www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlContentbureauHerken zakelijke websitebezoekers

Investment manager Ostrica blijft innoveren met hulp van nucleoo

Door gebruik te maken van het innovatieve ‘insights-as-a-service’-platform voorziet nucleoo Ostrica van directe en verbeterde data-analyses. Op die manier kan Ostrica effectiever nieuwe machine learning gedreven beleggingsalgoritmen ontwikkelen.

Amsterdam, 20 juli 2021 - nucleoo sluit met Ostrica vandaag opnieuw een in Nederland opererende klant aan op het integrale IAAS-platform. Ostrica is een onafhankelijke kwantitatieve Investment Manager, die op maat belegging strategieën aanbiedt aan haar klanten. Het bedrijft tekent een contract bij nucleoo om het state-of-art data-management oplossing te implementeren.

Succesvol door innovatie
Met een beheerd vermogen van 800 miljoen euro voor meer dan vijfduizend klanten, onderscheidt Ostrica zich door gestructureerd en modelmatig te beleggen en risico’s te managen. Kai Yuen, COO en CFO van het bedrijf benadrukt: "Ostrica is zich bewust van de huidige sleutelrol van data in vermogensbeheer en de impact ervan op de hedendaagse belegging strategieën. We willen altijd de nieuwste innovaties toepassen om zo repeterende taken te automatiseren en persoon onafhankelijk te maken. We vertrouwen op de technologie en expertise van nucleoo om alle data- en infrastructuur gerelateerde projecten uit te voeren, met als uiteindelijk doel om onze quants enkel nog nieuwe modellen en algoritmen te laten ontwikkelen. Een unieke combinatie van mens en machine".

Beter rendement door data-analyse
Vermogensbeheerders zijn afhankelijk van het dagelijks verwerken en analyseren van gegevens uit talloze systemen. Ostrica streeft naar het minimaliseren van de tijd die besteed wordt aan het voorbereiden van gegevens om aan te sluiten op de geavanceerde algoritmen voor investeringsstrategie, waardoor de bruikbaarheid ervan voor portfoliomanagers makkelijker wordt. nucleoo wordt ingezet om Ostrica's ‘Single Source of Truth’ te creëren, waardoor de afhankelijkheid van systemen en individuen vermindert en ook de niet-technische gebruikers van het bedrijf geavanceerde algoritmen kunnen gebruiken.

Toekomstbestendig
nucleoo ondersteunt Ostrica tijdens haar data-driven journey. Dankzij de nieuwe technologie-architectuur kan Ostrica haar bedrijf efficiënter en toekomstbestendiger maken. Pieter Aarts, CSO bij nucleoo; “Data speelt een integrale rol in het huidige Investment management. We zijn blij dat we Ostrica als nieuwe klant kunnen verwelkomen. nucleoo premium biedt de data-insights en infrastructurele schaalbaarheid die Ostrica nodig heeft''.
Laatste van nucleoo
Investment manager Ostrica blijft innoveren met hulp van nucleoo

Euroinnova Group selecteert nucleoo voor levering business insights

nucleoo belooft organisaties 'data insights as a service'
nucleoo contact

Logo nucleoo

info@nucleoo.com
  nucleoo.com/nl
nucleoo sociaal

nucleoo tweets

Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Techtenna
Logo devolo
Logo Unisys
Logo Banking Circle