www.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nlContentbureau

2513 volgers @ICTberichten
Deel dit nu via
PR: Lubbers De Jong

Red Hat versterkt automatisering van hybride cloudomgevingen met nieuwste versie van Red Hat Advanced Cluster Management voor Kubernetes

Nauwere integratie met Red Hat Ansible Automation Platform combineert moderne beheermogelijkheden met traditionele en hybride IT-omgevingen

Amsterdam, 16 juli 2021 — Red Hat, Inc., leverancier van open source-oplossingen, kondigt Red Hat Advanced Cluster Management for Kubernetes 2.3 aan, de nieuwste versie van het enterprise Kubernetes managementaanbod. De oplossing is ontworpen om meer flexibiliteit te bieden bij het beheren en schalen van hybride en multicloud-omgevingen. Dankzij de integratie van Red Hat Ansible Automation Platform en Red Hat Advanced Cluster Management kunnen IT-teams nu sneller hun hybride cloudomgevingen beheren, beveiligen en automatiseren, voor een modernere, hybride cloud-ready omgeving.

Automatisering in traditionele en hybride cloudomgevingen
Nu cloudtechnologieën steeds meer naast traditionele infrastructuur worden ingezet, proberen veel organisaties hun netwerken, opslag en beveiligingssystemen te integreren. Zo kan de complexiteit die inherent is aan afzonderlijke tools, workflows en strategieën worden beperkt. De integratie tussen Red Hat Ansible Automation Platform en Red Hat Advanced Cluster Management is ontworpen om de automatisering en samenhang tussen cloud-native clusters, virtuele machines en traditionele infrastructuur te versnellen dankzij een gestroomlijnde tooling.

Red Hat Advanced Cluster Management triggert automatisch Ansible Playbooks wanneer een containeromgeving verbinding maakt met een traditionele IT-omgeving. Dit gebeurt voor of na belangrijke lifecycle-acties zoals applicatie- en clusterontwikkeling. Het wordt zo eenvoudiger om taken zoals netwerken configureren, applicaties verbinden met databases, load balancers en firewalls bouwen, en het updaten van IT service management (ITSM) ticketing-systemen, te automatiseren.

Advanced Cluster Management kan een beroep doen op Ansible Automation Platform om taken buiten het Kubernetes-cluster efficiënter uit te voeren. Dit kan dankzij een Resource Operator voor Red Hat Advanced Cluster Management die voortbouwt op de Kubernetes Operator basis van Red Hat OpenShift. Het resultaat is één enkele, geautomatiseerde workflow om Red Hat OpenShift-omgevingen naast traditionele IT-systemen te operationaliseren.

Het Ansible Automation Platform is sterk gegroeid en heeft recent de 7 miljoen actieve Ansible nodes bereikt. Nu het platform de mogelijkheden met Red Hat Insights for Ansible Automation Platform verder uitbreidt, groeit ook het potentieel om de kracht van automatisering in te zetten in andere bedrijfstakken. Organisaties kunnen zich op die manier beter voorbereiden op de open hybride cloudwereld, waarin publieke clouddiensten, private cloudinfrastructuur en traditionele IT-footprints samenkomen om te voldoen aan de evoluerende bedrijfsdoelstellingen.

Flexibel beheer van cloud-native en traditionele infrastructuur
Red Hat OpenShift, het toonaangevende Kubernetes-platform, is een cruciaal onderdeel om een meer agile hybride cloud te bouwen. Met Red Hat Advanced Cluster Management halen organisaties het maximale uit deze implementaties door Red Hat OpenShift-clusters uit te breiden en te schalen. Dit is mogelijk dankzij nieuwe next-generation beheermogelijkheden zoals provisioning op beheerde clusters, on-premise, bare metal of in publieke clouds, ongeacht de mix van IT-omgevingen.

Organisaties die de complexiteit van het beheer willen verminderen en toch de voordelen van enterprise Kubernetes willen behouden, kunnen beroep doen op Red Hat Advanced Cluster Management 2.3 om de Kubernetes-clusters voor Red Hat OpenShift op AWS (ROSA) te importeren, evenals OpenShift-clusters op IBM Power Systems. De oplossing is gebaseerd op de managed Kubernetes clusters voor Red Hat OpenShift op IBM Cloud (ROKS), Microsoft Azure Red Hat OpenShift (ARO), Red Hat OpenShift Dedicated (OSD) en IBM system Z. On-premises Red Hat OpenShift clusters kunnen ook geprovisioneerd worden op Red Hat OpenStack direct vanuit Red Hat Advanced Cluster Management.

