www.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekers

2513 volgers @ICTberichten
Deel dit nu via

DataRobot haalt 300 miljoen USD op en neemt Algorithmia over

DataRobot, leider in augmented intelligence, heeft een Series G investering ontvangen van 300 miljoen USD. De investering moet de platforminnovatie stimuleren en stelt DataRobot in staat de transformatieve impact van augmented intelligence naar klanten wereldwijd te brengen. Naast de investering kondigt DataRobot de overname van Algorithmia aan. Hiermee versterkt het zijn positie als leverancier voor MLOps-oplossingen gericht op het in productie brengen van machine learning-modellen.

Met de investering wordt DataRobot gewaardeerd op 6.3 miljard dollar, meer dan het dubbele van de waardering ten opzichte van de vorige investeringsronde. De Series G ronde werd geleid door investeerders Altimeter Capital en Tiger Global. Verder stapten Counterpoint Global (Morgan Stanley), Franklin Templeton, ServiceNow Ventures en Sutter Hill Ventures in als nieuwe investeerders.

"Deze nieuwe investering bevestigt onze visie op het combineren van het beste dat mens en machine te bieden hebben om voorspellende inzichten, betere datagedreven beslissingen en ongekende zakelijke waarde beschikbaar te maken voor onze klanten", zegt Dan Wright, CEO van DataRobot. “We zien dat steeds meer organisaties wereldwijd voor ons platform kiezen om hun grootste uitdagingen op te lossen. We zijn dankbaar voor de voortdurende steun van Altimeter, Tiger en andere investeerders terwijl we onze voorsprong op het gebied van innovatie blijven vergroten in de volgende groeifase van ons bedrijf.”

Verdubbelen investering
"DataRobot is erg sterk gepositioneerd om te profiteren van een enorme kans aangezien elk bedrijf het volledige potentieel van haar data wil ontsluiten om AI-gedreven inzichten te krijgen", aldus Brad Gerstner, oprichter en CEO van Altimeter Capital. "We zijn verheugd onze investering in DataRobot te verdubbelen en voor de lange termijn samen te werken met Dan en de rest van het uitstekende leiderschapsteam."

Het Augmented Intelligence-platform van DataRobot wordt al vertrouwd door een derde van de Fortune 50. Doordat kleine en grote organisaties in verschillende sectoren AI kunnen gebruiken om belangrijke uitdagingen op te lossen, waaronder het creëren van betere producten, het verbeteren van klantrelaties, het nauwkeuriger voorspellen van de vraag en het verlagen van de kosten, genereert het platform van DataRobot grote waarde voor klanten.

Overname Algorithmia
Naast de nieuwe kapitaalronde, heeft DataRobot ook de overname aangekondigd van Algorithmia om zijn positie als leider in MLOps te versterken en klanten te helpen snel over te stappen van experimentele naar toegepaste AI. De overname biedt klanten de mogelijkheid om alle modellen in productie te monitoren en te beheren, terwijl ze die modellen continu bijwerken als data veranderen om zo ongekende waarde te genereren met AI.

Over DataRobot
DataRobot is marktleider op het gebied van Augmented Intelligence en levert wereldwijd AI-technologie en ondersteunende diensten waarmee organisaties met slimme inzichten een voorsprong krijgen op hun concurrentie. Het enterprise AI-platform van DataRobot democratiseert data science met end-to-end automatisering voor het bouwen, implementeren en beheren van machine learning-modellen. Het platform creëert meerwaarde door AI op schaal te leveren en continu de prestaties te optimaliseren. De bewezen combinatie van geavanceerde software en AI-implementatie, training en ondersteunende diensten stelt elke organisatie in staat - ongeacht de grootte of branche - om betere resultaten te behalen met AI.

DataRobot heeft kantoren over de hele wereld en ontving financiering van 's werelds grootste investeringsmaatschappijen. DataRobot staat in de Forbes 2020 Cloud 100-lijst en de Forbes 2019 en 2020 Most Promising AI Companies, en is uitgeroepen tot leider in de IDC MarketScape: Worldwide Advanced Machine Learning Software Platforms Vendor Assessment.

Ga voor meer informatie naar www.datarobot.com, word onderdeel van de DataRobot Community, beluister de More Intelligent Tomorrow podcast en volg DataRobot op Twitter en LinkedIn.
Laatste van DataRobot
Nieuw DataRobot AI Cloud-platform helpt organisaties sneller, slimme resultaten te realiseren met AI

Joep Gerrits wordt Regional Director Benelux voor DataRobot

DataRobot benoemt Frederik Maris tot Vice President EMEA
Colruyt Group optimaliseert bedrijfsvoering en klantervaring met nieuwe in de cloud beheerde netwerkoplossing van Extreme Networks

DNA Services groeit door met clouddiensten op infrastructuur Uniserver

Gratis, krachtig en privacyvriendelijk alternatief voor Google Analytics nu beschikbaar voor iedereen

Schneider Electric introduceert de nieuwe generatie TeSys Deca motorstarters

Schneider Electric breidt portfolio uit met Easy Micro Data Centers

BT gaat sneller klimaatneutraal en lanceert nieuwe klimaatcampagne

Relatie tussen security, IT en development moet beter voor meer innovatie en betere klantervaringen

Prinsjesdag 2021: de belangrijkste veranderingen voor HR- en salarisprofessionals

Nutanix Cloud Platform levert verbeterde dataservices voor ongestructureerde en gestructureerde data

Siemens en Zscaler werken samen aan geïntegreerde Zero Trust-beveiligingsoplossingen voor OT/IT

Nutanix Cloud Platform doorbreekt silo's in hybride multicloud-operations
DDA verwelkomt Maunt als partner

Startup Last Mile eMobility verbindt mobiliteitsinnovaties met bestaand automotive dealernetwerk

VELUX Groep en Schneider Electric verlengen partnerschap om levenslange CO2-neutraal belofte te versnellen

Scholieren innoveren om de wereld te redden in de vierde Raspberry Pi-competitie

Ivanti voor het tweede jaar op rij leider in het 2021 Gartner® Magic Quadrant™ voor IT Service Management Tools

Thinkwise organiseert eerste Low-Code Summit

Kaspersky benoemt nieuwe Managing Director voor Noord-Europa om regionale propositie en partnerships te versterken

Infor lanceert interoperabiliteitsoplossing voor de gezondheidszorg

Vertiv treedt toe tot de Sustainable Digital Infrastructure Alliance om bij te dragen aan een klimaatneutrale digitale economie
DataRobot contact

Logo DataRobot

DataRobot sociaal

DataRobot tweets

Logo Huisabc.nl
Logo Prof-IT4all
Logo Drimpy
Logo  Fundaments, Expert in Clouds
Logo Login Consultants
Logo Elbo Technology
Logo iSOC24
Logo Vabi
Logo Brixxs
Logo SoftApp BV
Logo MatrixMind
Logo Nice to Meat
Logo Fullstaq B.V.
Logo Stichting ITdonations
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Orange Cyberdefense
Logo VPNdiensten.nl
Logo PlanMen
Logo Facilitor
Logo VPNdiensten.nl
Logo Techone B.V.
Logo E-mergo
Logo Orange Cyberdefense
Logo Boys with Brains
Logo MCS B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Piwik PRO
Logo Schneider Electric