www.lubbersdejong.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.LVTPR.comwww.marcommit.nl

2515 volgers @ICTberichten
Deel dit nu via
PR: Franssen Communicatie

Licentieadapter verbindt CodeMeter met oudere licentiëringssystemen

Wibu-Systems brengt zijn licentiekracht naar legacy-systemen

Hengelo, juli 2021 – Wibu-Systems, maker van toonaangevende technologie voor IT-bescherming en softwarebeveiliging en licentiebeheer, biedt klanten die willen overstappen naar een geheel nieuwe generatie van hun licentiemanagement omgeving de mogelijkheid om ook te blijven werken met oudere versies van andere licentiesoftware. Wibu-Systems is inmiddels zelf al 30 jaar actief op deze markt en is dus bekend met de waarde van continuïteit en compatibiliteit. Dit inzicht heeft geleid tot de creatie van CodeMeter Custom Licensing Adapter, een speciale uitbreiding op de populaire CodeMeter License Central-suite die precies past tussen oudere software met een gevestigd licentiesysteem en moderne, volledig op de nieuwe digitale bedrijfsstructuur afgestemde licentieconcepten.

Veel softwareontwikkelaars zijn inmiddels trouw aan CodeMeter vanwege de veelzijdigheid die de technologie van Wibu-Systems hen biedt met de keuze aan hardware, software en cloudlicentiecontainers, de gemakkelijke integratie met toonaangevende backofficesystemen en het brede scala aan licentieconfiguraties en bedieningsconcepten voor elk bedrijfsmodel. Er zijn echter maar weinig softwareproducenten die helemaal opnieuw beginnen. Veel werken al langere tijd met een eigen licentiesystemen of andere licentiesystemen van derden, zoals bijvoorbeeld Thales Sentinel of Flexera. De betrouwbaarheid van de ’legacy’ oplossingen kan variëren. Soms vormt de licentiebeveiliging het resultaat van een lange evolutie, parallel aan de ontwikkeling van een specifieke software-oplossing. Hoewel CodeMeter is ontworpen om de overgang naar een moderne en krachtig licentiemanagementsysteem zo soepel en efficiënt mogelijk te laten verlopen, vergt de overstap vaak een volledige omschakeling bij ontwikkelaars en gebruikers. In bepaalde gevallen is het technisch niet mogelijk om over te stappen. Maar nog veel vaker is het vanuit commerciële of procedurele optiek lastig.  De gebruikelijke oplossing voor dit bij software-uitgevers levende vraagstuk is om gedurende de overgangsperiode verschillende, gepatchte versies van hun producten parallel te laten draaien. Daarmee staan ze opnieuw voor aanzienlijke technische en commerciële uitdagingen, aangezien zelfs de kleinste verschillen kunnen zorgen voor incompatibiliteit van data en daarmee de bedrijfscontinuïteit bij hun loyale eindgebruikers.

CodeMeter Custom Licensing Adapter (CLA) is ontwikkeld door Wibu-Systems om de technische uitdagingen en incompatibiliteit van data te omzeilen. Het stelt softwareontwikkelaars in staat om over te stappen op de robuuste en toekomstgerichte functionaliteit van CodeMeter License Central zonder de compatibiliteit met hun ’legacy’ licentievoorzieningen te verbreken. CLA levert de vertaalslag tussen CodeMeter License Central en de met een ouder systeem gegenereerde licenties. Het gebruikt het formaat van de ’legacy’ licenties als een sjabloon voor het binden van de nieuwe door CodeMeter gemaakte licenties. Omgekeerd zorgt het voor de vertaling van de licenties en licentiebeheerbewerkingen, afkomstig van CodeMeter License Central, zodat die kunnen werken met het al aanwezige type licentiebeheer.

Deze eenvoudige, maar slimme oplossing betekent dat er geen wijzigingen in de software in het veld hoeven te worden aangebracht, terwijl het nieuwe, opgewaardeerde systeem alle bewerkingen aankan waar CodeMeter License Central bekend om staat. Dit omvat natuurlijk ook de integratie met ERP of andere backoffice-systemen, waardoor het proces van het maken, distribueren en bewaken van licenties ook met de oude licenties is te automatiseren. Tegelijkertijd kunnen softwareontwikkelaars CodeMeter gebruiken om alle nieuwe software in licentie te geven of zelfs volledig nieuwe, op licenties gebaseerde bedrijfsmodellen te introduceren, zoals abonnementsdiensten, zonder dat zij loyale bestaande klanten in de steek moeten laten.

