www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlContentbureauHerken zakelijke websitebezoekers

2515 volgers @ICTberichten
Deel dit nu via
PR: LVTPR

Extreme Networks brengt als eerste in de branche enterprise-grade Wi-Fi 6E-oplossing op de markt

Nieuwe Extreme AP4000 biedt toonaangevend cloudmanagement en ondersteuning voor de 2,4 GHz-, 5 GHz- en de nieuwe 6 GHz-band

Amstelveen, 3 augustus 2021 – Extreme Networks, Inc. (Nasdaq: EXTR), een cloud-gedreven netwerkbedrijf, introduceert een nieuw enterprise-grade Wi-Fi 6E-accesspoint: het Extreme AP4000 universele platform, dat het 6 GHz-frequentiespectrum ondersteunt. De oplossing is ontworpen voor high-density-omgevingen, zoals scholen, magazijnen en de gezondheidszorg, en is voorzien van best-in-class functionaliteit en intelligence. Daarmee levert de AP4000 clientservices van het hoogste niveau zonder in te leveren op security. Extreme’s grootste klanten, inclusief zorgaanbieders, introduceren Wi-Fi 6E-technologie in omgevingen die vragen om hoge performance en betrouwbare draadloze connectiviteit ter ondersteuning van een zeer groot aantal apparaten.

Wi-Fi 6E biedt de snelste Wi-Fi op de markt en maakt multi-gigabit-, low latency-verbindingen mogelijk, alsook nieuwe gebruikscases voor klantervaringen die afhankelijk zijn van hoge betrouwbaarheid. De oplossing voorkomt downtime en vermindert het risico van kwetsbaarheden op het vlak van data en privacy. Extreme is het eerste bedrijf dat bekendmaakt dat een enterprise-organisatie zijn Wi-Fi 6E-accesspoint afneemt.

Over de Universal Wireless AP4000
  • Wi-Fi 6E/6 GHz biedt drie keer meer dan het beschikbare niet vrijgegeven spectrum en is beschikbaar in de VS en veertig andere landen. De AP4000 gebruikt het 6 GHz-spectrum om te voorzien in een hoge performance in een schone omgeving met lage interferentie.
  • De AP4000 maakt gebruik van geavanceerde security en machine-learning- en artificial-intelligencemogelijkheden om te voldoen aan nieuwe eisen en uitdagingen op het gebied van Wi-Fi-infrastructuur, die zijn ontstaan door de opkomst van nieuwe apparaten, applicaties en gebruikers. In combinatie met het ExtremeCloud™ IQ- netwerkmanagementplatform zorgt de oplossing voor vereenvoudigde implementatie, management en zeer goed beveiligde Wi-Fi in high-density-omgevingen.
  • Met drie 2x2:2-radio’s biedt de AP4000 high-efficiency, high-performance 802.11ax geaggregeerde datasnelheden tot 3,9 Gbps. Bovendien ondersteunt het platform tegelijkertijd de 6 GHz-, 5 GHz- en 2,4 GHz-banden.
  • De AP4000 is ontworpen met het Broadcom FBAR tri-band-filter en maakt zo superieure tri-band-radioperformance mogelijk binnen het 5 GHz- en 6 GHz-spectrum zonder dat daar een software- of hardware-upgrade voor nodig is.
  • Daarnaast biedt de AP4000 het kleinste vormfactor enterprise-grade Wi-Fi 6E-accesspoint (8” x 8” x 1,5”) voor een esthetische en flexibele installatie. De oplossing past eenvoudig in Extreme-ophangbeugels bij het vervangen van eerdere accesspoints.
Aanvullende quote:

Nabil Bukhari, Chief Product Officer en Chief Technology Officer, Extreme Networks
“We zijn ontzettend trots dat wij als eerste in de branche een enterprise-grade Wi-Fi 6E-accesspoint introduceren in een klantomgeving. In combinatie met ons ExtremeCloud IQ-netwerkmanagementplatform bieden we de sterk verspreide organisaties van nu de meest geavanceerde cloud-managed Wi-Fi-oplossing op de markt. De beschikbaarheid van het 6 GHz-spectrum biedt veel kansen voor nieuwe services en helpt organisaties om betrouwbaarheid te vergroten en operationele kosten en risico’s te verlagen. Wi-Fi 6E voorziet in belangrijke verbeteringen op het vlak van bandbreedte en performance en voorkomt frustraties rondom trage apparaten en applicaties.”

