www.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.comwww.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekers

2515 volgers @ICTberichten
Deel dit nu via
PR: Zeekhoe Communicatie

Qualys en Red Hat verbeteren de beveiliging van het besturingssysteem van de OpenShift-host

Qualys biedt de eerste oplossing die Red Hat CoreOS op OpenShift op cyberbedreigingen scant

Amsterdam, 4 augustus 2021 — Qualys, Inc. (NASDAQ: QLYS), aanbieder van baanbrekende cloudgebaseerde IT-, compliance- en cybersecurity-oplossingen, maakt vandaag bekend dat het een samenwerking met Red Hat is aangegaan. Het doel is om de beveiliging te versterken van zowel het containerplatform als het besturingssysteem van de host van Red Hat OpenShift.

Qualys kan dankzij de samenwerking met Red Hat een unieke beveiligingsaanpak hanteren. Het stelt een gecontaineriseerde versie van de Qualys Cloud Agent beschikbaar om de beveiliging naar het besturingssysteem van de host van OpenShift uit te breiden. De combinatie van de Cloud Agent voor Red Hat Enterprise Linux CoreOS op OpenShift met de oplossing voor containerbeveiliging van Qualys zorgt voor voortdurende inspectie van netwerkpakketten en detectie van kwetsbaarheden binnen de complete OpenShift-omgeving. De oplossing maakt gebruik van het Qualys Cloud Platform en biedt naadloze integratie met de bestaande workflows van klanten voor het beheer van kwetsbaarheden. Dit wordt aangevuld met rapportage en beveiligingsstatistieken om de cyberrisico’s terug te dringen.

“Cybersecurity is voor vrijwel elke organisatie een van de belangrijkste punten van zorg”, zegt Aaron Levey, Head of Security Partner Ecosystem bij Red Hat. “Wij zijn van mening dat een sterk partnerecosysteem kan helpen met het elimineren van pijnpunten rond de beveiliging door onze klanten. Zij krijgen zodoende namelijk de keuze uit een breed scala van oplossingen. Het Cloud Platform en de Cloud Agent van Qualys bieden beheerders diepgaander inzicht in bekende kwetsbaarheden die mogelijk aanwezig zijn in Red Hat OpenShift en Red Hat Enterprise Linux CoreOS-nodes. Beide oplossingen verwijzen naar relevante beveiligingsbulletins (Red Hat Security Advisories) en putten uit de expertise van Red Hat en Qualys voor de ontwikkeling van cloud-native cybersecurity.“

De Qualys Cloud Agent voor Red Hat Enterprise Linux CoreOS on OpenShift biedt organisaties:
  • Overzicht op de complete omgeving – Een voortdurend bijgewerkt overzicht van geïnstalleerde software en open poorten, uitgebreide rapportage en Red Hat Security Advisories voor alle Red Hat Enterprise Linux CoreOS-nodes.
  • Beveiligingsbeheer voor de host – Deze functionaliteit is volledig geïntegreerd met het Qualys Cloud Platform voor geautomatiseerde detectie en beheer van de compliance-status van de host en de aanwezigheid van patches voor bekende kwetsbaarheden.
  • Eenvoudige installatie op de host – De eenvoudige installatie van de Qualys Cloud Agent maakt het mogelijk om Red Hat Enterprise Linux CoreOS te beveiligen zonder de noodzaak om de host aan te passen, poorten te openen en aanmeldingsgegevens te beheren.
  • Volledige dekking – Integrale bescherming van Red Hat OpenShift en Qualys Container met uitgebreid overzicht, van het besturingssysteem van de host tot en met alle images en de containers die op OpenShift draaien.
"Security-teams hebben behoefte aan bescherming voor moderne applicaties die zijn ontwikkeld op basis van uiterst geavanceerde technologie, zoals Red Hat OpenShift", zegt Chantal ’t Gilde, managing director Benelux & Nordics van Qualys. “Dit vraagt om een oplossing die beveiliging biedt voor zowel de draaiende container-images als het onderliggende OpenShift-cluster. Samen met Red Hat ontwikkelden we een unieke beveiligingsaanpak voor het Red Hat Enterprise Linux CoreOS  die volledige grip biedt op alle gecontaineriseerde workloads. Qualys kan zijn klanten daarmee nog beter helpen met de discovery, het beheer en de voortdurende bescherming van containers.”

