Herken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nlContentbureauwww.lubbersdejong.nl
PR: Franssen Communicatie

M&G Group als eerste bedrijf in Nederland live met RISE with SAP

Vianen, juli 2021 - ITvisors heeft met succes de M&G Group begeleid op een business transformatie traject, ondersteund door ’RISE with SAP’. Dit programma is begin 2021 gelanceerd door SAP om daarmee klanten te helpen bij hun overgang naar S/4HANA in de SAP cloud. M&G Group besloot begin 2021 om het SAP ECC systeem in één keer te migreren naar ’RISE with SAP’ om daarmee sneller de business transformatie te realiseren. Dit resulteerde in een succesvolle migratie naar S/4HANA Private Cloud Edition in juli 2021. Hiermee is M&G Group de eerste gebruiker van RISE with SAP in Nederland.

M&G Group fabriceert rookgasafvoer- en ventilatiesystemen die voldoen aan de internationale richtlijnen. Met ruim 600 medewerkers produceert de onderneming met een hoofdkantoor in Assen en vestigingen in 7 landen hoogwaardige producten in nauwe samenwerking met bekende ketel- en ventilatiefabrikanten. De bedrijfsvoering binnen de onderneming is gebaseerd op software van SAP.

Vanwege de groei van de bedrijfsactiviteiten koos M&G Group begin dit jaar voor een opwaardering van de SAP-software doormiddel van het programma RISE with SAP met een duidelijk doelstelling: voor de zomer 2021 ‘live’ te gaan met alle M&G vestigingen in Nederland, Italië, Turkije, België en Frankrijk. Er is gekozen voor een migratie naar de SAP S/4HANA ’private cloud edition’. De keuze hiervoor is voornamelijk genomen om dezelfde flexibiliteit en functionaliteit van de applicatie te behouden, maar de zorg voor het beheer van de IT-omgeving in één hand te leggen. De onderneming stelde zich een ambitieus doel: een migratie in plaats van een ’greenfield’ her-implementatie vanwege een snellere uitvoering en lagere kosten. Er volgde een intensief traject met alle betrokken partners. Binnen een strakke planning van 6 maanden werd de migratie uitgevoerd, resulterend in het behalen van de ’go live’ op 4 juli 2021.

Rik Ellenbroek, CFO M&G Group: “Onder begeleiding van ITvisors en in samenwerking met migratie experts van Xperi en SAP, zijn al onze vestigingen in Europa succesvol en volgens planning in één keer over naar RISE with SAP. Hiermee hebben we een belangrijke stap gezet in onze business transformatie met behulp van SAP S/4HANA. ITvisors gaat ons verder ondersteunen in het optimaliseren van onze business processen met behulp van S/4HANA ’best practices’, omdat zij hebben bewezen dat we samen het verschil kunnen maken”.

Met een zeer intensief project achter de rug en de bedrijfsvoering bij alle vestigingen operationeel in de SAP cloud is M&G er nog niet. Dit is pas het begin van transformatie waarbij de organisatie een aantal belangrijke stappen gaat zetten. De organisatie gaat nu SAP Fiori apps (User Experience Software) gebruiken en een aantal kernprocessen opnieuw inrichten op basis van S/4HANA Best Practices. Daarbij is “Keep the Core Clean” de bepalende strategie en zal er dus afscheid worden genomen van allerlei maatwerk. Daarnaast komen er nieuwe rapportages, waarmee M&G group de Intelligent Enterprise van de toekomst zal worden. Dit alles vormt ook uitgangspunt bij het automatiseren van de processen van een nieuwe fabriek in Assen, bedoeld voor centraliseren van alle Nederlandse productie- en distributieactiviteiten.

Over RISE with SAP
RISE with SAP’ is een ’SAP uit de muur’ oplossing die verschillende toepassingen en diensten combineert en daarmee klanten helpt om hun digitale transformatie te versnellen. Samen met haar unieke ecosysteem bundelt SAP de reeks functies die bedrijven hun business holistisch laat transformeren, op hun eigen snelheid en voorwaarden, ongeacht hun startpunt.

Over ITvisors
ITvisors is een SAP implementatie partner die zich richt op het ondersteunen van SAP klanten in het transformeren en implementeren van SAP S/4HANA. Ze bestaan uit een groep van zeer ervaren SAP project managers en functionele business consultants. ITvisors maakt het verschil in het transformeren van SAP business processen door de mensen van de klant beter in hun rol te zetten, te ondersteunen en te laten groeien.

Over M&G Group
M&G Group is 's werelds toonaangevende fabrikant van rookgasafvoer- en ventilatiesystemen. Het bedrijf heeft uitgebreide kennis van relevante wetgeving in Europa en Noord-Amerika en hanteert een kwaliteitssysteem volgens ISO 9001:2015. De activiteiten van de onderneming draaien om R&D, innovatie en op maat gemaakte oplossingen voor klanten over de hele wereld. Als partner van toonaangevende ketel- en ventilatiefabrikanten dragen M&G Group-bedrijven bij aan het kosteneffectief oplossen van afvoerproblemen van rookgas binnen en buiten de ketel. Een compleet assortiment aluminium, roestvrij staal en kunststof (PP) producten is ontwikkeld door hoogopgeleide ingenieurs en geproduceerd in de eigen moderne productiefaciliteiten van de M&G Group.
Laatste van ITvisors
M&G Group als eerste bedrijf in Nederland live met RISE with SAP

Veilige toegang tot persoonlijke zorgdata dankzij PGO koppelpunt met diverse zorgsystemen op basis van MedMij

Integratieplatform van ITvisors geeft burgers Zuidoost Brabant regie over zorgproces

Logo Franssen Communicatie
ITvisors contact

Logo ITvisors

info@itvisors.com
  www.itvisors.nl
ITvisors sociaal

ITvisors tweets

Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Techtenna
Logo devolo
Logo Unisys
Logo Banking Circle