www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.LVTPR.com
PR: AxiCom

LANCOM Systems zorgt met gratis update voor aanzienlijke prestatieverbeteringen bij Enterprise VPN en SD-WAN

VPN-verbinding van 10 GBit/s voor grote netwerken

Aken – Met de nieuwste firmware-update biedt LANCOM Systems een prestatie-upgrade voor grote SD-WAN's en VPN-netwerken op de locaties. De doorvoersnelheid van de centrale gateway LANCOM ISG-8000 neemt dankzij de update toe tot maximaal 10 Gbps. Tegelijkertijd wordt de tijd om over te schakelen van de ene IPSec VPN-verbinding naar de andere teruggebracht tot minder dan één seconde door gebruik te maken van Dynamic Path Selection (DPS) of Border Gateway Protocol (BGP). LCOS 10.50 is nu gratis te downloaden.

De LANCOM ISG-8000 fungeert als centraal component in grote SD-WAN's of netwerkscenarios met meerdere vestigingen met een totaal van duizenden IPSec VPN-kanalen en grote datavolumes. De nu beschikbare prestatie-upgrade verdeelt de data over meerdere kernen (multi-core) en verhoogt zo de gezamenlijke prestaties van de VPN-verbindingen tot 10 Gbps. Hierdoor kan aanzienlijk meer data sneller worden verwerkt wanneer veel VPN-kanalen worden gebruikt.

Snelle failover voor maximale bedrijfszekerheid
Bovendien optimaliseert de update de failover-tijden. Deze zijn vooral van doorslaggevend belang voor bedrijfskritische toepassingen, zoals betalingstransacties met EC-betaalterminals. Bij gebruik van Dynamic Path Selection (DPS) of Border Gateway Protocol (BGP) kunnen verbindingen bij kwaliteitsverlies tijdens een actieve sessie nu worden omgeleid naar een betere lijn. Ook het overschakelen van de ene IPSec VPN-verbinding naar de andere is nu mogelijk in minder dan één seconde.

IPv6- en virtuele routerverbeteringen
Naast de prestatie-upgrade biedt LCOS 10.50 verbeterde IPv6-functies die worden ondersteund door alle LANCOM VPN-routers en SD-WAN-gateways. Tot die functies behoren 464XLAT met IPv6-only in mobiele netwerken, NAT met IPv6 (NPTv6) of load balancing met IPv6, en IPv-polling.

De update breidt de platformondersteuning voor de virtuele LANCOM vRouter uit. Naast de hypervisor-platforms Hyper-V, ESXi en Azure, kan het nu ook draaien op KVM-systemen (Kernel-based Virtual Machine).

De firmware LCOS 10.50 is nu gratis te downloaden via de website van LANCOM.

Over LANCOM Systems:
LANCOM Systems GmbH is een leidende Europese fabrikant van netwerk- en security-oplossingen voor het bedrijfsleven en de publieke sector. Het portfolio bevat hardware (WAN, LAN, WLAN, Firewalls), virtuele netwerkcomponenten en cloud-gebaseerd software-defined networking (SDN).

De ontwikkeling en productie van software en hardware vinden voornamelijk plaats in Duitsland, evenals de hosting van het netwerkbeheer. LANCOM besteedt veel aandacht aan betrouwbaarheid en veiligheid. Het bedrijf garandeert dat zijn producten vrij zijn van ‘achterdeuren’ en is lid van “IT Security Made in Germany”, een initiatief van het Duitse Ministerie van Economische Zaken.

LANCOM werd opgericht in 2002 en heeft zijn hoofdkantoor in Würselen bij Aken. Klanten zijn onder meer mkb, overheidsinstellingen, instituties en grote bedrijven uit de hele wereld. Sinds de zomer van 2018 is het bedrijf een zelfstandige dochteronderneming binnen de in München gevestigde technologiegroep Rohde & Schwarz.
Laatste van LANCOM Systems
LANCOM Systems contact

Logo LANCOM Systems

+49 (0) 2405 49936-243
  pers@lancom.eu
  www.lancom.eu
LANCOM Systems sociaal

LANCOM Systems tweets

Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Techtenna
Logo devolo
Logo Unisys
Logo Banking Circle