Beschikbaarheid
Ga voor deelname aan Qualys Cloud Agent for Red Hat Enterprise Linux CoreOS naar qualys.com/openshift. Neem voor meer informatie deel aan het webinar Securing Red Hat Enterprise Linux CoreOS in Red hat OpenShift with Qualys.

Aanvullende bronnen
Over Qualys
Qualys, Inc. (Nasdaq: QLYS) is een pionier en een marktleider op het gebied van cloudgebaseerde IT- security- en compliance-oplossingen. Het bedrijf heeft meer dan 19.000 klanten en actieve gebruikers in meer dan 130 landen, inclusief een meerderheid van zowel de Forbes Global 100- als de Fortune 100-bedrijven. Qualys helpt organisaties bij het stroomlijnen en consolideren van hun security- en compliance-oplossingen in één platform en het integreren van security in digitale-transformatie-initiatieven voor meer flexibiliteit, beter bedrijfsresultaat en een substantiële kostenbesparing.

Het Qualys Cloud Platform en de geïntegreerde Cloud Apps bieden continue bedrijfskritieke beveiligingsinformatie, wat het automatiseren van audits, compliance en bescherming van IT-systemen en webapplicaties mogelijk maakt on-premise, op endpoints en in elastic clouds. Qualys werd opgericht in 1999 als een van de eerste SaaS-securityorganisaties. Het bedrijf heeft sterke strategische partnerships met managed service providers en consultancybedrijven, waaronder Accenture, BT, Cognizant Technology Solutions, Deutsche Telekom, DXC Technology, Fujitsu, HCL Technologies, IBM, Infosys, NTT, Optiv, SecureWorks, Tata Communications, Verizon en Wipro. Het bedrijf is tevens een van de grondleggers van de Cloud Security Alliance. Bezoek voor meer informatie: www.qualys.com.
Laatste van Qualys
Qualys tekent overeenkomst voor de overname van TotalCloud

Qualys breidt integratie met Microsoft Azure Defender uit naar on-premise en multicloud met Microsoft Azure Arc
Wereldprimeur: International Patiënt Summary (IPS) uitwisseling door Drimpy

NorthC Group tekent bindende overeenkomst voor de overname van Duitse colocatieprovider IPX

Privacysoftwaregigant ExpressVPN zwaar onder vuur

Planners presteren áchter de schermen

Eerste editie Planet Robot op woensdag 30 maart 2022
Fundaments wint FY21 Global Cloud Partner of the Year award van Cohesity

Extreme Networks rond overname van Ipanema - de SD WAN-divisie van Infovista - af

Thijs Vermaat nieuwe Managing Director Experis

Vertiv introduceert het meest uitgebreide platform voor IT-beheer op de markt voor hybride en gedistribueerde netwerken en edge computing

3 op de 5 Nederlanders wil werken bij bedrijf dat diversiteit als kernwaarde heeft

Kaspersky Smart Home Security: een nieuw product om aangesloten apparaten thuis te beschermen

Ontdek het snelste toetsenbord ter wereld – de Razer Huntsman V2

SentinelOne breidt partner ecosysteem uit met nieuwe NDR-integraties

Nieuwste platform release van ServiceNow helpt bedrijven bij de grootste uitdagingen van het hybride werken door de inzet van workflows

Sophos-onderzoek: Meer dan 2 miljoen dollar aan herstelkosten bij ransomware-aanvallen in de financiële sector

Check Point Research: zwarte markt voor valse vaccinatiecertificaten is nu volwaardige industrie

Werving stijgt weer op prioriteitenlijstje Europese bedrijven

Neobanken laten traditionele banken achter door inzet Regtech

VMware benoemt Kit Colbert tot Chief Technology Officer

Logo Orange Cyberdefense
Logo Boys with Brains
Logo MCS B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo VPNdiensten.nl

+ Foto/illustratie/logo
+ Downloadbare bijlages
+ Profiel met socials