Contentbureauwww.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nl

2515 volgers @ICTberichten
Deel dit nu via
PR: CFF Communications

Rooskens Group kiest voor Oracle Transportation Management ter ondersteuning van snelle bedrijfsuitbreiding

Logistieke dienstverlener verbindt wereldwijde transportactiviteiten om ondersteuning van vervoerders-netwerk te vergroten en groeiende marktsegmenten te bedienen

Utrecht, 2 augustus 2021 – Oracle heeft vandaag aangekondigd dat Rooskens Group, wereldspeler op het gebied van expeditie-activiteiten, Oracle Transportation Management (OTM), onderdeel van Oracle Fusion Cloud Supply Chain Management & Manufacturing (SCM), heeft gekozen ter ondersteuning van de uitbreiding van het bedrijf en de modernisering van de gebruikte technologie.

Rooskens, in 1988 opgericht als Rooskens Transport, is een toonaangevende expediteur die jaarlijks meer dan 25.000 transporten door lucht, water en land uitvoert in zowel Nederland als ver daarbuiten. Het bedrijf is in de afgelopen jaren aanzienlijk gegroeid, waardoor opnieuw gekeken moest worden hoe het zijn netwerkactiviteiten beheert, zodat het zijn diensten kan opschalen en een reeks nieuwe marktsegmenten kan bedienen.

Als onderdeel van een meerjarige overeenkomst zal de Oracle-implementatie Rooskens in staat stellen om bedrijfsprocessen binnen haar logistieke netwerk te automatiseren en operaties over meerdere supply chain-stromen, transportmodi en geografische gebieden te optimaliseren. Hierdoor wordt de klantervaring verbeterd, de coördinatie beter ondersteund, verbetert de communicatie met vervoerspartners en zullen de vracht- en operationele kosten verlagen.

“Onze klanten staan centraal in alles wat we doen en we zijn altijd op zoek naar hoe we hen kunnen helpen bij het oplossen van de uitdagingen van vandaag, terwijl we onszelf continu uitdagen met vragen over wat de toekomst biedt”, zegt Caroline Rooskens, algemeen directeur bij Rooskens Group. “Om deze waarden hoog te houden en ervoor te zorgen dat we onze klanten en vervoerders de best mogelijke oplossingen bieden, moesten we de manier waarop we ons bedrijf leidden heroverwegen en daarom hebben we voor Oracle gekozen. Met Oracle Transportation Management hebben we een toonaangevende oplossing voor transportbeheer die ons zal helpen onze visie waar te maken om onze klanten de beste logistieke diensten en toegevoegde waarde te bieden.”

Oracle Transportation Management zal Rooskens voorzien van één geïntegreerd platform waarmee het elk facet van zijn transportactiviteiten efficiënter kan beheren – van het optimaliseren van zijn logistieke netwerk, tot het stroomlijnen van biedingen en bestellingen en het opstellen van effectievere verzendplannen.

“Logistieke dienstverleners zoals Rooskens moeten hun bedrijfsmodellen heroverwegen omdat ze hun bedrijf diversifiëren en geconfronteerd worden met radicaal veranderende klantverwachtingen. De wereldwijde pandemie heeft dit proces enorm versneld”, zegt Edith Bevers, Vice President Applications, Oracle Benelux. “Rooskens is een vooruitstrevende denker met een cultuur van innovatie waardoor het jarenlang toonaangevend is geweest in zijn marktsegmenten. Met Oracle Transportation Management heeft het nu een geïntegreerd logistiek managementplatform om zowel zijn huidige als toekomstige behoeften te ondersteunen.”

Over Oracle
De Oracle Cloud biedt een complete suite van geïntegreerde applicaties voor Sales, Service, Marketing, Human Resources, Finance, Supply Chain en Manufacturing, en hoog geautomatiseerde en veilige tweedegeneratie-infrastructuur, zoals de Oracle Autonomous Database. Voor meer informatie over Oracle (NYSE: ORCL), ga naar oracle.com.

Noot voor de redactie, niet voor publicatie:
Contactinformatie:
Julien Harbers
Corporate Communications Director Oracle Benelux
E: julien.harbers@oracle.com
Laatste van Oracle Nederland
Oracle lanceert Java 17

Thomson Reuters rolt ONESOURCE Indirect Tax uit op Oracle Cloud Infrastructure met Oracle Autonomous Database
Wereldprimeur: International Patiënt Summary (IPS) uitwisseling door Drimpy

NorthC Group tekent bindende overeenkomst voor de overname van Duitse colocatieprovider IPX

Privacysoftwaregigant ExpressVPN zwaar onder vuur

Planners presteren áchter de schermen

Eerste editie Planet Robot op woensdag 30 maart 2022
Fundaments wint FY21 Global Cloud Partner of the Year award van Cohesity

Extreme Networks rond overname van Ipanema - de SD WAN-divisie van Infovista - af

Thijs Vermaat nieuwe Managing Director Experis

Vertiv introduceert het meest uitgebreide platform voor IT-beheer op de markt voor hybride en gedistribueerde netwerken en edge computing

3 op de 5 Nederlanders wil werken bij bedrijf dat diversiteit als kernwaarde heeft

Kaspersky Smart Home Security: een nieuw product om aangesloten apparaten thuis te beschermen

Ontdek het snelste toetsenbord ter wereld – de Razer Huntsman V2

SentinelOne breidt partner ecosysteem uit met nieuwe NDR-integraties

Nieuwste platform release van ServiceNow helpt bedrijven bij de grootste uitdagingen van het hybride werken door de inzet van workflows

Sophos-onderzoek: Meer dan 2 miljoen dollar aan herstelkosten bij ransomware-aanvallen in de financiële sector

Check Point Research: zwarte markt voor valse vaccinatiecertificaten is nu volwaardige industrie

Werving stijgt weer op prioriteitenlijstje Europese bedrijven

Neobanken laten traditionele banken achter door inzet Regtech

VMware benoemt Kit Colbert tot Chief Technology Officer

Logo Orange Cyberdefense
Logo Boys with Brains
Logo MCS B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo VPNdiensten.nl

+ Foto/illustratie/logo
+ Downloadbare bijlages
+ Profiel met socials