www.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nl

2515 volgers @ICTberichten
Deel dit nu via
PR: KINXX PR

Worldstream lanceert software-defined portfolio met 12 IT-oplossingen ‘as-a-service’

Naaldwijk, 27 juli 2021 – Worldstream, een snelgroeiende Nederlandse aanbieder van IT-infrastructuur oplossingen met meer dan 15.000 servers geïnstalleerd in eigen datacenters in de regio Rotterdam/Den Haag, lanceert vandaag een volledig nieuw software-defined productportfolio voor de Nederlandse markt met 12 nieuwe infrastructurele IT-oplossingen ‘as-a-service’. Het nieuwe as-a-service dienstenportfolio, gebouwd op het onlangs gelanceerde Worldstream Elastic Network (WEN), is door Worldstream’s eigen R&D afdeling ontwikkeld en speelt in op het toenemende gebruik van cloud en hybride IT-infrastructuren en de bijbehorende flexibiliteit- en schaalbaarheidsbehoeften van IT-ondernemingen.

Het onlangs door Worldstream gelanceerde Worldstream Elastic Network (WEN) is een software defined netwerk (SDN) met een hoog beveiligingsniveau welke hoge bandbreedtes biedt en fungeert als een interconnectieplatform tussen datacenters alsmede binnen de datacenteromgeving. Worldstream brengt nu 12 infrastructurele IT-oplossingen ‘as-a-service’ op de Nederlandse markt die gebruikmaken van dit SDN-platform van Worldstream.

Het gaat onder andere om de volgende infrastructurele IT-oplossingen die nu door Worldstream software-defined, ‘as-a-service’ in Nederland worden geleverd: private cloud (VMware gebaseerd), object storage, block storage, firewalls, bare metal/dedicated servers, anti-DDoS, colocatie, cloud onramps, en meer. Worldstream verwacht het as-a-service portfolio gaandeweg verder uit te breiden met nieuwe infrastructurele oplossingen.

EVPN-VXLAN Technologie

De nieuwe as-a-service IT-oplossingen en het Worldstream Elastic Network waarop de services zijn ontwikkeld, maken gebruik van Worldstream’s wereldwijde netwerkbackbone met een hoge bandbreedtecapaciteit van 10Tbit/s en 45 procent netwerkbenutting.

“Voor de 12 nieuwe as-a-service IT-oplossingen betekent het dat er volop bandbreedte beschikbaar is voor de verbindingen die klanten à la minute kunnen aanmaken tussen datacenters en binnen de eigen datacenteromgeving,” zegt Tim Vollebregt, Director Network & Cloud Services bij Worldstream en verantwoordelijk voor de R&D activiteiten. “De wereldwijde Worldstream netwerkbackbone vormt in feite de ruggengraat voor de as-a-service diensten die wij vandaag lanceren. EVPN-VXLAN technologie biedt een gevirtualiseerde laag bovenop dit netwerk, terwijl de in-house ontworpen intelligentie in de SDN-controller ervoor zorgt dat de verschillende infrastructurele diensten als modulaire bouwblokken dynamisch, schaalbaar, snel en vooral ook zeer eenvoudig met elkaar gecombineerd kunnen worden.”

Worldstream richt zich met de infrastructurele IT-oplossingen as-a-service op IT-ondernemingen, zoals op managed service providers (MSP’s), cloud service providers (CSP’s), system integrators en andere IT channel partijen die de inrichting en het beheer van IT-infrastructuren voor eindgebruikers verzorgen.

Datacenters Regio Rotterdam-Den Haag

De 12 nieuwe as-a-service oplossingen, welke via het SDN flexibel onderling te verbinden zijn, worden in eerste instantie vanuit de eigen datacenters van Worldstream in de regio Rotterdam-Den Haag aangeboden. Deze as-a-service oplossingen kunnen door klanten in heel Nederland worden afgenomen. Ook koppelingen met andere datacenters in Nederland en tevens alle bedrijfslocaties in Nederland zijn mogelijk. Later dit kwartaal verwacht Worldstream het as-a-service portfolio internationaal uit te breiden en ook elders in Europa te lanceren.

“Met de meer dan 15.000 fysieke servers die in onze datacenters zijn geïnstalleerd, zijn we inmiddels een grote speler op de Nederlandse markt. Ook het omvangrijke wereldwijde eigen netwerk met 10Tbit/s aan bandbreedte toont aan dat Worldstream een speler van formaat is,” zegt Robin Lim, Director Sales & Marketing bij Worldstream. “De enorme groei van Worldstream gedurende de afgelopen jaren is het directe resultaat van het inspelen op klant-specifieke wensen en het bieden van een scherpe prijs/kwaliteit verhouding voor de infrastructurele IT-oplossingen die wij leveren. De as-a-service productinnovaties die wij vandaag lanceren, vormen een belangrijke nieuwe stap in het faciliteren van huidige en toekomstige infrastructurele klantbehoeften. Het sluit nauw aan bij de groeiende marktbehoefte aan ultieme flexibiliteit, kostenbeheersing en een zeer snelle time-to-market voor de inrichting van allerhande datacenter services met betrekking tot cloud en hybride IT-infrastructuren.”