Prijs en beschikbaarheid
  • De prijzen beginnen bij 1.049 euro en de oplossing is vanaf nu beschikbaar.
  • Extreme biedt een universele SKU voor vereenvoudigde bestelling en implementatie, en maakt geen gebruik van land-specifieke SKU’s.
  • Om installatie en netwerkmanagement te vereenvoudigen, is de AP4000 te combineren met Extreme Campus Controllers of met ExtremeCloud IQ.
Over Extreme Networks
Extreme Networks, Inc. (EXTR) biedt een probleemloze netwerkervaring die iedereen verder brengt. We verkennen de grenzen van technologie met de kracht van machine learning, artificial intelligence, analytics en automatisering. Meer dan 50.000 klanten wereldwijd vertrouwen op onze end-to-end netwerkoplossingen in de cloud en op onze topservice die hen helpt bij het versnellen van de digitale transformatie en hen laat groeien. Meer informatie is te vinden op de website van Extreme – of volg ons op Twitter, LinkedIn en Facebook.

Extreme Networks, het logo van Extreme Networks en ExtremeCloud zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van Extreme Networks, Inc. in de Verenigde Staten en andere landen. Andere handelsmerken die hierin worden getoond zijn het eigendom van hun respectievelijke eigenaren.
Laatste van Extreme Networks
Extreme Networks rond overname van Ipanema - de SD WAN-divisie van Infovista - af

Olympiastadion Berlijn kiest Extreme Networks als officiële leverancier van Wi-Fi-oplossingen

Extreme Networks Announces Intent to Acquire Infovista's Ipanema SD-WAN Business
Wereldprimeur: International Patiënt Summary (IPS) uitwisseling door Drimpy

NorthC Group tekent bindende overeenkomst voor de overname van Duitse colocatieprovider IPX

Privacysoftwaregigant ExpressVPN zwaar onder vuur

Planners presteren áchter de schermen

Eerste editie Planet Robot op woensdag 30 maart 2022
Fundaments wint FY21 Global Cloud Partner of the Year award van Cohesity

Thijs Vermaat nieuwe Managing Director Experis

Vertiv introduceert het meest uitgebreide platform voor IT-beheer op de markt voor hybride en gedistribueerde netwerken en edge computing

3 op de 5 Nederlanders wil werken bij bedrijf dat diversiteit als kernwaarde heeft

Kaspersky Smart Home Security: een nieuw product om aangesloten apparaten thuis te beschermen

Ontdek het snelste toetsenbord ter wereld – de Razer Huntsman V2

SentinelOne breidt partner ecosysteem uit met nieuwe NDR-integraties

Nieuwste platform release van ServiceNow helpt bedrijven bij de grootste uitdagingen van het hybride werken door de inzet van workflows

Sophos-onderzoek: Meer dan 2 miljoen dollar aan herstelkosten bij ransomware-aanvallen in de financiële sector

Check Point Research: zwarte markt voor valse vaccinatiecertificaten is nu volwaardige industrie

Werving stijgt weer op prioriteitenlijstje Europese bedrijven

Neobanken laten traditionele banken achter door inzet Regtech

VMware benoemt Kit Colbert tot Chief Technology Officer

Logo Orange Cyberdefense
Logo Boys with Brains
Logo MCS B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo VPNdiensten.nl

+ Foto/illustratie/logo
+ Downloadbare bijlages
+ Profiel met socials