- en salarisprofessionals

Nutanix Cloud Platform levert verbeterde dataservices voor ongestructureerde en gestructureerde data

Siemens en Zscaler werken samen aan geïntegreerde Zero Trust-beveiligingsoplossingen voor OT/IT

Nutanix Cloud Platform doorbreekt silo's in hybride multicloud-operations
DDA verwelkomt Maunt als partner

Startup Last Mile eMobility verbindt mobiliteitsinnovaties met bestaand automotive dealernetwerk

VELUX Groep en Schneider Electric verlengen partnerschap om levenslange CO2-neutraal belofte te versnellen

Scholieren innoveren om de wereld te redden in de vierde Raspberry Pi-competitie

Ivanti voor het tweede jaar op rij leider in het 2021 Gartner® Magic Quadrant™ voor IT Service Management Tools

Thinkwise organiseert eerste Low-Code Summit

Kaspersky benoemt nieuwe Managing Director voor Noord-Europa om regionale propositie en partnerships te versterken

Infor lanceert interoperabiliteitsoplossing voor de gezondheidszorg

Vertiv treedt toe tot de Sustainable Digital Infrastructure Alliance om bij te dragen aan een klimaatneutrale digitale economie
Mendix contact

Logo Mendix

info@mendix.com
  www.mendix.com
Mendix sociaal

Mendix tweets

Logo Huisabc.nl
Logo Prof-IT4all
Logo Drimpy
Logo  Fundaments, Expert in Clouds
Logo Login Consultants
Logo Elbo Technology
Logo iSOC24
Logo Vabi
Logo Brixxs
Logo SoftApp BV
Logo MatrixMind
Logo Nice to Meat
Logo Fullstaq B.V.
Logo Stichting ITdonations
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Orange Cyberdefense
Logo VPNdiensten.nl
Logo PlanMen
Logo Facilitor
Logo VPNdiensten.nl
Logo Techone B.V.
Logo E-mergo
Logo Orange Cyberdefense
Logo Boys with Brains
Logo MCS B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Piwik PRO

+ Foto/illustratie/logo
+ Downloadbare bijlages
+ Profiel met socials