www.marcommit.nlwww.LVTPR.comHerken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nl

2515 volgers @ICTberichten
Deel dit nu via
PR: Lubbers De Jong

Onderzoek Red Hat: Ruim twee derde developers zet containers actief in

Amsterdam, 3 augustus 2021 – De inzet van containers groeit in Europa: 71% van de developers geeft aan de technologie actief te gebruiken. Dit blijkt uit de Red Hat Developers Survey, een Europees onderzoek naar de impact van containers en Kubernetes. In het onderzoek worden cloudadoptie (33%), schaalbare operaties (30%) en verbeterde productiviteit (29%) als belangrijkste zakelijke voordelen genoemd voor de inzet van containers. Daarnaast zegt 40% van de developers containers ook in te zetten voor meer persoonlijke carrièremogelijkheden die volgen uit het brede gebruik van containers in de IT-industrie.

Applicaties worden steeds complexer en de vraag naar een snellere ontwikkelingstijd wordt groter. Om beter in te spelen op de snelle, software gedreven markten veranderen organisaties de manier waarop ze applicaties ontwerpen, bouwen en implementeren met behulp van cloud-native architecturen op basis van containers. Naar verwachting zet deze trend zich voort. Volgens analistenbureau IDC geeft in 2024 driekwart van de ondernemingen (75%) prioriteit aan de flexibiliteit van de infrastructuur en operationele efficiëntie. Dit moet leiden tot een vervijfvoudiging van de adoptie van cloud-native architecturen voor core business applicaties.

De adoptie van containerinzet is hoog. 91% van de developers stelt dat container gebaseerde ontwikkeling prioriteit heeft voor de ontwikkeling en implementatie van applicaties via softwareapplicatiecodes of applicatieservices. Een derde hiervan (30%) ziet de noodzaak om nieuwe soorten applicatiediensten te leveren, terwijl 19% containers gebruikt om de business beter te ondersteunen.

Partners in helft van gevallen betrokken bij ontwikkeling van containers
Platformen zoals Kubernetes die helpen bij het orkestreren, automatiseren en beheren van containers zijn van cruciaal belang om de technologie uitvoerbaar te maken in een bedrijfsomgeving. 61% van de respondenten erkent dat ze hier ondersteunende diensten bij nodig hebben waarbij 19% stelt dat het te complex is om zelf te implementeren. Meer dan de helft van alle respondenten verwacht dan ook dat de ontwikkeling van containers in hun organisatie wordt uitgevoerd door een externe dienstverlener. Bij de keuze voor een leverancier wordt vooral gekeken naar bruikbaarheid van tooling services (37%) en reputatie en vertrouwen (44%).

Container gebaseerde applicaties topprioriteit voor softwareontwikkeling
Bijna de helft (46%) van de respondenten die betrokken zijn bij het produceren van softwareapplicatiecode of het uitrollen van applicatiediensten zien container gebaseerde applicaties als een topprioriteit voor softwareontwikkeling in het komende jaar. Dit wordt gevolgd door het verbeteren van de kwaliteit, prestaties en beveiliging (43%), het versterken van CI- en CD-processen (32%), het verbeteren van de portabiliteit (29%) en het migreren naar cloud gebaseerde activiteiten. (27%).

Hybride cloud belangrijke drijfveer voor containeradoptie
Een derde (34%) van de technische respondenten die direct betrokken zijn bij het produceren van softwareapplicatiecode of het uitrollen van applicatiediensten en ervaring hebben met het programmeren en ontwikkelen van containers, noemen ondersteuning voor hybride IT-operaties als een belangrijk voordeel voor het gebruik van containers. Hybrid cloud is de realiteit binnen organisaties op meerdere niveaus, van infrastructuur tot tools en applicaties. Het vereist een veelzijdig open platform en ondersteunende diensten die in staat zijn om de complexiteit te verminderen.

