www.LVTPR.comHerken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl

2515 volgers @ICTberichten
Deel dit nu via
PR: LVTPR

Olympische Spelen 2021: 4 tips om alles perfect online mee te krijgen

Het is eindelijk zover: 23 juli, de dag waar veel sportfans al tijden naar uitkijken. Vandaag gaan de Olympische Spelen traditiegetrouw van start met een spectaculaire openingsceremonie. De Spelen duren tot en met 8 augustus, en gedurende die twee weken komen er een hoop verschillende sporten voorbij. Live bijwonen is door corona helaas niet mogelijk, maar gelukkig is het sportevenement ook op andere manieren te volgen. Wil je weten hoe je de Olympische Spelen van 2021 het beste volgt vanachter je scherm? devolo geeft vier tips.

1. Gebruik de flexibele (terug)kijkopties
De openingsceremonie, en de competities daarna, zijn natuurlijk live te volgen. Kanalen als Eurosport en de online Eurosport Playerzenden het event live uit via streams, en ook de NOS legt live verslag van de Olympische Spelen. Goed nieuws voor sportfans, want je kunt dus helemaal zelf kiezen hoe je de Spelen wilt volgen: op je smart-tv in de woonkamer, via een filmprojector in de tuin of op elke andere denkbare locatie via je smartphone of tablet. Vergeet alleen niet dat er een tijdverschil is: in Japan is het zeven uur later dan bij ons. Dus heb je toch geen zin om midden in de nacht op te staan voor een belangrijke atletiekwedstrijd? Maak dan gebruik van on-demand- op opnamemogelijkheden om niets te hoeven missen.

2. Zet een tweede scherm in, of een derde
Om nóg meer uit de Olympische Spelen te halen gebruik je een tweede (of zelfs derde) scherm naast je normale tv-scherm. Pak je tablet, smartphone of laptop er dus bij en gooi alles aan! Zo kun je zelfs als je in quarantaine zit, of misschien juist lekker op vakantie bent, bijvoorbeeld toch tegelijk met familie en vrienden van de openingsceremonie genieten. Of volg op social media de officiële accounts van de Spelen in Tokyo en Team Nederland. Zo blijf je nóg beter op de hoogte en is het net of je er zelf bij bent. Daarnaast hebben veel atleten hun eigen profiel en delen ze daar hun persoonlijke ervaringen.

3. Kijken onder werk geen optie? Luister via internetradio
Het verslag van de Spelen beperkt zich uiteraard niet tot televisie of socialmediakanalen. Als je je scherm niet bij de hand hebt, of op je werk bent, kan je het event ook volgen via de radio. Internetradio’s geven je toegang tot radiostations van over de hele wereld met een uitstekende geluidskwaliteit. Zo blijf je toch op de hoogte van elk nieuwe record en elke podiumplek voor je favorieten. Voor nog meer gemak maak je gebruik van stemassistenten als Amazon Alexa of Google Assistant. Vraag simpelweg om de resultaten van die dag en je wordt meteen volledig bijgepraat.

4. Zorg voor een optimale WiFi-verbinding door heel je huis
Van de Spelen geniet je natuurlijk niet alleen op je bank, maar ook in je zonovergoten tuin of op het balkon. Streamen of terugkijken doe je tegenwoordig overal waar je wilt – als de WiFi maar mee wil werken. In de meeste huishoudens worden WiFi-verbindingen namelijk gehinderd door dikke muren en plafonds. Dit zorgt er bijvoorbeeld voor dat je laptop onder je tuinparasol wild gaat bufferen terwijl jij de 1000 meter probeert te kijken. Dat nooit!

Met WiFi-oplossingen van devolo voorkom je zulke problemen. De adapters uit de Magic-serie zijn compact, flexibel en passen in bijna elk stopcontact om zo het bereik van de router te vergroten. Afhankelijk van het model zorg je voor een vaste of draadloze internetverbinding waar jij die nodig hebt: op zolder, in de woonkamer, of dus in de tuin. Want hoewel de meeste adapters voor binnengebruik zijn, kun je ze ook prima in een buitenstopcontact plaatsen. Zolang je ze maar beschermt tegen directe zon en water. Zo mis je geen milliseconde van je favoriete sporten!

Over devolo
devolo?maakt de woning intelligent en het stroomnet slim. Privéklanten brengen met Powerline-adapters van?devolo?highspeed dataverbindingen in elke ruimte. Internationaal zijn er ongeveer 40 miljoen?dLAN®-adapters in gebruik. Bovendien ontdekken klanten met?devolo?Home Control de mogelijkheden van het Smart Home – snel in te richten, naar wens?uitbreidbaar?en makkelijk per smartphone te bedienen. Als OEM-partner past?devolo?zijn producten en oplossingen aan de individuele behoeften van internationale telecombedrijven aan. Op professioneel terrein biedt de ombouw van de energievoorzieningsinfrastructuur bovendien kansen: met?devolo-oplossingen kunnen nieuwe Smart?Grids?realtime?bewaakt en geregeld worden, en zijn volledig nieuwe diensten te realiseren.?devolo?is opgericht in 2002 en telt momenteel ongeveer driehonderd medewerkers. De wereldmarktleider op Powerline-gebied is met eigen vestigingen en via partners in negentien landen vertegenwoordigd.
Laatste van devolo
Olympische Spelen 2021: 4 tips om alles perfect online mee te krijgen

Bijna driekwart van de Nederlanders vindt WiFi net zo belangrijk als water en elektriciteit

Het Songfestival 2021: welk land streamt het event het snelst?
Wereldprimeur: International Patiënt Summary (IPS) uitwisseling door Drimpy

NorthC Group tekent bindende overeenkomst voor de overname van Duitse colocatieprovider IPX

Privacysoftwaregigant ExpressVPN zwaar onder vuur

Planners presteren áchter de schermen

Eerste editie Planet Robot op woensdag 30 maart 2022
Fundaments wint FY21 Global Cloud Partner of the Year award van Cohesity

Extreme Networks rond overname van Ipanema - de SD WAN-divisie van Infovista - af

Thijs Vermaat nieuwe Managing Director Experis

Vertiv introduceert het meest uitgebreide platform voor IT-beheer op de markt voor hybride en gedistribueerde netwerken en edge computing

3 op de 5 Nederlanders wil werken bij bedrijf dat diversiteit als kernwaarde heeft

Kaspersky Smart Home Security: een nieuw product om aangesloten apparaten thuis te beschermen

Ontdek het snelste toetsenbord ter wereld – de Razer Huntsman V2

SentinelOne breidt partner ecosysteem uit met nieuwe NDR-integraties

Nieuwste platform release van ServiceNow helpt bedrijven bij de grootste uitdagingen van het hybride werken door de inzet van workflows

Sophos-onderzoek: Meer dan 2 miljoen dollar aan herstelkosten bij ransomware-aanvallen in de financiële sector

Check Point Research: zwarte markt voor valse vaccinatiecertificaten is nu volwaardige industrie

Werving stijgt weer op prioriteitenlijstje Europese bedrijven

Neobanken laten traditionele banken achter door inzet Regtech

VMware benoemt Kit Colbert tot Chief Technology Officer

Logo Orange Cyberdefense
Logo Boys with Brains
Logo MCS B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo VPNdiensten.nl

+ Foto/illustratie/logo
+ Downloadbare bijlages
+ Profiel met socials