www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.comHerken zakelijke websitebezoekers

2515 volgers @ICTberichten
Deel dit nu via
PR: Marcommit

Lightspeed lanceert ‘Lightspeed Payments’ in Nederland: Een geïntegreerde betaaloplossing voor horecaondernemers om hun dagelijkse processen te vereenvoudigen

Terwijl de horeca zich herpakt en de Nederlandse consument weer gewend raakt aan de terugkeer naar het normale leven, blijkt uit een recente enquête van Lightspeed onder 1000 Nederlandse consumenten het volgende:
  • 85 procent van de Nederlanders geeft aan dat pinnen als betaalmethode in restaurants hun voorkeur heeft;
  • 41 procent vindt sneller kunnen bestellen en betalen het grootste voordeel van digitale innovatie in de horeca;
  • 51 procent gaat liever niet naar een restaurant waar ze niet met pin kunnen betalen.
Deze resultaten reflecteren de ontwikkelingen van de afgelopen maanden: Nederlanders maken graag gebruik van het heropende horeca-aanbod en omarmen daarbij digitale innovatie.

Met behulp van Lightspeed Payments zijn horecaondernemers minder tijd kwijt aan hun administratie. Alle relevante rapporten, zoals verkoop-, belasting-, en voorraadrapporten, staan centraal in de backoffice van het kassasysteem. Daarnaast is Lightspeed Payments een aanvulling op het scala aan betalingsoplossingen die door Lightspeed wordt geaccepteerd, zoals vouchers, creditcards en betaalpassen, cadeaubonnen en betalingen via mobiele applicaties.

[PERSBERICHT]

Amsterdam Lightspeed, het complete ondernemersplatform waarmee ondernemers uitzonderlijke klantervaringen kunnen vereenvoudigen, opschalen en creëren, heeft vandaag de lancering van een nieuwe geïntegreerde betalingstool aangekondigd voor Nederlandse horecaondernemers. Met Lightspeed Payments kunnen ondernemers tijd besparen bij het beheren van data door deze niet langer handmatig te verwerken. Het geeft zelfstandige horecaondernemingen toegang tot functionaliteiten die door de pandemie cruciaal zijn geworden, zoals mobiel en contactloos betalen.

Simon Vanbrabant, eigenaar en manager van bar Noorman, was de eerste ondernemer in de Benelux die Lightspeed Payments installeerde voor zijn horecaonderneming. “Er is geen onderscheid meer tussen verschillende betaalmethoden. Bij veel betaalproviders zijn de extra kosten per creditcard verwarrend en onoverzichtelijk, bij Lightspeed Payments is het kostenplaatje transparant.” Hij vervolgt: “Ik hoef ook niet langer te kiezen tussen Mastercard en VISA, het is gewoon Lightspeed Payments. Voor mijn gasten betekent dit dat ze met hun smartphone, smartwatch of contactloos met hun kaart kunnen betalen. En voor mijn accountant is het ook een stuk makkelijker: die krijgt nu één keer per maand een gedetailleerd overzicht toegestuurd, direct vanuit Lightspeed.”

Lightspeed Payments bleek tijdens de COVID-19-pandemie essentieel voor veel Noord-Amerikaanse bedrijven. Door te werken vanuit één systeem konden ondernemers het ongemak dat komt kijken bij een externe betaalaanbieder achter zich laten en in plaats daarvan profiteren van een veilig, wereldwijd geïmplementeerd platform.

“De Europese horeca is weer open, net op tijd voor de zomervakantie. Dit is een cruciale tijd voor de kleine en middelgrote bedrijven die we in die regio bedienen. Professionals moeten zowel reageren op de sterke vraag als in staat zijn om flexibel te reageren op eventuele beperkingen die door de overheid ingevoerd kunnen worden. Payments helpt ondernemers zich aan te passen in een snel veranderende context”, aldus Jona Georgiou, General Manager Payments bij Lightspeed. “Deze lancering stelt onze klanten wereldwijd in staat om snellere, veiligere transacties aan te bieden waarmee ze meer diepgaande data over hun bedrijf kunnen verzamelen én waarmee ze tegemoet komen aan de behoefte van hun gasten om contactloos of met kaart te betalen”.

Om hun klanten te verzekeren van betrouwbare, PCI DSS-conforme en veilige betalingsverwerkingen is Lightspeed een partnership aangegaan met betaalplatform Adyen. De service is per direct beschikbaar voor ondernemers in Nederland en België.
Laatste van Lightspeed
Wereldprimeur: International Patiënt Summary (IPS) uitwisseling door Drimpy

NorthC Group tekent bindende overeenkomst voor de overname van Duitse colocatieprovider IPX

Privacysoftwaregigant ExpressVPN zwaar onder vuur

Planners presteren áchter de schermen

Eerste editie Planet Robot op woensdag 30 maart 2022
Fundaments wint FY21 Global Cloud Partner of the Year award van Cohesity

Extreme Networks rond overname van Ipanema - de SD WAN-divisie van Infovista - af

Thijs Vermaat nieuwe Managing Director Experis

Vertiv introduceert het meest uitgebreide platform voor IT-beheer op de markt voor hybride en gedistribueerde netwerken en edge computing

3 op de 5 Nederlanders wil werken bij bedrijf dat diversiteit als kernwaarde heeft

Kaspersky Smart Home Security: een nieuw product om aangesloten apparaten thuis te beschermen

Ontdek het snelste toetsenbord ter wereld – de Razer Huntsman V2

SentinelOne breidt partner ecosysteem uit met nieuwe NDR-integraties

Nieuwste platform release van ServiceNow helpt bedrijven bij de grootste uitdagingen van het hybride werken door de inzet van workflows

Sophos-onderzoek: Meer dan 2 miljoen dollar aan herstelkosten bij ransomware-aanvallen in de financiële sector

Check Point Research: zwarte markt voor valse vaccinatiecertificaten is nu volwaardige industrie

Werving stijgt weer op prioriteitenlijstje Europese bedrijven

Neobanken laten traditionele banken achter door inzet Regtech

VMware benoemt Kit Colbert tot Chief Technology Officer

Logo Orange Cyberdefense
Logo Boys with Brains
Logo MCS B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo VPNdiensten.nl

+ Foto/illustratie/logo
+ Downloadbare bijlages
+ Profiel met socials