Herken zakelijke websitebezoekerswww.LVTPR.comwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl

2515 volgers @ICTberichten
Deel dit nu via
PR: AxiCom

Razer kondigt nieuwe Blade 17 aan met krachtigste Intel-processor tot nu toe in een Razer-laptop

Blade 17 en Blade 15 Base krijgen flinke upgrades, waaronder de 11e generatie Intel Core H-processors en Thunderbolt 4

Amsterdam – Razer, het toonaangevende lifestylemerk voor gamers, brengt nieuwe Razer Blade 17 gaming-laptops op de markt. Deze zijn voorzien van de nieuwste 11e generatie Intel Core H-serie processors en beschikken over de NVIDIA GeForce RTX 3080 Laptop GPU. De Intel Core i9-11900H maakt voor het eerst zijn opwachting in de Blade 17. Dit is de krachtigste Intel-processor die ooit in een Razer Blade is gebruikt. Met zijn vele verbeteringen blijft de nieuwe ultradunne Blade 17 een uitstekende vervanger voor pc's voor zowel gamers als ontwikkelaars.

Dankzij de toevoeging van de i9-11900H processor, met 8 kernen en 16 threads, haalt de Blade 17 prestaties die nog niet eerder mogelijk waren in een Intel-gebaseerde Razer Blade. De CPU heeft een maximale turbofrequentie tot 4,90 GHz, wat betekent dat gebruikers aanzienlijk hogere snelheden kunnen verwachten, zowel in games als bij veeleisende werkzaamheden. Door dit te koppelen aan de NVIDIA GeForce RTX 3080 Laptop GPU en display-keuzes zoals een 4k touchscreen, heeft Razer een van de krachtigste 17-inch gaming-laptops op de markt gebracht.

“De toevoeging van de Intel Core i9-11900H processor is een mijlpaal in de Razer Blade-lijn en zorgt voor ongekende snelheden en geavanceerde functies”, zegt Serhan Ceran, Director of Enthusiast Laptops bij Intel. “Onze nieuwste mobiele CPU, in combinatie met de Blade 17, creëert een gebruikerservaring die indruk zal maken, mede dankzij de energie-efficiëntie en prestaties.”

De Blade 17 is ook voorzien van een nieuwe coating om vingerafdrukken op de behuizing tegen te gaan. De 11e generatie Intel-processors maakt tal van kwaliteitsverbeteringen mogelijk voor de Blade, zoals snellere opslag, sneller geheugen en tweezijdige Thunderbolt 4-connectiviteit.

image

“De Blade 17 is al jaren een gevestigde naam op het gebied van premium gaming-laptops en het is cruciaal dat we de prestaties en kwaliteit blijven leveren die onze fans verwachten en verdienen”, zegt Brad Wildes, Senior Vice President en General Manager van Razers systeem-afdeling. “De voortdurende integratie van verbeteringen en de introductie van de nieuwste, beste hardware is wat de Blade-familie zijn 'edge' geeft. Razer Blades zijn altijd synoniem geweest met stijl en kracht, en we zijn van plan om dat zo te houden.”

Constante verbeteringen
De Blade 17 heeft een verbeterde Full HD 1080p webcam. Ook is het aantal microfoons verdubbeld van twee naar vier en zijn er vier naar boven gerichte luidsprekers geplaatst. De Razer Blade vapor chamber-koeltechnologie en het touchpad zijn ook verbeterd. De laatste kan de handpalm beter detecteren, zodat onbedoelde bewegingen tijdens het typen worden voorkomen. De verbeterde vapor chamber kan nog efficiënter warmte afvoeren en zo hoge temperaturen op de laptop voorkomen. Hierdoor is de Blade 17 een waardige vervanger van een pc en kan hij elke taak die hem wordt opgedragen moeiteloos uitvoeren.

De Blade 17 heeft verder alle vertrouwde Razer-functies die fans in een Blade kunnen verwachten, waaronder Razer Chroma RGB-verlichting voor de toetsen, THX Spatial Audio voor dynamisch geluid dat bijdraagt aan een realistische game- of entertainment-ervaring, en een groot aantal poorten, waaronder een SD-kaartlezer en USB-C stroomvoorziening.

image

Blade 15 Base ook voorzien van 11e generatie Intel-processor
Behalve de Blade 17 wordt ook het Blade 15 Base-model uitgerust met de 11e generatie Intel Core i7-11800H-processors. De Blade 15 Base heeft uitstekende graphics dankzij de NVIDIA GeForce RTX 3070 Laptop GPU. De laptop heeft onder meer twee PCIe 4.0 SSD-sleuven voor extra opslagruimte, sneller geheugen en snellere processorsnelheden, en Thunderbolt 4-connectiviteit. De Blade 15 Base heeft de nieuwste generatie Intel-functies en is daarnaast de meest betaalbare Blade in het assortiment.