Rüdiger Kügler, VP Sales en security expert bij Wibu-Systems, ziet CLA als een invulling van de belofte van het leveren van geavanceerde licentietechnologie met behoud van compatibiliteit. “Wij vinden het belangrijk dat gebruikers geen prijs hoeven te betalen voor het werken met systemen waaraan ze zijn gehecht. Alle gebruikers van CodeMeter mogen vertrouwen op dezelfde uitstekende prestaties, ongeacht welk systeem of welke software ze ook verkiezen. Met CLA hebben ze die vrijheid zonder zich ervan bewust zijn dat er op de achtergrond iets anders draait.”

Over Wibu-Systems
WIBU-SYSTEMS AG (WIBU®) met het hoofdkantoor in het Duitse Karlsruhe, is in 1989 opgericht door Oliver Winzenried en Marcellus Buchheit. De onderneming is een innovatieve marktleider op het gebied van beveiligingstechnologie voor mondiaal softwarelicentiebeheer. De brede reeks oplossingen van Wibu-Systems bieden een oplossing voor het afschermen van alle vormen van digitale content, inclusief intellectueel eigendom en software applicaties voor computer systemen, mobiele toepassingen, industriële automatiseringsoplossingen en cloud-diensten.  WIBU-SYSTEMS BV is een zelfstandige onderneming, gevestigd aan de Hazenweg 80, 7556 BM in Hengelo en staat onder leiding van Marcel Hartgerink. Via zijn bedrijf Identi-Holding BV is hij tevens eigenaar van WIBU-SYSTEMS Ltd en de overige bedrijven, verantwoordelijk voor de activiteiten in België, Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk, Ierland, Portugal, Spanje en de Nordic-Baltic Eight (NB8).

Voor meer informatie: www.wibu-systems.nl, tel.: 074 7501495

Meer beeldmateriaal is te vinden op: https://www.wibu.com/photo-gallery.html.

© Copyright 2021, WIBU-SYSTEMS AG. All rights reserved. All trademarks, trade names, service marks, and logos referenced herein belong to their respective organizations and companies.
Laatste van WIBU-SYSTEMS
ProCloud3D: Additive productie op industriële schaal

Licentieadapter verbindt CodeMeter met oudere licentiëringssystemen

PROCENTEC stuwt beveiliging van industriële netwerken naar een hoger niveau
Wereldprimeur: International Patiënt Summary (IPS) uitwisseling door Drimpy

NorthC Group tekent bindende overeenkomst voor de overname van Duitse colocatieprovider IPX

Privacysoftwaregigant ExpressVPN zwaar onder vuur

Planners presteren áchter de schermen

Eerste editie Planet Robot op woensdag 30 maart 2022
Fundaments wint FY21 Global Cloud Partner of the Year award van Cohesity

Extreme Networks rond overname van Ipanema - de SD WAN-divisie van Infovista - af

Thijs Vermaat nieuwe Managing Director Experis

Vertiv introduceert het meest uitgebreide platform voor IT-beheer op de markt voor hybride en gedistribueerde netwerken en edge computing

3 op de 5 Nederlanders wil werken bij bedrijf dat diversiteit als kernwaarde heeft

Kaspersky Smart Home Security: een nieuw product om aangesloten apparaten thuis te beschermen

Ontdek het snelste toetsenbord ter wereld – de Razer Huntsman V2

SentinelOne breidt partner ecosysteem uit met nieuwe NDR-integraties

Nieuwste platform release van ServiceNow helpt bedrijven bij de grootste uitdagingen van het hybride werken door de inzet van workflows

Sophos-onderzoek: Meer dan 2 miljoen dollar aan herstelkosten bij ransomware-aanvallen in de financiële sector

Check Point Research: zwarte markt voor valse vaccinatiecertificaten is nu volwaardige industrie

Werving stijgt weer op prioriteitenlijstje Europese bedrijven

Neobanken laten traditionele banken achter door inzet Regtech

VMware benoemt Kit Colbert tot Chief Technology Officer

Logo Orange Cyberdefense
Logo Boys with Brains
Logo MCS B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo VPNdiensten.nl
Logo Extreme Networks