Het gaat om de volgende infrastructurele IT-oplossingen die Worldstream nu ‘as-a-service’ op de Nederlandse markt brengt en via het Worldstream Elastic Network (WEN) dynamisch met elkaar verbonden kunnen worden:
  • Bare Metal/Dedicated Servers – Fysieke servers in datacenters in Nederland en internationaal die ‘as-a-service’ via WEN gecombineerd kunnen worden met de andere infrastructuuroplossingen.
  • Cluster-as-a-service – Servers in een geografisch verspreide infrastructuur kunnen middels cluster-as-a-service samenwerken als één geheel. Workloads op bare metal kunnen gemakkelijk worden verplaatst naar publieke of private cloud, en omgekeerd.
  • Firewall - Deze virtuele firewall helpt gebruikers om applicaties, bestanden en services te beschermen. Worldstream’s firewall-as-a-service kan worden aangepast aan unieke gebruikersbehoeften.
  • Cloud On-Ramp – Om de inrichting van hybride cloud en multi-cloud omgevingen te faciliteren, biedt deze on-ramp beveiligde directe toegang tot alle public cloud aanbieders waaronder Microsoft Azure, AWS, en Google Cloud.
  • Object Storage – Voor schaalbare opslag van grote hoeveelheden ongestructureerde bestanden met gewenste hoge doorvoercapaciteit, bijvoorbeeld ook in veel verschillende regio’s.
  • Block Storage – Voor high-performance opslag van grote hoeveelheden data, ten behoeve van database of transactietoepassing en I/O intensieve workloads.
  • Colocation – Klantapparatuur gehuisvest in een van Worldstream’s datacenters in Nederland of internationaal kan naadloos in hybride IT-omgevingen worden ingepast via deze colocatie as-a-service oplossing.
  • Anti-DDoS – Een innovatieve DDoS wasstraat die bescherming biedt tegen de meest krachtige DDoS-aanvallen, mede dankzij Worldstream’s wereldwijde netwerkbackbone met enorme bandbreedtecapaciteit (10 Tbit/s).
  • Private Cloud – Een VMware gebaseerde klant-specifieke cloud omgeving, met firewall en redundant uitgevoerde iSCSI SAN all-flash opslag inbegrepen. Ook multi-datacenter set-ups mogelijk.
  • 3rd Party Datacenter - Voor het snel en kosten-efficiënt creëren van beveiligde directe verbindingen met andere datacenters in Nederland en internationaal.
  • Multi Location – Een multi-locatie datacenter setup is middels deze oplossing eenvoudig te realiseren. Worldstream biedt de as-a-service diensten aan op meerdere locaties in Europa.

-----------------------------
Over Worldstream

Worldstream is opgericht in 2006 en heeft zijn hoofdkantoor in Naaldwijk. Het bedrijf heeft momenteel meer dan 15.000 dedicated servers geïnstalleerd in zijn datacenters. De security gefocuste Infrastructure-as-a-Service (IaaS)-aanbieder levert maatwerk dedicated servers, evenals colocatiediensten en denial-of-service (DDoS) protectie voor klanten over de hele wereld. Het klantenbestand omvat cloud-dienstverleners (CSP’s), managed service providers (MSP’s), system integrators (SI’s), broadcasters, internet service providers (ISP’s), onafhankelijke softwareleveranciers (ISV’s), MKB-bedrijven en enterprises.

Worldstream beschikt over een wereldwijd netwerk met een totale capaciteit van momenteel 10Tbit/s, met een maximale netwerkbenutting van 45 procent om klanten te voorzien van hoge schaalbaarheid en de mogelijkheid om DDoS-aanvallen eenvoudig af te slaan. De servers van Worldstream zijn ondergebracht in datacenters van Worldstream's zusterbedrijf Greenhouse Datacenters, dat twee zeer energiezuinige datacenters in de regio Rotterdam/Den Haag (Naaldwijk) exploiteert.

Voor meer informatie over Worldstream, ga naar https://www.worldstream.com/nl/

-----------------------------
Media contact

Worldstream
Marketing & Communications
Christan van Prehn
press@worldstream.com
Laatste van WorldStream
Worldstream breidt uit naar Duitsland met nieuw datacenter bij maincubes in Frankfurt

Internationaal Elektrotechnisch en Telecommunicatiebedrijf DAEL Groep kiest voor Worldstream’s datacenter in Nederland
Wereldprimeur: International Patiënt Summary (IPS) uitwisseling door Drimpy

NorthC Group tekent bindende overeenkomst voor de overname van Duitse colocatieprovider IPX

Privacysoftwaregigant ExpressVPN zwaar onder vuur

Planners presteren áchter de schermen

Eerste editie Planet Robot op woensdag 30 maart 2022
Fundaments wint FY21 Global Cloud Partner of the Year award van Cohesity

Extreme Networks rond overname van Ipanema - de SD WAN-divisie van Infovista - af

Thijs Vermaat nieuwe Managing Director Experis

Vertiv introduceert het meest uitgebreide platform voor IT-beheer op de markt voor hybride en gedistribueerde netwerken en edge computing

3 op de 5 Nederlanders wil werken bij bedrijf dat diversiteit als kernwaarde heeft

Kaspersky Smart Home Security: een nieuw product om aangesloten apparaten thuis te beschermen

Ontdek het snelste toetsenbord ter wereld – de Razer Huntsman V2

SentinelOne breidt partner ecosysteem uit met nieuwe NDR-integraties

Nieuwste platform release van ServiceNow helpt bedrijven bij de grootste uitdagingen van het hybride werken door de inzet van workflows

Sophos-onderzoek: Meer dan 2 miljoen dollar aan herstelkosten bij ransomware-aanvallen in de financiële sector

Check Point Research: zwarte markt voor valse vaccinatiecertificaten is nu volwaardige industrie

Werving stijgt weer op prioriteitenlijstje Europese bedrijven

Neobanken laten traditionele banken achter door inzet Regtech

VMware benoemt Kit Colbert tot Chief Technology Officer

Logo Orange Cyberdefense
Logo Boys with Brains
Logo MCS B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo VPNdiensten.nl

+ Foto/illustratie/logo
+ Downloadbare bijlages
+ Profiel met socials