De Razer Blade 15 beschikt ook over THX Spatial Audio voor meeslepend 360-graden geluid dat de entertainment-ervaring verbetert, ongeacht of het om gaming, muziek of films gaat.

Meer informatie over de Razer Blade 17 & Blade 15 Base is te vinden op https://www.razer.com/gaming-laptops/razer-blade

Prijs en beschikbaarheid
De nieuwe Razer Blade 17 is verkrijgbaar vanaf €2.599,99 via Razer.com en bij bepaalde retailpartners.

De Razer Blade Base 15 kost minimaal €1.899,99 en is nu alleen nog te bestellen op Razer.com.

Presskit
Productafbeeldingen kunnen hier worden gedownload.

Over Razer
Razer is ‘s werelds toonaangevende lifestylemerk voor gamers.
De driekoppige slang van Razer is één van de meest herkenbare logo’s binnen de gaming en e-sport-community, met fans in elk werelddeel. Het bedrijf heeft het grootste op gamers gericht ecosysteem van hardware, software en services ontworpen en gebouwd.
Razers prijswinnende hardware bevat krachtige gaming-randapparatuur en Blade gaming-laptops.
Het softwareplatform van Razer, met meer dan 125 miljoen gebruikers, omvat Razer Synapse (een Internet of Things-platform), Razer Chroma (een eigen RGB-lichttechnologiesysteem) en Razer Cortex (voor het optimaliseren en lanceren van games).
Razer levert ook betaaldiensten voor gamers, jongeren, millenials en generatie Z. Razer Gold is een van ‘s werelds grootste virtuele betaalsystemen voor gamers en Razer Fintech voorziet in fintech-diensten binnen opkomende markten.
Razer is opgericht in 2005 en heeft twee hoofdkantoren in Irvine en Singapore. Het bedrijf heeft in totaal zeventien kantoren en wordt erkend als het leidende merk voor gamers in de VS, Europa en China. Razer is genoteerd aan de Hong Kong Stock Exchange (Stock Code: 1337).
Laatste van Razer Europe
Ontdek het snelste toetsenbord ter wereld – de Razer Huntsman V2

Razer Basilisk V3 biedt gamers alles wat ze zoeken in een personaliseerbare gaming-muis

Razer lanceert Cortex Instant Games Tournaments – een toernooiplatform met honderden mobile- en pc-games
Wereldprimeur: International Patiënt Summary (IPS) uitwisseling door Drimpy

Privacysoftwaregigant ExpressVPN zwaar onder vuur

Planners presteren áchter de schermen
Fundaments wint FY21 Global Cloud Partner of the Year award van Cohesity

Extreme Networks rond overname van Ipanema - de SD WAN-divisie van Infovista - af

Thijs Vermaat nieuwe Managing Director Experis

Vertiv introduceert het meest uitgebreide platform voor IT-beheer op de markt voor hybride en gedistribueerde netwerken en edge computing

3 op de 5 Nederlanders wil werken bij bedrijf dat diversiteit als kernwaarde heeft

Kaspersky Smart Home Security: een nieuw product om aangesloten apparaten thuis te beschermen

Ontdek het snelste toetsenbord ter wereld – de Razer Huntsman V2

SentinelOne breidt partner ecosysteem uit met nieuwe NDR-integraties

Nieuwste platform release van ServiceNow helpt bedrijven bij de grootste uitdagingen van het hybride werken door de inzet van workflows

Sophos-onderzoek: Meer dan 2 miljoen dollar aan herstelkosten bij ransomware-aanvallen in de financiële sector

Check Point Research: zwarte markt voor valse vaccinatiecertificaten is nu volwaardige industrie

Werving stijgt weer op prioriteitenlijstje Europese bedrijven

Neobanken laten traditionele banken achter door inzet Regtech

VMware benoemt Kit Colbert tot Chief Technology Officer

Logo Orange Cyberdefense
Logo Boys with Brains
Logo MCS B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo VPNdiensten.nl
Logo Experis