Herken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.LVTPR.com

2515 volgers @ICTberichten
Deel dit nu via
PR: Influx PR & Communicatie

Britse defensieonderdelen Royal Air Force en Royal Navy verbeteren recruitmentproces met Pega’s low-code software

Betere digitale ervaring en verkorte wervingscycli voor jaarlijks 180.000 potentiële kandidaten dankzij nieuw end-to-end recruitment platform

AMSTERDAM, 3 augustus 2021 De Royal Navy (RN) en de Royal Air Force (RAF) hebben Pegasystems Inc. (NASDAQ: PEGA), de softwareorganisatie die complexiteit binnen organisaties doorbreekt, gekozen om een nieuw, gezamenlijk low-code platform te ontwikkelen voor de werving van kandidaten. De nieuwe applicatie wordt gebouwd op Pega Customer Service™ Digital Customer Engagement Edition, een maatwerkapplicatie voor de publieke sector, en zorgt voor een betere ervaring bij zowel kandidaten als recruiters. Bovendien verbetert het de bestaande wervingstrajecten aanzienlijk en levert het rapportagemogelijkheden voor meer inzicht in het recruitmentproces.

Elk jaar tonen zo’n 180.000 kandidaten belangstelling in een carrière bij de Britse RN en de RAF waaruit 60.000 sollicitaties volgen. Ongeveer 8.500 mannen en vrouwen worden uiteindelijk aangenomen. Vanuit 48 eigen recruitmentkantoren in het Verenigd Koninkrijk voeren 600 RN- en RAF-medewerkers de werkzaamheden voornamelijk handmatig uit. Dit leidt tot lange wervingstrajecten en hoge uitval van kandidaten. De nieuwe softwaretoepassing helpt het wervingsproces te beperken tot naar verwachting slechts 30 dagen.

Digital Customer Engagement Edition maakt gebruik van intelligente automatisering en inzichten om de pro-activiteit van kandidaten te stimuleren en meer flexibiliteit in te bouwen in het wervingsproces. Het platform levert statistieken, rapportages en gegevens die zijn samengesteld en opgebouwd rond de ervaringen van de individuele kandidaat. Kandidaten bepalen zelf hun voortgang door een multichannel, selfservice model te creëren. De recruiters kunnen kandidaten die de meeste ondersteuning nodig hebben tijdens het wervingstraject één-op-één begeleiden.

Dankzij de low-code functionaliteiten van het platform kunnen RN- en RAF-recruiters zelf hun eigen proces vormgeven en noodzakelijke wijzigingen of verbeteringen doorvoeren in de applicaties. Dat kan straks in enkele uren of dagen worden afgerond in plaats van dat het weken of maanden in beslag neemt. Recruiters houden hiermee de flexibiliteit om up-to-date te blijven.

Het nieuwe systeem ondersteunt bovendien de Defence Diversity and Inclusion Strategy 2018 – 2030 van het Engelse Ministerie van Defensie (MOD). Het levert data en statistieken op basis waarvan MOD de voortgang en prestaties van ondervertegenwoordigde kandidaatgroepen kan volgen en diversiteitsdoelstellingen sneller kan realiseren. SiXworks is betrokken als implementatiepartner. De organisatie heeft een sterk trackrecord; het heeft binnen het MOD-ecosysteem al vele succesvolle projecten opgeleverd. Sixworks fungeert als het Programme Management Office (PMO) voor het leveren van de nieuwe applicatie.

Hayden Stafford, president global client engagement Pegasystems. “Onder rekruten zijn veel digital natives te vinden. Daarom kun je ervan uitgaan dat zij een ervaring willen die aansluit op hun verwachting zoals zij die ook in de rest van hun dagelijks leven ervaren. Pegasystems ondersteunt deze moderniseringsslag graag en wij zijn verheugd dat beide defensieonderdelen hun wervingsdoelstelling door een volledig geautomatiseerd wervingsproces weten te realiseren."

