Contentbureauwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlHerken zakelijke websitebezoekers

2515 volgers @ICTberichten
Deel dit nu via
PR: Progress Communications

De uitdagingen van een gegevensgerichte wereld

Schiphol-Rijk, 27 juli 2021 - Bedrijven worden geconfronteerd met een vloedgolf van ongestructureerde gegevens die zij moeten opslaan en beheren. Conventionele hiërarchische systemen, zoals bestands- en blockopslag, bereiken daarom steeds vaker hun grenzen vanwege hun technische beperkingen. Daarom is object storage vandaag de dag een van de belangrijkste opslagformaten aan het worden.

Object storage beheert bestanden niet in de vorm van gegevens of blokken, maar van objecten. Deze worden samen met de bijbehorende metadata in één opslagplaats bewaard, in plaats van te worden genest en vervolgens met hun metadata opnieuw te worden samengevoegd. De bijbehorende metadata worden rechtstreeks aan alle bestanden toegevoegd. Hierdoor wordt de hiërarchische structuur die in bestands- of blokopslag wordt gebruikt, overbodig. Elk bestand is uniek en kan op unieke wijze worden geïdentificeerd aan de hand van een identificatiecode. Zelfs binnen grote gegevensvolumes kunnen individuele bestanden snel en gemakkelijk worden gevonden op basis van hun metadata.

Object storage aan de hand van een doos bonbons
Een object store is vergelijkbaar met een doos met verschillende chocolaatjes die er allemaal hetzelfde uitzien. In dit geval vertegenwoordigt een chocolaatje een object dat verschillende eigenschappen kan hebben. Deze kan bijvoorbeeld gevuld zijn met een van de verschillende vullingen, zoals amandelen of nougat, en al dan niet palmolie bevatten.

Bij hiërarchische opslagformaten ontstaat al snel een hoge mate van complexiteit wanneer de chocolaatjes (objecten) op basis van hun eigenschappen moeten worden gesorteerd en opgehaald. In conventionele opslagsystemen leidt dit tot diepere mapstructuren met bijkomende submappen voor elke eigenschap (vulling, met of zonder palmolie, enz.). Deze complexiteit valt weg bij object-opslag. In plaats daarvan worden aan alle chocolaatjes extra metadata toegevoegd, gelabeld met betrekking tot hun eigenschappen met een Booleaanse waarde die ja of nee kan betekenen, en opgeslagen in een ondiepe doos die een emmer wordt genoemd. Zo kunnen chocolaatjes met verschillende combinaties van eigenschappen (type vulling, met of zonder palmolie) snel en gemakkelijk worden teruggevonden.

Voor welke gebruikssituaties is object storage geschikt?
Bestandssystemen zoals bestands- en blokopslag beperken, naast hun hiërarchische structuur, ook het aantal bestanden dat kan worden beheerd. Dat wil zeggen, de hoeveelheid gegevens die kan worden opgeslagen. Objectopslag is oneindig schaalbaar, althans in theorie. Conventionele opslagsystemen zijn daarom in de eerste plaats geschikt voor het beheer van gegevens die voortdurend veranderen. Voor ongestructureerde gegevens daarentegen, die meestal of altijd hetzelfde blijven, is het gebruik van schaalbare en kosteneffectieve objectopslag optimaal.

Prestaties behoren niet tot de voordelen van object storage vanwege de beschreven eigenschappen. Bovendien kunnen de afzonderlijke objecten achteraf niet worden aangepast. Voor wijzigingen moet het volledige object opnieuw worden aangemaakt. Deze nadelen worden echter gecompenseerd door de schaalbaarheid en het kostenvoordeel ten opzichte van andere bestandssystemen. Dit maakt object storage bijzonder geschikt voor gebruik in een multi-, public of hybride cloud. Bovendien kunnen gebruikers de metadata individueel definiëren volgens hun wensen. Dit is uniek. Object storage maakt zo nieuwe mogelijkheden mogelijk voor Big Data en analytics in het bijzonder.

Over NetApp
NetApp is een wereldwijd actief softwarebedrijf op het gebied van cloud- en datamanagement dat organisaties helpt data optimaal te benutten in het tijdperk van versnelde digitale transformatie. Het bedrijf voorziet in systemen, software en clouddiensten die hen helpen applicaties optimaal te laten werken – van het datacenter tot de cloud, of ze nu ontwikkelen in de cloud, verhuizen naar de cloud of on-premise hun eigen cloudervaring creëren. Met oplossingen die geschikt zijn voor verschillende omgevingen helpt NetApp organisaties hun eigen data fabric te bouwen en op veilige wijze altijd en overal de juiste mensen te voorzien van de juiste data, diensten en applicaties. Meer informatie is te vinden op www.netapp.com of volg NetApp op Twitter, LinkedIn, Facebook en Instagram.
Laatste van NetApp
Virtuele machines en containers: de samensmelting van twee werelden

De uitdagingen van een gegevensgerichte wereld

NetApp voorziet in een innovatieve, eenduidige hybrid-cloudervaring zonder compromissen
Wereldprimeur: International Patiënt Summary (IPS) uitwisseling door Drimpy

NorthC Group tekent bindende overeenkomst voor de overname van Duitse colocatieprovider IPX

Privacysoftwaregigant ExpressVPN zwaar onder vuur

Planners presteren áchter de schermen

Eerste editie Planet Robot op woensdag 30 maart 2022
Fundaments wint FY21 Global Cloud Partner of the Year award van Cohesity

Extreme Networks rond overname van Ipanema - de SD WAN-divisie van Infovista - af

Thijs Vermaat nieuwe Managing Director Experis

Vertiv introduceert het meest uitgebreide platform voor IT-beheer op de markt voor hybride en gedistribueerde netwerken en edge computing

3 op de 5 Nederlanders wil werken bij bedrijf dat diversiteit als kernwaarde heeft

Kaspersky Smart Home Security: een nieuw product om aangesloten apparaten thuis te beschermen

Ontdek het snelste toetsenbord ter wereld – de Razer Huntsman V2

SentinelOne breidt partner ecosysteem uit met nieuwe NDR-integraties

Nieuwste platform release van ServiceNow helpt bedrijven bij de grootste uitdagingen van het hybride werken door de inzet van workflows

Sophos-onderzoek: Meer dan 2 miljoen dollar aan herstelkosten bij ransomware-aanvallen in de financiële sector

Check Point Research: zwarte markt voor valse vaccinatiecertificaten is nu volwaardige industrie

Werving stijgt weer op prioriteitenlijstje Europese bedrijven

Neobanken laten traditionele banken achter door inzet Regtech

VMware benoemt Kit Colbert tot Chief Technology Officer

Logo Orange Cyberdefense
Logo Boys with Brains
Logo MCS B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo VPNdiensten.nl

+ Foto/illustratie/logo
+ Downloadbare bijlages
+ Profiel met socials