www.marcommit.nlwww.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nlHerken zakelijke websitebezoekers

2515 volgers @ICTberichten
Deel dit nu via

Essentra Components neemt Chinese onderdelenfabrikant over

Amsterdam, 3 augustus 2021 - Klanten van Essentra Components plukken binnenkort de vruchten van de bekrachtiging van een multi-miljoenendeal voor Essentra Components. Deze deal vindt plaats in de vorm van de overname van een Chinese fabrikant en distributeur van onderdelen, Jiangxi Hengzhu Electrical Cabinet Lock Co (Hengzhu).

Met de overname gaat een meerderheidsaandeel voor Essentra Components in het bedrijf gepaard. Daarnaast krijgt Essentra Components beschikking over het bestaande vijfhonderd man tellende werknemersbestand van het bedrijf, evenals het volledige distributienetwerk en de productlijnen. Ook bestaat bij deze deal voor Essentra de mogelijkheid om de volledige eigenaar van het bedrijf te worden op het moment dat een aantal vastgestelde mijlpalen wordt bereikt.

De initiële overname werd in mei van dit jaar aangekondigd na goedkeuring van de betrokken toezichthouders. Hierdoor krijgt Essentra Components vanaf vandaag (3 augustus) het volledige bedrijf in handen, waarmee er meer dan zevenduizend nieuwe klanten aan het bestaande portfolio van Essentra worden toegevoegd.

Hengzhu heeft in China een reputatie opgebouwd als vooraanstaande fabrikant van toegangshardware, die het bedrijf produceert in een fabriek in Yichun. De meerderheid (zeventig procent) van Hengzhu’s verkopen vindt binnen de grenzen van China plaats. Dit zorgt voor een stevige basis voor Essentra Components om het merk in een nieuwe markt te introduceren, waar het voorwerk al is gedaan.

De overname geeft Essentra Components de kans om niet alleen zijn klantenbestand uit te breiden, maar ook om bestaande en toekomstige klanten, zowel in Nederland als in de rest van Europa, nieuwe producten te leveren. Dit gaat gemakkelijk nu dat alles onder één bedrijfskoepel valt.

Dankzij het nieuwe distributienetwerk en klantenbestand bestaat er nu voor Essentra Components ook de mogelijkheid om via de fabriek in Yichun zeer gewilde producten lokaal te produceren.

Scott Fawcett, Divisional Managing Director bij Essentra Components, is van mening dat China grote marketingkansen oplevert voor klanten: “Dankzij deze overname kunnen we nu zowel onze bestaande klanten als de klanten van Hengzhu expertise aangaande onderdelen bieden bij een grotere reeks aan producten. Dit geeft hen meer flexibiliteit en zekerheid in hun toevoerketen. We kijken ernaar uit om samen met het Hengzhu-team onze aanwezigheid in de Aziatische productmarkten uit te breiden.”

Essentra Components is de afgelopen jaren verder gegroeid dankzij strategische uitbreiding van zowel zijn productaanbod als het distributienetwerk. Bij deze groei hoort ook de introductie van LDPE-onderdelen vervaardigd uit ten minste veertig procent post-consumer gerecycled plastic.

Naast de focus op een succesvolle integratie zet Essentra Components zijn missie richting een energie-neutrale productie voort. In het streven naar een duurzame toekomst biedt Essentra zijn klanten een steeds grotere selectie aan duurzame producten, zodat zij hun ecologische voetafdruk kunnen verkleinen.

Meer informatie over Essentra Components en Hengzhu is te vinden op de website: www.essentracomponents.com

Over Essentra Components
Essentra Components, onderdeel van Essentract Plc, is een toonaangevende internationale fabrikant en distributeur van essentiële industriële componenten. Het bedrijf is opgericht in 1955 en is actief in 29 landen over de hele wereld. Essentra Components heeft veertien productievestigingen, 34 distributiecentra en veertig sales- en servicelocaties. Met zijn brede reeks van 45.000 producten bedient het bedrijf meer dan 82.000 klanten met toepassingen in sectoren als de machinebouw, industriële elektronica, allerhande productie-omgevingen, de auto-industrie en de bouwnijverheid. Meer informatie is te vinden op www.essentracomponents.com.
Laatste van Essentra Components
Essentra Components neemt Chinese onderdelenfabrikant over

Essentra verhoogt gebruik van post-consumer gerecycled plastic in LDPE-componenten
Wereldprimeur: International Patiënt Summary (IPS) uitwisseling door Drimpy

NorthC Group tekent bindende overeenkomst voor de overname van Duitse colocatieprovider IPX

Privacysoftwaregigant ExpressVPN zwaar onder vuur

Planners presteren áchter de schermen

Eerste editie Planet Robot op woensdag 30 maart 2022
Fundaments wint FY21 Global Cloud Partner of the Year award van Cohesity

Extreme Networks rond overname van Ipanema - de SD WAN-divisie van Infovista - af

Thijs Vermaat nieuwe Managing Director Experis

Vertiv introduceert het meest uitgebreide platform voor IT-beheer op de markt voor hybride en gedistribueerde netwerken en edge computing

3 op de 5 Nederlanders wil werken bij bedrijf dat diversiteit als kernwaarde heeft

Kaspersky Smart Home Security: een nieuw product om aangesloten apparaten thuis te beschermen

Ontdek het snelste toetsenbord ter wereld – de Razer Huntsman V2

SentinelOne breidt partner ecosysteem uit met nieuwe NDR-integraties

Nieuwste platform release van ServiceNow helpt bedrijven bij de grootste uitdagingen van het hybride werken door de inzet van workflows

Sophos-onderzoek: Meer dan 2 miljoen dollar aan herstelkosten bij ransomware-aanvallen in de financiële sector

Check Point Research: zwarte markt voor valse vaccinatiecertificaten is nu volwaardige industrie

Werving stijgt weer op prioriteitenlijstje Europese bedrijven

Neobanken laten traditionele banken achter door inzet Regtech

VMware benoemt Kit Colbert tot Chief Technology Officer

Logo Orange Cyberdefense
Logo Boys with Brains
Logo MCS B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo VPNdiensten.nl
Logo Extreme Networks