Contentbureauwww.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nl

2515 volgers @ICTberichten
Deel dit nu via
PR: ItsaRep

Total Economic Impact-onderzoek: Dataiku levert bedrijven een return-on-investment van 423 procent

Productiviteit van data scientists en data engineers stijgt met 75 procent

Dataiku, 's werelds meest geavanceerde enterprise AI-platform, heeft het onderzoek Total Economic Impact gepubliceerd waaruit blijkt dat de enterprise-klanten van Dataiku een return-on-investment (ROI) van 423 procent realiseren. Het onderzoek is uitgevoerd door Forrester Consulting en beschrijft de financiële gevolgen van de implementatie van Dataiku bij bedrijven.

Het onderzoek toont de voordelen van het gebruik van Dataiku op het gebied van productiviteit aan. Met name de productiviteitstoename van 75 procent bij data scientists en engineers is opvallend. Verder laat het onderzoek zien dat werken met Dataiku het uitvoeren van de handmatige en repeterende taken, die komen kijken bij het maken van terugkerende rapportages, met 90 procent vermindert. Forrester stelt dat er in totaal 12,89 miljoen dollar aan voordeel behaald kan worden met een investering van 2,47 miljoen dollar. Dit komt volgens het onderzoeksbureau door de verhoogde productiviteit bij gebruikers, de lagere kosten, de betere operationele efficiëntie en de hogere winst.

De Total Economic Impact-studie van Forrester biedt bedrijven een hulpmiddel om de potentiële financiële impact van het gebruik van verschillende platforms te beoordelen. In dit onderzoek heeft Forrester de ervaringen van vier klanten van Dataiku uit verschillende sectoren gebundeld om de totale set aan voordelen, kosten en risico’s van het implementeren van Dataiku in kaart te brengen. De onderzochte bedrijven komen uit de farmaceutische industrie, de financiële dienstverlening, lucht- en ruimtevaartsector en de detailhandel.

Terwijl de vraag naar AI bij grote organisaties blijft groeien, worstelen veel bedrijven volgens Forrester met het implementeren, monitoren en beheren van AI-modellen in productie-toepassingen. Forrester stelt dat data science-teams ‘leveranciers nodig hebben die meer automatisering kunnen bieden om de productiviteit te verhogen, beschikken over model operations voor soepele implementatie en een product roadmap hebben die innovatie op het gebied van machine learning toegankelijk maakt’. In het onderzoek zegt een teamleider van een analytics- en innovatieteam in de farmaceutische industrie: “Door deze herbruikbare data pipelines en data products hebben we de uitvoerende kant van onze ontwikkeling beter kunnen stroomlijnen. Dit levert een besparing op van meer dan 4 miljoen dollar.”

“We geloven dat AI een enorme impact kan hebben op bedrijven, ongeacht hun grootte of het vermogen om toptalent te werven, als het gebruik ervan wordt ingebakken in de dagelijkse werkzaamheden van verschillende teams”, zegt zegt Florian Douetteau, CEO en mede-oprichter van Dataiku. “We zijn blij dat we deze overtuiging door het onderzoek van Forrester nu kunnen kwantificeren.”

Meer dan 450 bedrijven wereldwijd gebruiken Dataiku om hun projecten op het gebied van data en AI te systematiseren. Er zijn veel verschillende use cases: fraudedetectie tot het tegengaan van klantverloop (churn) en het voorspellen van de noodzaak tot een onderhoudsbeurt tot het optimaliseren van de toeleveringsketen. Dataiku is marktleider en blijft groeien met meer dan 750 werknemers op kantoren in onder andere New York, Parijs, Londen, München, Sydney en Singapore.

Het volledige onderzoek "The Total Economic Impact™ Of Dataiku: Cost Savings And Business Benefits Enabled By Dataiku" is hier te downloaden: https://pages.dataiku.com/dataiku-forrester-tei-report.
Laatste van Dataiku

Dataiku en Rabobank versterken samenwerking voor meer AI-innovatie in bankensector

Dataiku nu ook beschikbaar via AWS Marketplace
Wereldprimeur: International Patiënt Summary (IPS) uitwisseling door Drimpy

NorthC Group tekent bindende overeenkomst voor de overname van Duitse colocatieprovider IPX

Privacysoftwaregigant ExpressVPN zwaar onder vuur

Planners presteren áchter de schermen

Eerste editie Planet Robot op woensdag 30 maart 2022
Fundaments wint FY21 Global Cloud Partner of the Year award van Cohesity

Extreme Networks rond overname van Ipanema - de SD WAN-divisie van Infovista - af

Thijs Vermaat nieuwe Managing Director Experis

Vertiv introduceert het meest uitgebreide platform voor IT-beheer op de markt voor hybride en gedistribueerde netwerken en edge computing

3 op de 5 Nederlanders wil werken bij bedrijf dat diversiteit als kernwaarde heeft

Kaspersky Smart Home Security: een nieuw product om aangesloten apparaten thuis te beschermen

Ontdek het snelste toetsenbord ter wereld – de Razer Huntsman V2

SentinelOne breidt partner ecosysteem uit met nieuwe NDR-integraties

Nieuwste platform release van ServiceNow helpt bedrijven bij de grootste uitdagingen van het hybride werken door de inzet van workflows

Sophos-onderzoek: Meer dan 2 miljoen dollar aan herstelkosten bij ransomware-aanvallen in de financiële sector

Check Point Research: zwarte markt voor valse vaccinatiecertificaten is nu volwaardige industrie

Werving stijgt weer op prioriteitenlijstje Europese bedrijven

Neobanken laten traditionele banken achter door inzet Regtech

VMware benoemt Kit Colbert tot Chief Technology Officer

Logo Orange Cyberdefense
Logo Boys with Brains
Logo MCS B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo VPNdiensten.nl

+ Foto/illustratie/logo
+ Downloadbare bijlages
+ Profiel met socials