Herken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nlContentbureauwww.lubbersdejong.nl

2515 volgers @ICTberichten
Deel dit nu via
PR: Zeekhoe Communicatie

Fortinet lanceert security service FortiTrust: flexibele licentie per gebruiker

FortiTrust biedt gebruikersgebaseerde beveiligingsdiensten voor alle endpoints, netwerken en cloudomgevingen van organisaties

Utrecht, 2 augustus 2019 - Fortinet® (NASDAQ: FTNT), wereldwijd leider in uitgebreide, geïntegreerde en geautomatiseerde oplossingen voor cyberbeveiliging, maakt bekend dat het zijn aanbod van FortiCare- en FortiGuard-diensten heeft uitgebreid met FortiTrust. Deze integrale verzameling van security-services houdt alle netwerken, endpoints en clouds veilig die traditioneel met losstaande beveiligingsoplossingen werden beschermd. FortiTrust wordt aangeboden op basis van een licentie per gebruiker en service levels voor zero trust network access (ZTNA) en identiteitscontrole. Fortinet zal in een later stadium service levels voor andere beveiligingsfunctionaliteit toevoegen.

FortiTrust verandert de regels van het spel voor beveiligingsdiensten
FortiTrust voorziet in security-services die de gebruiker volgen via het bedrijfsbrede beveiligingsplatform van organisaties, zodat die alle omgevingen en apparaten eenvoudig kunnen beheren en beschermen. Andere voordelen van FortiTrust zijn onder meer:
  • Flexibele licenties per gebruiker maken een einde aan de noodzaak om het aantal gebruikte endpoints te tellen en het bandbreedteverbruik bij te houden. Dit licentiemodel maakt het eenvoudiger om de totale kosten te berekenen en voorziet daarnaast in kwantumkortingen.
  • Een allesomvattende licentie voor alle security-services biedt ondersteuning voor alle toepassingsscenario’s voor beveiliging met de Fortinet Security Fabric.
  • Een eenvoudige ingebruikname van nieuwe security-services stelt gebruikers in staat om over te stappen op nieuwe apparaten en omgevingen. Organisaties met hybride architecturen kunnen op die manier beveiliging op locatie inruilen voor beveiliging vanuit de cloud.
  • Eenvoudige mogelijkheden om te upgraden en tussen diensten te wisselen.
Het groeiende aanbod van beveiligingsdiensten van Fortinet
FortiTrust vormt een aanvulling op de bestaande securitydiensten van Fortinet voor FortiCare en FortiGuard. De FortiCare-diensten kunnen worden ingezet in combinatie met alle oplossingen die deel uitmaken van de Fortinet Security Fabric. FortiCare biedt drie service levels: Essential, Premium en Elite. Elk daarvan voorziet in 24x7 technische ondersteuning en snelle probleemoplossing. FortiCare biedt verschillende op producten en accounts gebaseerde dienstenopties om tegemoet te kunnen komen aan de unieke beveiligingsbehoeften van elke organisatie. FortiCare biedt organisaties toegang tot de security-experts van Fortinet. Die kunnen hen helpen aan een snelle implementatie van beveiligingstechnologie, betrouwbare en vakkundige ondersteuning en proactieve optimalisatie van de beveiligingsprestaties van Fortinet-omgevingen.

De FortiGuard-diensten zijn gekoppeld aan de Fortinet-appliances die organisaties gebruiken. Dit maakt het mogelijk om gecoördineerde en consistente real-time bescherming te bieden tegen de laatste cyberaanvallen. De diensten zijn verkrijgbaar in de vorm van vier bundels die zijn geoptimaliseerd voor de belangrijkste beveiligingstoepassingen waaraan organisaties behoefte hebben. Dit zijn de ATP-bundel, UTP-bundel, Enterprise-bundel en 360-bundel. De diensten van FortiGuard worden ondersteund door de brancheleidende bedreigingsinformatie van FortiGuard Labs. Ze bieden daarnaast door AI ondersteunde beveiligingsfunctionaliteit die onophoudelijk de beveiligingsrisico’s beoordelen en de beveiliging van de Fortinet Security Fabric daar automatisch aan aanpassen.