Door te zoeken en te importeren vanuit cloud.redhat.com, kunnen clusters ook efficiënter worden gemanaged. Zo kunnen meer geavanceerde functies beheerd worden en hoeven clusters niet steeds handmatig afzonderlijk geïmporteerd te worden. Met cluster hibernation kunnen gebruikers ook clusters die niet in gebruik zijn in slaapstand laten gaan om resources te sparen en de cloud kosten beter te runnen.

Dankzij de integratie van Red Hat Insights voor Red Hat OpenShift kunnen teams ook bruikbare inzichten verkrijgen over de status van hun cluster voor hun Red Hat Advanced Cluster Management managed fleet, en zo proactieve herstelacties uitvoeren.

Red Hat's inzet voor open source innovatie
Al meer dan twee decennia biedt Red Hat ondersteuning en samenwerking in de open source wereld. Red Hat Advanced Cluster Management is hier als volledig open oplossing een voortzetting van, en bouwt verder op de laatste innovaties van open source projecten, waaronder Argo CD, Open Policy Agent en Submariner.

OpenShift GitOps breidt de mogelijkheden van Argo CD uit voor geïntegreerde zichtbaarheid, waardoor klanten weloverwogen beslissingen op schaal kunnen nemen. OpenShift GitOps werkt samen met Red Hat Advanced Cluster Management policies om compliance en configuratie op schaal te stimuleren voor strakkere CI/CD alignment, en voegt de mogelijkheid toe om applicaties te troubleshooten in de topology view die door Argo CD wordt ingezet.

De integratie met Submariner, beschikbaar in tech preview, biedt verbeterde multi-cluster netwerkmogelijkheden om de complexiteit van het implementeren van applicatiecomponenten en netwerkvereisten over clusters te verminderen.

Bredere productieondersteuning voor Open Policy Agent/gatekeeper, met 20-30 nieuwe OPA/gatekeeper-beleidslijnen die zijn ontworpen om de compliance en het configuratiebeheer voor klanten te verbeteren.

IT-operationsteams kunnen dankzij deze ondersteuning de compliance en configuratie beter handhaven binnen de regelgevingsnormen. Ze kunnen op maat gemaakte beleids- en beheerworkflows bouwen die voldoen aan hun eigen specifieke behoeften, allemaal binnen de omgeving van Red Hat Advanced Cluster Management.

Beschikbaarheid
Red Hat Advanced Cluster Management for Kubernetes 2.3 zal in de komende weken algemeen beschikbaar zijn.

Ondersteunende quotes
Dave Lindquist, general manager en vice president, Software Engineering, Advanced Kubernetes Management, Red Hat

"Cloud-native applicaties en diensten zijn geen afgezonderd eiland. We moeten organisaties tegemoetkomen en de kloof tussen traditionele IT-infrastructuur en cloud-native development overbruggen. Zo kunnen IT-teams zich focussen op innovatie in plaats van te proberen onsamenhangende technologieën met elkaar te laten samenwerken. Dankzij een GitOps aanpak kan Red Hat deze competenties samenbrengen, en zo modernisering versnellen en schalen. Klanten kunnen nu de volledige stack van begin tot eind automatiseren, van het cluster tot het beleid en de governance tot de implementatie van applicaties. Zo worden silo's geëlimineerd en organisatiebrede hybride cloudstrategieën gestimuleerd."

###

Volg Red Hat
?Via de Red Hat newsroom
?Lees de Red Hat blog
?Op Twitter
?Op Facebook
?Op YouTube
?Op LinkedIn

Over Red Hat, Inc.
Red Hat is een toonaangevende leverancier van opensourcesoftwareoplossingen voor bedrijven. Het gebruikt een community-gedreven benadering om betrouwbare en hoogwaardige Linux-, hybride cloud-, container- en Kubernetes-technologieën te leveren. Red Hat helpt klanten nieuwe en bestaande IT-toepassingen te integreren, cloud-native applicaties te ontwikkelen, te standaardiseren op hun toonaangevende besturingssysteem en complexe omgevingen te automatiseren, beveiligen en beheren. De bekroonde support-, training- en consultingdiensten maken van Red Hat een vertrouwde adviseur van de Fortune 500. Als een strategische partner voor cloudleveranciers, systeemintegrators, applicatie-leveranciers, klanten en opensourcecommunity's, helpt Red Hat organisaties zich voor te bereiden op de digitale toekomst.

