www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.comHerken zakelijke websitebezoekers

2515 volgers @ICTberichten
Deel dit nu via
PR: Clarity Benelux

fonQ groeit met 142% jaar over jaar dankzij gebruik van Mirakl-marktplaatsplatform

Het aantal beschikbare producten op fonQ-platforms is dankzij de Mirakl-marktplaats met ruim 6x toegenomen van 50.000 producten in 2018 tot bijna 320.000 in 2021.

Amsterdam, 2 augustus 2021 - Mirakl, de eerste en meest geavanceerde enterprise SaaS-marktplaats, en fonQ, aanstormend Nederlands leider in woningretail, maken vandaag sterke groeicijfers bekend van hun online sales. Dankzij de door Mirakl ondersteunde marktplaatsen, heeft de online woonwinkel haar website getransformeerd tot een platform met een zeer breed en scherp gecureerd productassortiment, waardoor de jaarlijkse bruto handelsvolumes (gross merchandise value - GMV) sinds 2018 met 142% zijn gestegen.

Dankzij de wendbaarheid van het Mirakl Marketplace Platform, zijn in de drie jaar sinds de lancering in 2018 al 500 zorgvuldig geselecteerde verkopers aangesloten bij de fonQ-marktplaatsen. Dit heeft direct geresulteerd in een snelle toename van het productaanbod. Deze uitbreiding vertaalde zich in tastbare groei voor het bedrijf - in 2020 groeide het GMV van de fonQ-marktplaatsen jaarlijks met 142%. Dit positieve momentum heeft zich ook in 2021 voortgezet met een GMV-groei van 137% op jaarbasis in het eerste kwartaal.

De marktplaatsstrategie van fonQ heeft het bedrijf in staat gesteld klanten beter van dienst te zijn door het assortiment te vergroten en een klantgerichte winkelervaring te bieden die nauw aansluit bij het fonQ-merk. Verkopers kunnen in zowel Nederland als België verkopen via de marktplaatsen van fonQ en vtwonen, voor wie fonQ optreedt als licentiepartner. Door uit te breiden en zich te richten op zowel de home- als living-markten, wilde fonQ klanten toegang garanderen tot ieder mogelijk product dat ze nodig zouden kunnen hebben voor de inrichting van hun huis. De marktplaatstechnologie van Mirakl maakt dit mogelijk, door het eigen productaanbod naadloos aan te vullen met producten van externe verkopers.

Simone Rodenburg, Marketplace Manager bij fonQ: “Het Mirakl Marketplace Platform maakte het eenvoudig om onze marktplaats met succes te lanceren en honderden verkopers aan te sluiten. Hiermee bereiken we ons doel om een one-stop-shop te zijn voor onze klanten, vol hoogwaardige producten die perfect passen bij ons merk. Een cruciale pijler in onze marktplaatsstrategie is dat we de tijd nemen om te groeien, met daarbij de juiste partners zoals Mirakl. Dit heeft zijn vruchten afgeworpen: we zijn nu in staat om een volledig naadloze winkelervaring te bieden, waarbij we zowel onze eigen producten als die van derden combineren.”

Luca Cassina, Executive Vice President of Customer Success B2C bij Mirakl: “Het team van fonQ had een zeer sterke visie voor hun marktplaats. Dankzij onze technologie, expertise en ecosysteem, zijn ze erin geslaagd om deze visie van een zeer gecureerde marktplaats te realiseren en exponentiële groei in hun productaanbod te realiseren. Terwijl andere bedrijven voor grote uitdagingen staan, loopt fonQ als first mover aan kop in een zeer competitieve markt dankzij de hoge flexibiliteit en veerkracht van hun marktplaatsmodel. Zij hebben hun kans gegrepen en zetten een trend in Nederland. Nu we uitbreiden in de regio, kijken we ernaar uit om meer Nederlandse merken te ondersteunen om hetzelfde te doen, zodat ze hun klanten nóg beter kunnen bedienen.”

Dankzij hun eigen marktplaats is fonQ 100% onafhankelijk geworden van de verkoop op andere marktplaatsen. De focus ligt nu meer op de exploitatie van hun eigen platform, waardoor ze in staat zijn om hun assortiment te verdiepen én meer klantdata te verzamelen. De marktplaats speelde ook een zeer belangrijke rol in de winst van fonQ bij de 2021 Shopping Awards in zowel de categorie ‘wonen’ als de categorie ‘beste webwinkel’.