Beveiligingsdiensten die mensen, apparaten en data overal beschermen
De investeringen in digitale transformatie van organisaties hebben bijgedragen aan een wildgroei aan nieuwe apparaten en netwerkranden. Daarmee is het digitale aanvalsoppervlak sterk gegroeid. Veel organisaties hebben grote moeite met het beschermen van hun complete digitale infrastructuur. Bovendien worden cyberbedreigingen steeds slimmer. Dat maakt het moeilijk om ze te bestrijden met losstaande beveiligingsproducten en -diensten. Deze complexiteit wordt verergerd door de uiteenlopende licentiemodellen voor security-services. Zo is er sprake van licenties die op endpoints, op appliances en op gebruikers zijn gebaseerd.

FortiTrust breidt het vermogen van de Security Fabric van Fortinet om mensen, apparaten en data op alle locaties te beschermen verder uit. De oplossing voorziet in een geïntegreerd aanbod van beveiligingsdiensten waarmee organisaties elk netwerk, elke endpoint en elke cloud kunnen beschermen. FortiTrust wordt aangeboden op basis van een één simpel licentiemodel dat alle apparaten en omgevingen dekt. Dankzij deze uitbreiding van het dienstenaanbod van Fortinet kunnen organisaties hun groeiende digitale aanvalsoppervlak veilig houden en bedrijfskritische apparaten, data, applicaties en verbindingen beschermen, van het datacenter tot de cloud en van kantooromgevingen tot thuiswerkplekken.

FortiTrust Access en FortiTrust Identity
De eerste diensten die deel uitmaken van het FortiTrust-aanbod zijn FortiTrust Access en FortiTrust Identity. Dit aanbod zal later worden aangevuld met SASE-, CASB- en EPP-functionaliteit. FortiTrust Access biedt mogelijkheden voor Zero Trust Network Access (ZTNA) op basis van een licentie per gebruiker. Netwerktoegang volgens het principe van zero trust is van cruciaal belang voor het waarborgen van consistente beveiliging, overzicht en grip binnen moderne hybride en sterk gedistribueerde netwerkomgevingen.

ZTNA biedt organisaties de mogelijkheid om hun controlemechanismen voor veilige toegang uit te breiden naar de applicaties van elke gebruiker. FortiTrust Access voorziet in ZTNA-services, een ZTNA-agent en orchestration vanuit de cloud. Fortinet bouwt daarmee verder op zijn bestaande ZTNA-oplossingen, die op unieke wijze zorgen voor de identificatie en classificatie van alle gebruikers en apparaten die toegang zoeken tot het netwerk en applicaties, of die nu op locatie of in de cloud worden gehost. Een ander service level van FortiTrust is FortiTrust Identity. Deze dienst vult FortiTrust Access aan met cloudgebaseerde identiteitscontrole op basis van tweestappenverificatie.

Alle diensten van Fortinet zijn ook verkrijgbaar via partners. Dit biedt kanaalpartners kansen om hun beveiligingsaanbod uit te breiden en hun omzet te vergroten.

Vincent Zeebregts, country manager Nederland bij Fortinet: “Het wereldwijde digitale aanvalsoppervlak breidt zich steeds verder uit. Er moeten inmiddels miljarden netwerkranden worden beschermd. Organisaties hebben grote moeite met het beheer van losstaande producten en diensten voor cybersecurity voor uiteenlopende omgevingen en apparaten. De complexiteit en kosten groeien hen boven het hoofd. Volgens Gartner stappen organisaties daarom over op beveiligingsoplossingen met geïntegreerde security-services. Fortinet verandert de regels van het spel op dit gebied met FortiTrust. Organisaties kunnen hiermee beschikken over een geïntegreerde beveiligingsoplossing die wordt aangeboden op basis van één simpel licentiemodel met flexibele gebruiksopties voor netwerken, endpoints en clouds.”

