www.marcommit.nlwww.LVTPR.comHerken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nl
PR: Whizpr

Onderzoek naar hybride werken: Secure Access Service Edge (SASE)-oplossingen zijn de toekomst

Nieuw onderzoek onthult de impact van hybride werken op de cyberveiligheid van bedrijven

Check Point Software Technologies Ltd. (NASDAQ: CHKP), leverancier van cybersecurity-oplossingen, heeft de resultaten bekendgemaakt van een onderzoek naar de impact van de pandemie op IT- en cybersecuritystrategieën. Het onderzoek bevestigt dat cloudgebaseerde security en SASE-oplossingen (Secure Access Service Edge) een groeiende trend zijn. Het SASE-model lost de tekortkomingen van traditionele netwerkarchitecturen op door netwerken en security in de cloud samen te brengen.

Cyberaanvallen en -bedreigingen zijn toegenomen omdat hackers de kwetsbaarheden die ontstaan door de overstap naar telewerken en hybride werken maximaal benutten. Onderzoek onder 450 IT- en security professionals toonde aan wat de impact was van hybride werken op de cyberveiligheid van bedrijven. De belangrijkste bevindingen:

Meeste cyberaanvallen in finance
Volgens 45 procent van alle respondenten lopen organisaties een hoger risico op cyberaanvallen nu telewerken de norm wordt. De sectoren die de meeste cyberaanvallen meldden, waren de financiële sector (54 procent), de publieke sector (52 procent) en de industrie (47 procent).

Schalen is grootste IT-uitdaging
De grootste problemen waarmee IT- en beveiligingsprofessionals te maken krijgen, zijn het schalen van prestaties (46 procent), problemen op het gebied van privacy en het aanpakken van datasoevereiniteit (42 procent) en het ondersteunen van remote access voor onbeheerde apparaten van werknemers (40 procent).

Zowel cloud als on-premise capaciteit
Om aan de stijgende vraag naar telewerken te voldoen, geeft 69 procent van de beveiligingsprofessionals aan dat ze on-premise capaciteit toevoegen; 66 procent stapt over op een cloudgebaseerde beveiliging en 36 procent doet beide.

Erkenning belang beveiliging applicaties
Wanneer toegang tot bedrijfsapps vanaf afstand mogelijk is, vindt 70 procent de beveiliging van applicaties tegen cyberaanvallen en zero-day bedreigingen van groot belang.

Adoptie van SASE-technologie verloopt traag
94 procent van de respondenten is bekend met het "Secure Access Service Edge framework", maar de adoptie ervan verloopt traag: slechts 9 procent heeft het al ingevoerd, 21 procent is van plan dat te doen.

"Het overschakelen naar telewerken en hybride werken is een van de grootste professionele veranderingen die heeft plaatsgevonden het afgelopen jaar. Veel organisaties hebben netwerkprestaties en -bescherming in hun omgevingen moeten inleveren omdat ze meerdere point-producten gebruiken. Dit leidt tot extra beheercomplexiteit en een gefragmenteerd zicht op de verschillende dreigingen", zegt Hans van den Boomen, Security Engineer Team Manager bij Check Point Software. "Dit onderzoek bevestigt dat veel organisaties het gevoel hebben meer risico's te lopen en dat er een groeiende verschuiving is naar cloudgebaseerde security. Het SASE-framework consolideert clouddiensten om de aanvalsoppervlakken te minimaliseren en de gebruikerservaring te verbeteren."

SASE-technologie belangrijker door remote access
Een interessante uitkomst uit de enquête is dat er zowel voor cloud als voor on-prem security wordt gekozen. Uit gemakzucht is het wellicht eenvoudiger om capaciteit toe te voegen aan bestaande oplossingen, in plaats van ze af te breken en te vervangen door volledig nieuwe oplossingen. Het is ook mogelijk dat de cloudgebaseerde diensten gefaseerd worden ingevoerd of dat het te maken heeft met data-opslag overwegingen.

Van de respondenten maakt 66 procent gebruik van cloudgebaseerde securitydiensten om toegang op afstand op te schalen, en 61 procent beschouwt cloudgebaseerde beveiligingsdiensten als essentieel voor het opschalen van die remote access. Door het langetermijneffect van telewerk op de databeveiliging en architectuur, zijn cloudgebaseerde securitydiensten en SASE-technologie belangrijker dan ooit. Ze bieden een oplossing voor de dringende vraag van naar een snelle toegang tot bedrijfsapplicaties, SaaS en het internet, voor elke gebruiker of vestiging, vanaf elk apparaat, zonder afbreuk te doen aan de beveiliging.

Lees het volledige "2021 Remote and Hybrid Work Security Report" hier.

Volg Check Point via:

Twitter:https://www.twitter.com/checkpointsw

Facebook:https://www.facebook.com/checkpointsoftware

Blog: https://blog.checkpoint.com

YouTube:https://www.youtube.com/user/CPGlobal

LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/check-point-software-technologies

Over Check Point Software Technologies Ltd.
Check Point Software Technologies Ltd. levert cybersecurity-oplossingen aan overheden en enterprises wereldwijd. Het beschermt klanten tegen 5e generatie cyberaanvallen met een ongeëvenaarde vangstratio van malware, ransomware en andere soorten aanvallen. Check Point biedt een multi-level security-architectuur, 'Infinity' Total Protection met Gen V geavanceerde threat prevention, die de informatie beschermt binnen de cloud, netwerken en mobiele apparaten van organisaties. Check Point biedt het meest uitgebreide en intuïtieve 'one point of control' security-beheersysteem en beschermt meer dan 100.000 organisaties van elke omvang.
Laatste van Check Point Software

Check Point Software breidt Unified Cloud Native Platform uit met Alibaba Cloud ondersteuning

Cyberaanvallen en -dreigingen blijven records breken, waarschuwt Check Point Research
Check Point So.. contact

Logo Check Point Software

Check Point So.. sociaal

Check Point So.. tweets

Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Techtenna
Logo devolo
Logo Unisys
Logo Banking Circle