Heeft u naar aanleiding van deze berichtgeving interesse om in gesprek te gaan over hoe fonQ de platformtechnologie heeft omarmd? Neem dan contact op met Naomi van Duin via +31 (0)6 513 31 396.

Over Mirakl
Mirakl biedt het eerste en meest geavanceerde enterprise SaaS-marktplaatsplatform. Met Mirakl kunnen organisaties in B2B- en B2C- sectoren sneller marktplaatsen lanceren, hun bedrijf doen groeien en ondernemen in het vertrouwen dat ze alsmaar stijgende consumentenverwachtingen kunnen overtreffen. Platforms zijn hét nieuwe concurrentievoordeel in de e-commerce branche, en 's werelds meest vertrouwde merken kiezen Mirakl voor zijn uitgebreide oplossing, bestaande uit technologie, expertise, en het Mirakl Connect-ecosysteem, om de kracht van het platform businessmodel optimaal te benutten. Bedrijven die Mirakl gebruiken om hun strategie te versnellen, op te schalen en wendbaarder te worden in het competitieve e-commerce landschap zijn onder meer: ABB, Astore by AccorHotels, Best Buy Canada, Blokker, Carrefour, Catch, Changi Airport, Darty, Kleertjes, Leroy Merlin, Maisons du Monde, Maykers, Metro en Toyota Material Handling. Bezoek www.mirakl.com voor meer informatie.

Over fonQ
Een ruim assortiment, keuzehulp én inspiratie: fonQ is de online winkel die helpt bij het inrichten van je huis. Tijdens de Shopping Awards in 2021 is fonQ uitgeroepen tot Beste Webshop 2021 én in de categorie wonen. Kort maar krachtig gezegd: wij willen alle huizen in Nederland wat fonQ geven. Hoe doen we dat? Met een ruim assortiment, keuzehulp en inspiratie nemen we inricht-onzekerheden weg. We maken het winkelen voor in en om het huis slimmer, makkelijker én leuker! ‘alles voor in en om het huis’ - dát is onze ambitie waar we elke dag voor opstaan en samen aan werken. www.fonq.nl.

Voor meer persinformatie:
Clarity
Naomi van Duin
mirakl@clarity.pr
Laatste van Mirakl

Internationaal online warenhuis vidaXL versnelt groei dankzij Mirakl Marktplaats Platform
Wereldprimeur: International Patiënt Summary (IPS) uitwisseling door Drimpy

NorthC Group tekent bindende overeenkomst voor de overname van Duitse colocatieprovider IPX

Privacysoftwaregigant ExpressVPN zwaar onder vuur

Planners presteren áchter de schermen

Eerste editie Planet Robot op woensdag 30 maart 2022
Fundaments wint FY21 Global Cloud Partner of the Year award van Cohesity

Extreme Networks rond overname van Ipanema - de SD WAN-divisie van Infovista - af

Thijs Vermaat nieuwe Managing Director Experis

Vertiv introduceert het meest uitgebreide platform voor IT-beheer op de markt voor hybride en gedistribueerde netwerken en edge computing

3 op de 5 Nederlanders wil werken bij bedrijf dat diversiteit als kernwaarde heeft

Kaspersky Smart Home Security: een nieuw product om aangesloten apparaten thuis te beschermen

Ontdek het snelste toetsenbord ter wereld – de Razer Huntsman V2

SentinelOne breidt partner ecosysteem uit met nieuwe NDR-integraties

Nieuwste platform release van ServiceNow helpt bedrijven bij de grootste uitdagingen van het hybride werken door de inzet van workflows

Sophos-onderzoek: Meer dan 2 miljoen dollar aan herstelkosten bij ransomware-aanvallen in de financiële sector

Check Point Research: zwarte markt voor valse vaccinatiecertificaten is nu volwaardige industrie

Werving stijgt weer op prioriteitenlijstje Europese bedrijven

Neobanken laten traditionele banken achter door inzet Regtech

VMware benoemt Kit Colbert tot Chief Technology Officer

Logo Orange Cyberdefense
Logo Boys with Brains
Logo MCS B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo VPNdiensten.nl
Logo Extreme Networks