De overkoepelende trend uit de resultaten van het onderzoek is dat containers meer zijn dan een bruikbare technologie. Ze vormen een belangrijke bouwsteen voor duurzaamheid en succes voor de organisaties van vandaag”, aldus Markus Eisele, developer adoption program lead EMEA bij Red Hat. “Met het toegenomen besef van zakelijke voordelen en IT-mogelijkheden begint het gebruik van containers om een groter concurrentievoordeel mogelijk te maken nu echt.”

Methodiek
De Red Hat Developers Survey is uitgevoerd door CCS Insight. CCS Insight deed onderzoek naar IT-professionals in zowel technische als zakelijke functies binnen organisaties in heel Europa, het Midden-Oosten en Afrika (EMEA). Het onderzoek werd afgerond in maart 2021 en werd online en telefonisch uitgevoerd. 574 personen namen deel aan het onderzoek.

Volg Red Hat
Over Red Hat, Inc.
Red Hat is een toonaangevende leverancier van opensourcesoftwareoplossingen voor bedrijven. Het gebruikt een community-gedreven benadering om betrouwbare en hoogwaardige Linux-, hybride cloud-, container- en Kubernetes-technologieën te leveren. Red Hat helpt klanten nieuwe en bestaande IT-toepassingen te integreren, cloud-native applicaties te ontwikkelen, te standaardiseren op hun toonaangevende besturingssysteem en complexe omgevingen te automatiseren, beveiligen en beheren. De bekroonde support-, training- en consultingdiensten maken van Red Hat een vertrouwde adviseur van de Fortune 500. Als een strategische partner voor cloudleveranciers, systeemintegrators, applicatie-leveranciers, klanten en opensourcecommunity's, helpt Red Hat organisaties zich voor te bereiden op de digitale toekomst.
Laatste van Red Hat
Red Hat sluit zich aan bij OS-Climate

Onderzoek Red Hat: Ruim twee derde developers zet containers actief in

Red Hat versterkt automatisering van hybride cloudomgevingen met nieuwste versie van Red Hat Advanced Cluster Management voor Kubernetes
Wereldprimeur: International Patiënt Summary (IPS) uitwisseling door Drimpy

NorthC Group tekent bindende overeenkomst voor de overname van Duitse colocatieprovider IPX

Privacysoftwaregigant ExpressVPN zwaar onder vuur

Planners presteren áchter de schermen

Eerste editie Planet Robot op woensdag 30 maart 2022
Fundaments wint FY21 Global Cloud Partner of the Year award van Cohesity

Extreme Networks rond overname van Ipanema - de SD WAN-divisie van Infovista - af

Thijs Vermaat nieuwe Managing Director Experis

Vertiv introduceert het meest uitgebreide platform voor IT-beheer op de markt voor hybride en gedistribueerde netwerken en edge computing

3 op de 5 Nederlanders wil werken bij bedrijf dat diversiteit als kernwaarde heeft

Kaspersky Smart Home Security: een nieuw product om aangesloten apparaten thuis te beschermen

Ontdek het snelste toetsenbord ter wereld – de Razer Huntsman V2

SentinelOne breidt partner ecosysteem uit met nieuwe NDR-integraties

Nieuwste platform release van ServiceNow helpt bedrijven bij de grootste uitdagingen van het hybride werken door de inzet van workflows

Sophos-onderzoek: Meer dan 2 miljoen dollar aan herstelkosten bij ransomware-aanvallen in de financiële sector

Check Point Research: zwarte markt voor valse vaccinatiecertificaten is nu volwaardige industrie

Werving stijgt weer op prioriteitenlijstje Europese bedrijven

Neobanken laten traditionele banken achter door inzet Regtech

VMware benoemt Kit Colbert tot Chief Technology Officer

Logo Orange Cyberdefense
Logo Boys with Brains
Logo MCS B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo VPNdiensten.nl
Logo Extreme Networks