Herken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nlwww.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nl

2513 volgers @ICTberichten
Deel dit nu via
PR: ItsaRep

ThoughtSpot benoemt Damien Brophy tot VP EMEA en zet regionale groei voort

Brophy treedt toe tot leiderschapsteam na recordjaar voor ThoughtSpot met introductie nieuwe oplossingen, internationale uitbreiding en meerdere overnames

ThoughtSpot, het Modern Analytics Cloud-bedrijf, heeft Damien Brophy benoemd tot Vice President EMEA. In deze rol is Brophy verantwoordelijk voor de activiteiten van ThoughtSpot in Europa, het Midden-Oosten en Afrika. Nu de nieuwe cloud-oplossingen van het bedrijf breed beschikbaar zijn en gebruikt worden in verschillende sectoren ligt de focus vooral op het helpen van klanten van ThoughtSpot hun cloud-date te benutten.

Brophy brengt meer dan 17 jaar ervaring met zich mee in business development en sales onder meer vanuit zijn recente rol waarbij hij het team van ThoughtSpot in Engeland en Ierland aanstuurde. Voordat hij aan boord kwam bij ThoughtSpot was Brophy Regional Director UK & Ireland bij MongoDB, waar hij het go-to-market team heeft opgebouwd. Ook is hij in verschillende rollen werkzaam geweest bij PatSnap, GlobalData, Informa en Experian.

“Als onderdeel van het EMEA team van ThoughtSpot heb ik de eer gehad om samen te werken met de meest innovatieve organisaties waar baanbrekende analytics-projecten zijn uitgevoerd om de weg vrij te maken voor een succesvolle toekomst”, zegt Brophy. “Ik ben blij te starten in mijn nieuwe rol bij ThoughtSpot in een tijd waarin we klanten helpen grenzen te verleggen en al het mogelijke uit hun cloud-data te halen. Tegelijkertijd bouwen we aan een team dat actief is op één van de meest populaire gebieden in de sector.”

Naast Brophy heeft ThoughtSpot ook een nieuwe Regional Director, Commercial aangenomen voor EMEA. Adam Watkins gaat leiding geven aan het nieuwe commerciële team om de Modern Analytics Cloud naar alle organisaties te brengen. Watkins is afkomstig van Okta waar hij de commerciële en MKB-teams heeft opgezet en naar grote successen heeft geleid.

“Ik heb gewerkt met organisaties in verschillende branches en van verschillende grootte die allemaal aangeven dat ze nieuwe manieren nodig hebben om het hele bedrijf te laten profiteren van hun cloud-data. De Modern Analytics Cloud van ThoughtSpot maakt dit mogelijk voor ieder bedrijf dankzij een echte ‘consumer-grade’ ervaring,” aldus Watkins. “Wat het voor mij aantrekkelijk maakte om bij ThoughtSpot te gaan werken is de massale behoefte aan betere analytics in de commerciële sector en de disruptieve aanpak van het bedrijf om deze uitdaging op te lossen.”

Een recordjaar in EMEA
De aanstellingen van Brophy en Watkins volgen na een sterke periode van innovatie en groei met onder meer:
  • Groei van klantportolio: Door een groeiende adoptie door klanten nam de omzet van Thoughtspot toe met ruim 50 procent ten opzichte van vorig jaar. De gemiddelde omzet per contract groeide met meer dan 20% vergeleken met vorig jaar.
  • Internationale uitbreiding. ThoughtSpot opende nieuwe datacenters in Frankfurt en Dublin en startte met een team in de Benelux.
  • Belangrijke nieuwe oplossingen. Afgelopen jaar introduceerde ThoughtSpot de ThoughtSpot Cloud, het eerste SaaS-platform voor search en AI-gedreven analytics. Ook kwam het met ThoughtSpot Everywhere, een low-code ontwikkelplatform waarmee developers de Modern Analytics Cloud kunnen integreren in hun apps en diensten.
  • Verschillende overnames. In maart nam ThoughtSpot SeekWell over om organisaties te helpen inzichten te operationaliseren. In mei nam het Diyotta over om integraties en partnerships mogelijk te maken met andere innovatieve partijen voor cloud data.