Forward-Looking Statements
Certain statements contained in this press release may constitute "forward-looking statements" within the meaning of the Private Securities Litigation Reform Act of 1995. Forward-looking statements provide current expectations of future events based on certain assumptions and include any statement that does not directly relate to any historical or current fact. Actual results may differ materially from those indicated by such forward-looking statements. The forward-looking statements included in this press release represent the Company's views as of the date of this press release and these views could change. However, while the Company or its parent International Business Machines Corporation (NYSE:IBM) may elect to update these forward-looking statements at some point in the future, the Company specifically disclaims any obligation to do so. These forward-looking statements should not be relied upon as representing the Company's views as of any date subsequent to the date of this press release.

###

Red Hat, Red Hat Enterprise Linux, the Red Hat logo, Ceph, Gluster and OpenShift are trademarks or registered trademarks of Red Hat, Inc. or its subsidiaries in the U.S. and other countries. Linux® is the registered trademark of Linus Torvalds in the U.S. and other countries. The OpenStack Word Mark is either a registered trademark/service mark or trademark/service mark of the OpenStack Foundation, in the United States and other countries, and is used with the OpenStack Foundation's permission. Red Hat is not affiliated with, endorsed or sponsored by the OpenStack Foundation, or the OpenStack community.
Laatste van Red Hat
Red Hat sluit zich aan bij OS-Climate

Onderzoek Red Hat: Ruim twee derde developers zet containers actief in

Colruyt Group optimaliseert bedrijfsvoering en klantervaring met nieuwe in de cloud beheerde netwerkoplossing van Extreme Networks

DNA Services groeit door met clouddiensten op infrastructuur Uniserver

Gratis, krachtig en privacyvriendelijk alternatief voor Google Analytics nu beschikbaar voor iedereen

Schneider Electric introduceert de nieuwe generatie TeSys Deca motorstarters

Schneider Electric breidt portfolio uit met Easy Micro Data Centers

BT gaat sneller klimaatneutraal en lanceert nieuwe klimaatcampagne

Relatie tussen security, IT en development moet beter voor meer innovatie en betere klantervaringen

Prinsjesdag 2021: de belangrijkste veranderingen voor HR- en salarisprofessionals

Nutanix Cloud Platform levert verbeterde dataservices voor ongestructureerde en gestructureerde data

Siemens en Zscaler werken samen aan geïntegreerde Zero Trust-beveiligingsoplossingen voor OT/IT

Nutanix Cloud Platform doorbreekt silo's in hybride multicloud-operations
DDA verwelkomt Maunt als partner

Startup Last Mile eMobility verbindt mobiliteitsinnovaties met bestaand automotive dealernetwerk

VELUX Groep en Schneider Electric verlengen partnerschap om levenslange CO2-neutraal belofte te versnellen

Scholieren innoveren om de wereld te redden in de vierde Raspberry Pi-competitie

Ivanti voor het tweede jaar op rij leider in het 2021 Gartner® Magic Quadrant™ voor IT Service Management Tools

Thinkwise organiseert eerste Low-Code Summit

Kaspersky benoemt nieuwe Managing Director voor Noord-Europa om regionale propositie en partnerships te versterken

Infor lanceert interoperabiliteitsoplossing voor de gezondheidszorg

Vertiv treedt toe tot de Sustainable Digital Infrastructure Alliance om bij te dragen aan een klimaatneutrale digitale economie

Logo Lubbers De Jong
Red Hat contact

Logo Red Hat

www.redhat.com
Red Hat sociaal

Red Hat tweets

Logo Huisabc.nl
Logo Prof-IT4all
Logo Drimpy
Logo  Fundaments, Expert in Clouds
Logo Login Consultants
Logo Elbo Technology
Logo iSOC24
Logo Vabi
Logo Brixxs
Logo SoftApp BV
Logo MatrixMind
Logo Nice to Meat
Logo Fullstaq B.V.
Logo Stichting ITdonations
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Orange Cyberdefense
Logo VPNdiensten.nl
Logo PlanMen
Logo Facilitor
Logo VPNdiensten.nl
Logo Techone B.V.
Logo E-mergo
Logo Orange Cyberdefense
Logo Boys with Brains
Logo MCS B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Piwik PRO

+ Foto/illustratie/logo
+ Downloadbare bijlages
+ Profiel met socials