Herken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlContentbureau

2513 volgers @ICTberichten
Deel dit nu via

Kwart werknemers: “Ik zou gelukkiger zijn als ik minder tijd hoefde te besteden aan administratie”

Meer dan een derde is voor het automatiseren van processen

Amsterdam, 27 juli 2021 - Een groot deel van de Nederlandse werknemers zou niet alleen productiever (21%), maar ook gelukkiger zijn (25%) als zij minder tijd hoefden te besteden aan het indienen van declaraties. Dit blijkt uit onderzoek van softwarebedrijf Klippa onder 1.120 mensen in loondienst bij middelgrote en grote bedrijven. Over het algemeen geldt: hoe jonger de medewerker, hoe minder graag hij of zij tijd besteedt aan handmatige administratie.

“De afkeer voor ouderwetse administratieve processen is begrijpelijk”, vertelt Yeelen Knegtering, CEO van Klippa. “Het kost de gemiddelde medewerker twee uur per week om zaken te doen als declaraties indienen en uren registreren. En dan hebben we het nog niet eens over de tijd die het kost om alles te moeten verwerken in het systeem. Je kunt natuurlijk niet om zaken als declaraties heen, maar je kunt het zeker wel eenvoudiger en sneller maken. Daarmee zorg je voor gelukkigere werknemers en je bespaart ook nog eens mensuren.”

Opvallend is dat 29% van de mannen aangeeft gelukkiger te zijn met minder administratie. Bij de vrouwen ligt dit percentage op 20%. Ook zijn mannen (23%) iets meer overtuigd dan vrouwen (17%) dat zij productiever zouden zijn met minder rompslomp. Ten slotte is er tussen oud en jong een verschil te zien: 29% van de werknemers onder de 30 is van mening dat zij productiever zouden zijn als zij er minder tijd aan kwijt waren. Bij de werknemers van 60 jaar en ouder ligt dat percentage op 12%.

Meer automatiseren
Een manier om de tijd die men aan administratieve processen besteedt, te verkleinen, is door automatisering. Maar liefst 35% van de respondenten vindt dan ook dat hun declaratieproces geautomatiseerd moet worden. Bij werknemers onder de 30 jaar ligt dit percentage zelfs op 45%. Hoe ouder de werknemer, hoe minder de nood tot automatiseren. Toch wil zelfs een kwart van de werknemers van 60 jaar en ouder dat het bedrijf het declaratieproces automatiseert.

Knegtering: “Over het algemeen houden mensen niet van verandering. In het geval van bedrijfsprocessen betekent verandering dat werknemers de manier waarop zij jarenlang gewerkt hebben, moeten aanpassen. En dat is niet prettig. Toch zien we in dit onderzoek dat er grote vraag is naar vernieuwing in de bedrijfsprocessen. Werknemers zijn zich dus bewust van de mogelijkheden die automatisering hen kan bieden.”

Over Klippa
Klippa werd in 2015 opgericht in Groningen en heeft inmiddels 40+ professionals in dienst, in Groningen en in Amsterdam. De scale-up heeft als doel om omslachtige documentstromen te digitaliseren en automatiseren aan de hand van moderne technologieën, zoals machine learning en OCR. Het tech-bedrijf bedient meer dan duizend klanten in het binnen- en buitenland met diverse productlijnen. Denk aan software voor het verbeteren van administratieve processen, het scannen van bonnen en facturen, declaratieverwerking, identiteit-validatie en data-extractie.

Laatste van Klippa
Softwarebedrijf Klippa trekt Ana Salomé Gomes aan als Content Marketeer

Amsterdams softwarebedrijf Klippa gaat CO2-neutraal
Colruyt Group optimaliseert bedrijfsvoering en klantervaring met nieuwe in de cloud beheerde netwerkoplossing van Extreme Networks

DNA Services groeit door met clouddiensten op infrastructuur Uniserver

Gratis, krachtig en privacyvriendelijk alternatief voor Google Analytics nu beschikbaar voor iedereen

Schneider Electric introduceert de nieuwe generatie TeSys Deca motorstarters

Schneider Electric breidt portfolio uit met Easy Micro Data Centers

BT gaat sneller klimaatneutraal en lanceert nieuwe klimaatcampagne

Relatie tussen security, IT en development moet beter voor meer innovatie en betere klantervaringen

Prinsjesdag 2021: de belangrijkste veranderingen voor HR- en salarisprofessionals

Nutanix Cloud Platform levert verbeterde dataservices voor ongestructureerde en gestructureerde data

Siemens en Zscaler werken samen aan geïntegreerde Zero Trust-beveiligingsoplossingen voor OT/IT

Nutanix Cloud Platform doorbreekt silo's in hybride multicloud-operations
DDA verwelkomt Maunt als partner

Startup Last Mile eMobility verbindt mobiliteitsinnovaties met bestaand automotive dealernetwerk

VELUX Groep en Schneider Electric verlengen partnerschap om levenslange CO2-neutraal belofte te versnellen

Scholieren innoveren om de wereld te redden in de vierde Raspberry Pi-competitie

Ivanti voor het tweede jaar op rij leider in het 2021 Gartner® Magic Quadrant™ voor IT Service Management Tools

Thinkwise organiseert eerste Low-Code Summit

Kaspersky benoemt nieuwe Managing Director voor Noord-Europa om regionale propositie en partnerships te versterken

Infor lanceert interoperabiliteitsoplossing voor de gezondheidszorg

Vertiv treedt toe tot de Sustainable Digital Infrastructure Alliance om bij te dragen aan een klimaatneutrale digitale economie
Klippa contact

Logo Nice to Meat
Logo Fullstaq B.V.
Logo Stichting ITdonations
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Orange Cyberdefense
Logo VPNdiensten.nl
Logo PlanMen
Logo Facilitor
Logo VPNdiensten.nl
Logo Techone B.V.
Logo E-mergo
Logo Orange Cyberdefense
Logo Boys with Brains
Logo MCS B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Piwik PRO

+ Foto/illustratie/logo
+ Downloadbare bijlages
+ Profiel met socials