Damien Brophy

Adam Watkins
---------------------

Over ThoughtSpot
ThoughtSpot is het bedrijf van de Modern Analytics Cloud. Onze missie is om een meer op feiten gebaseerde wereld te creëren met het gemakkelijkst te gebruiken analytics-platform. Met ThoughtSpot kan iedereen met AI en search in natuurlijke taal datagedreven inzichten vinden en gebruikmaken van de meest geavanceerde innovaties die het data-ecosysteem te bieden heeft. Bedrijven kunnen de kracht van hun moderne data-stack in handen geven van elke medewerker, de waarde van hun data uitbreiden naar partners en klanten en complete bedrijfsprocessen automatiseren. Klanten kunnen zelf profiteren van ThoughtSpot’s web of mobiele applicaties om iedereen betere beslissingen te laten nemen. Met ThoughtSpot’s low-code ontwikkelplatform kunnen klanten gebruiksvriendelijke analytics in hun SaaS-aanbod integreren of nieuwe interactieve data-apps bouwen die ervoor zorgen dat gebruikers blijven terugkomen.

Organisaties zoals Walmart, BT, Daimler, Medtronic, Hulu, Royal Bank of Canada, Nasdaq, OpenTable, Metromile, Workato en Nationwide Building Society vertrouwen op ThoughtSpot om de manier waarop hun medewerkers en klanten profiteren van data te transformeren. Probeer ThoughtSpot zelf.
Laatste van ThoughtSpot
ThoughtSpot benoemt Damien Brophy tot VP EMEA en zet regionale groei voort

ThoughtSpot ondersteunt Snowpark en brengt de Moderne Analytics Cloud naar AI workloads

Databricks en ThoughtSpot werken samen om de Modern Analytics Cloud voor het data lakehouse te leveren
Colruyt Group optimaliseert bedrijfsvoering en klantervaring met nieuwe in de cloud beheerde netwerkoplossing van Extreme Networks

DNA Services groeit door met clouddiensten op infrastructuur Uniserver

Gratis, krachtig en privacyvriendelijk alternatief voor Google Analytics nu beschikbaar voor iedereen

Schneider Electric introduceert de nieuwe generatie TeSys Deca motorstarters

Schneider Electric breidt portfolio uit met Easy Micro Data Centers

BT gaat sneller klimaatneutraal en lanceert nieuwe klimaatcampagne

Relatie tussen security, IT en development moet beter voor meer innovatie en betere klantervaringen

Prinsjesdag 2021: de belangrijkste veranderingen voor HR- en salarisprofessionals

Nutanix Cloud Platform levert verbeterde dataservices voor ongestructureerde en gestructureerde data

Siemens en Zscaler werken samen aan geïntegreerde Zero Trust-beveiligingsoplossingen voor OT/IT

Nutanix Cloud Platform doorbreekt silo's in hybride multicloud-operations
DDA verwelkomt Maunt als partner

Startup Last Mile eMobility verbindt mobiliteitsinnovaties met bestaand automotive dealernetwerk

VELUX Groep en Schneider Electric verlengen partnerschap om levenslange CO2-neutraal belofte te versnellen

Scholieren innoveren om de wereld te redden in de vierde Raspberry Pi-competitie

Ivanti voor het tweede jaar op rij leider in het 2021 Gartner® Magic Quadrant™ voor IT Service Management Tools

Thinkwise organiseert eerste Low-Code Summit

Kaspersky benoemt nieuwe Managing Director voor Noord-Europa om regionale propositie en partnerships te versterken

Infor lanceert interoperabiliteitsoplossing voor de gezondheidszorg

Vertiv treedt toe tot de Sustainable Digital Infrastructure Alliance om bij te dragen aan een klimaatneutrale digitale economie
ThoughtSpot contact

Logo ThoughtSpot

ThoughtSpot sociaal

ThoughtSpot tweets

Logo Huisabc.nl
Logo Prof-IT4all
Logo Drimpy
Logo  Fundaments, Expert in Clouds
Logo Login Consultants
Logo Elbo Technology
Logo iSOC24
Logo Vabi
Logo Brixxs
Logo SoftApp BV
Logo MatrixMind
Logo Nice to Meat
Logo Fullstaq B.V.
Logo Stichting ITdonations
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Orange Cyberdefense
Logo VPNdiensten.nl
Logo PlanMen
Logo Facilitor
Logo VPNdiensten.nl
Logo Techone B.V.
Logo E-mergo
Logo Orange Cyberdefense
Logo Boys with Brains
Logo MCS B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Piwik PRO
Logo Schneider Electric