Aanvullende informatie
  • Zie hoe Fortinet bijdraagt aan een digitale wereld waarop je altijd kunt vertrouwen.
  • Bekijk de video om inzicht te krijgen in de manier waarop Fortinet Security Fabric uitgebreide, geïntegreerde en geautomatiseerde bescherming biedt van de complete digitale infrastructuur van organisaties.
  • Kom meer te weten over het Fortinet Open Ecosystem, dat bijdraagt aan geïntegreerde en uitgebreide oplossingen voor bedrijfsbrede beveiliging.
  • Lees meer over de manieren waarop klanten van Fortinet hun organisatie veilig houden.
Over Fortinet
Fortinet (NASDAQ: FTNT) wil bijdragen aan een digitale wereld waarin vertrouwen centraal staat. Dat doet het door mensen, apparaten, applicaties en data altijd en overal te beschermen. Dit is de reden waarom ’s werelds grootste bedrijven, dienstverleners en overheidsinstellingen voor Fortinet kiezen om hun digitale transformatie op veilige wijze te bespoedigen. Fortinet Security Fabric-platform biedt uitgebreide, geïntegreerde en geautomatiseerde bescherming van het volledige digitale aanvalsoppervlak. Het beveiligt bedrijfskritische apparatuur, data, applicaties en verbindingen van en naar het datacenter, de cloud en thuiswerkomgevingen. Fortinet heeft wereldwijd de meeste beveiligingsappliances verkocht. Meer dan 510.000 klanten vertrouwen op Fortinet voor het beschermen van hun organisatie. Het Fortinet NSE Training Institute, een initiatief van het Training Advancement Agenda (TAA) van Fortinet, is aanbieder van een van de grootste en meest uitgebreide trainingsprogramma’s binnen de branche. Het biedt iedereen toegang tot cybersecurity-training en nieuwe loopbaankansen. Ga voor meer informatie naar www.fortinet.com, het blog van Fortinet en FortiGuard Labs.

Noot voor de redactie [niet voor publicatie]
Meer informatie over dit bericht of over Fortinet kunt u opvragen bij:

Karianne Hoekstra
Zeekhoe Communicatie
M. +31 (0)6-460 80656
E. karianne@zeekhoe.nl
Laatste van Fortinet
Fortinet gaat een miljoen mensen gratis helpen bij opleiding tot security-professional

Fortinet integreert ngfw FortiGate met Dragos voor krachtige beveiliging van OT-omgevingen

FortiGuard Labs meldt tienvoudige groei van het aantal ransomware-aanvallen
Wereldprimeur: International Patiënt Summary (IPS) uitwisseling door Drimpy

NorthC Group tekent bindende overeenkomst voor de overname van Duitse colocatieprovider IPX

Privacysoftwaregigant ExpressVPN zwaar onder vuur

Planners presteren áchter de schermen

Eerste editie Planet Robot op woensdag 30 maart 2022
Fundaments wint FY21 Global Cloud Partner of the Year award van Cohesity

Extreme Networks rond overname van Ipanema - de SD WAN-divisie van Infovista - af

Thijs Vermaat nieuwe Managing Director Experis

Vertiv introduceert het meest uitgebreide platform voor IT-beheer op de markt voor hybride en gedistribueerde netwerken en edge computing

3 op de 5 Nederlanders wil werken bij bedrijf dat diversiteit als kernwaarde heeft

Kaspersky Smart Home Security: een nieuw product om aangesloten apparaten thuis te beschermen

Ontdek het snelste toetsenbord ter wereld – de Razer Huntsman V2

SentinelOne breidt partner ecosysteem uit met nieuwe NDR-integraties

Nieuwste platform release van ServiceNow helpt bedrijven bij de grootste uitdagingen van het hybride werken door de inzet van workflows

Sophos-onderzoek: Meer dan 2 miljoen dollar aan herstelkosten bij ransomware-aanvallen in de financiële sector

Check Point Research: zwarte markt voor valse vaccinatiecertificaten is nu volwaardige industrie

Werving stijgt weer op prioriteitenlijstje Europese bedrijven

Neobanken laten traditionele banken achter door inzet Regtech

VMware benoemt Kit Colbert tot Chief Technology Officer

Logo Orange Cyberdefense
Logo Boys with Brains
Logo MCS B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo VPNdiensten.nl

+ Foto/illustratie/logo
+ Downloadbare bijlages
+ Profiel met socials