Groepskapitein Lizzy Nicholl, hoofd recruiting en selectie voor de RAF: “Recruiters van de RAF zijn nog niet eerder zelf zo betrokken geweest bij een groot softwareontwikkelproject, dus we zijn erg enthousiast over een gezamenlijk RN en RAF Recruiting IT-systeem [RITS].  Nauw samenwerken met Pega-experts om zoiets krachtigs te bouwen, dat we vervolgens in-house kunnen onderhouden, is voor ons een grote stap voorwaarts. Dit samen met de RN te realiseren is een geweldige bonus. Er wordt goed samengewerkt en elke kans wordt aangegrepen om elkaars best practices op het gebied van recruitment over te nemen.”

“We vertrouwen erop dat RITS de recruitment journey van onze kandidaten verbetert en de kans vergroot dat individuen hun journey echt willen afronden. Zo krijgen wij binnen de RAF meer diversiteit en dat is van cruciaal belang nu we ons ook begeven in steeds complexere operationele omgevingen zoals cyber en ruimtevaart”, voegt Nicholl toe.

Kapitein Peter Viney, hoofd recruitment bij Royal Navy: “De RN is erg blij om met Pega samen te werken aan de ontwikkeling van een modern recruitment (ICT)-systeem. Het ondersteunt onze recruiters en zorgt voor een betere kandidaat-ervaring van begin tot eind.”

Over Pegasystems
Pega levert innovatieve software die complexiteit binnen organisaties doorbreekt, waardoor klanten betere beslissingen kunnen nemen en hun werk beter kunnen organiseren. Pega helpt organisaties hun grootste problemen op te lossen: het maximaliseren van customer lifetime value, het stroomlijnen van dienstverlening en het verhogen van de operationele efficiëntie. De kracht van Pega-technologie is de realtime AI in combinatie met Intelligent Automation. De schaalbare architectuur en het low-code platform helpen organisaties wendbaar te blijven in de wereld van vandaag én die van morgen. Voor meer informatie over Pegasystems (NASDAQ: PEGA): www.pega.com

Redactionele informatie:
Influx PR – Gerline van Wijnen – tel: 055 366 3034, e-mail: info@influx-pr.com
Laatste van Pegasystems

Pegasystems benoemt Nawal Hamarass tot Vice President Benelux & Nordics

Pega lanceert nieuw partnerprogramma voor meer klantwaarde en snellere ROI
Wereldprimeur: International Patiënt Summary (IPS) uitwisseling door Drimpy

NorthC Group tekent bindende overeenkomst voor de overname van Duitse colocatieprovider IPX

Privacysoftwaregigant ExpressVPN zwaar onder vuur

Planners presteren áchter de schermen

Eerste editie Planet Robot op woensdag 30 maart 2022
Fundaments wint FY21 Global Cloud Partner of the Year award van Cohesity

Extreme Networks rond overname van Ipanema - de SD WAN-divisie van Infovista - af

Thijs Vermaat nieuwe Managing Director Experis

Vertiv introduceert het meest uitgebreide platform voor IT-beheer op de markt voor hybride en gedistribueerde netwerken en edge computing

3 op de 5 Nederlanders wil werken bij bedrijf dat diversiteit als kernwaarde heeft

Kaspersky Smart Home Security: een nieuw product om aangesloten apparaten thuis te beschermen

Ontdek het snelste toetsenbord ter wereld – de Razer Huntsman V2

SentinelOne breidt partner ecosysteem uit met nieuwe NDR-integraties

Nieuwste platform release van ServiceNow helpt bedrijven bij de grootste uitdagingen van het hybride werken door de inzet van workflows

Sophos-onderzoek: Meer dan 2 miljoen dollar aan herstelkosten bij ransomware-aanvallen in de financiële sector

Check Point Research: zwarte markt voor valse vaccinatiecertificaten is nu volwaardige industrie

Werving stijgt weer op prioriteitenlijstje Europese bedrijven

Neobanken laten traditionele banken achter door inzet Regtech

VMware benoemt Kit Colbert tot Chief Technology Officer

Logo Orange Cyberdefense
Logo Boys with Brains
Logo MCS B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo VPNdiensten.nl
Logo Extreme Networks