www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlContentbureauHerken zakelijke websitebezoekers

2513 volgers @ICTberichten
Deel dit nu via
PR: ItsaRep

Studenten HvA/UvA kunnen flexibeler toetsen dankzij Azure-toetsomgeving van Rapid Circle

Technologie en verdergaande digitale transformatie zorgt ervoor dat onderwijs steeds persoonlijker wordt, waarbij studenten zelf meer en meer hun lesprogramma kunnen samenstellen. De student wordt regisseur over het tempo van zijn eigen studie. Om deze vorm te ondersteunen en ook op iedere plaats en tijd te kunnen toetsen, bouwt HvA/UvA samen met Rapid Circle een device-onafhankelijke toetsomgeving.

Zowel de Hogeschool als de Universiteit van Amsterdam neemt jaarlijks tienduizenden toetsen af. Het Bureau Onderwijslogistiek ondersteunt de digitale toetsen, waarbij gebruik wordt gemaakt van vaste pc’s en Chromebooks. Op de Chromebooks kunnen ongeveer 85 procent van de toetsen afgenomen worden in een SaaS Toetsapplicatie. 15 procent van de toetsen dient op vaste pc’s gemaakt te worden, omdat in die gevallen gebruik wordt gemaakt van applicaties die op lokaal op de vaste pc’s draaien.

In een paar stappen werkt de HvA/UvA toe naar de gewenste toetsomgeving. Bij Rapid Circle legde de onderwijsinstelling de vraag neer hoe ze met Microsoft-technologie een aantrekkelijke, veilige, en stabiele digitale toetsomgeving voor studenten kunnen opzetten, die tegelijkertijd mee kan groeien in de ontwikkeling van het onderwijs. De eerste stap bestaat uit het virtualiseren van de vaste pc’s, zodat alle toetsen afgenomen kunnen worden op de Chromebooks. In de nabije toekomst wordt het bovendien mogelijk voor studenten om ook hun eigen apparaten te gebruiken om digitaal te toetsen.

Slechts één pc in beheer
De voordelen voor alle betrokkenen zijn duidelijk. Toetsen kunnen nu op iedere plek op de campus afgenomen worden. Studenten worden in de mogelijkheid gesteld om plaats en tijd onafhankelijk hun toets te maken, terwijl docenten eenvoudig een digitale toets kunnen klaarzetten, zonder hulp van de ICT-afdeling. Het Bureau Onderwijslogistiek kan toetslocaties efficiënter en eenvoudiger beheren en dataveiligheid en privacy zijn beter beschermd dan bij een lokale toetsomgeving.

De ICT-afdeling krijgt het ook makkelijker: Beheer van de digitale toetsomgeving is eenvoudiger omdat er in principe maar één pc beheerd hoeft te worden die zo vaak als nodig gekopieerd wordt. De kosten van gebruik en beheer kunnen zo dalen met 30 tot 50 procent.

De afgelopen anderhalf jaar hebben HvA en UvA veel kunnen oefenen met toetsen op afstand. De toetszalen waren immers gesloten, en studenten maakten de toetsen thuis, onder begeleiding van een proctoring tool, software om fraudegevallen te detecteren. De volgende stap, waarbij studenten dus op eigen devices toetsen maken op tijdstippen die ze zelf bepalen, vergt dus nog voorbereiding maar komt er zeker aan. Het nieuwe collegejaar wil de organisatie eerst starten met de nieuwe toetsomgeving.

Leap DNA samen met Azure
De digitale toetsomgeving die Rapid Circle bouwt is een slimme combinatie van standaard Microsoft- en Azure-functionaliteit en het eigen Leap DNA-framework. De virtuele desktops die de studenten gebruiken worden geleverd door Windows Virtual Desktop. Het centraal aanmaken en beheren van de toetsen gebeurt met PowerApps. De data wordt vervolgens opgeslagen in Dataverse, een standaard database-oplossing van Microsoft. Leap DNA verzorgt de communicatie tussen Azure en de werkomgeving van de docenten en dat zorgt dat de toetsomgeving klaarstaat als de toetsen gemaakt worden.

De beweging naar gepersonaliseerd studeren is een wereldwijde trend. De wens om flexibeler te toetsen is er, en de technologie om dit mogelijk te maken bestaat ook. Studenten en docenten vinden het bovendien prettig om op deze wijze te werken, daarom gaan we er graag mee aan de slag.

Over Rapid Circle
Rapid Circle helpt bedrijven de overstap te maken naar Microsoft cloud-toepassingen en daar maximaal waarde uit te halen. De organisatie telt zo’n 200 medewerkers en heeft kantoren in Amsterdam, Pune en Melbourne. Klanten van Rapid Circle zijn onder meer Shell,Amsterdam UMC, Gelre Ziekenhuizen, GGZ Arkin en Erasmus Universiteit Rotterdam. In 2020 werd Rapid Circle als eerste Nederlandse organisatie uitgeroepen tot‘Worldwide Microsoft Partner of the Year 2020’ in de categorie Modern Workplace. Verder is het drievoudig FD Gazelle, behoort het tot de Top 250 groeibedrijven van Nederland en is het lid van de exclusieve Microsoft Partner Advisory Council. Voor meer informatie: www.rapidcircle.com
Laatste van Rapid Circle
Rapid Circle bouwt digitaal kantoor voor medewerkers ProRail

Rapid Circle zet groei voort met derde overname dit jaar

Rapid Circle versterkt positie door erkenning drie categorieën Microsoft Partner of the Year Awards
Colruyt Group optimaliseert bedrijfsvoering en klantervaring met nieuwe in de cloud beheerde netwerkoplossing van Extreme Networks

DNA Services groeit door met clouddiensten op infrastructuur Uniserver

Gratis, krachtig en privacyvriendelijk alternatief voor Google Analytics nu beschikbaar voor iedereen

Schneider Electric introduceert de nieuwe generatie TeSys Deca motorstarters

Schneider Electric breidt portfolio uit met Easy Micro Data Centers

BT gaat sneller klimaatneutraal en lanceert nieuwe klimaatcampagne

Relatie tussen security, IT en development moet beter voor meer innovatie en betere klantervaringen

Prinsjesdag 2021: de belangrijkste veranderingen voor HR- en salarisprofessionals

Nutanix Cloud Platform levert verbeterde dataservices voor ongestructureerde en gestructureerde data

Siemens en Zscaler werken samen aan geïntegreerde Zero Trust-beveiligingsoplossingen voor OT/IT

Nutanix Cloud Platform doorbreekt silo's in hybride multicloud-operations
DDA verwelkomt Maunt als partner

Startup Last Mile eMobility verbindt mobiliteitsinnovaties met bestaand automotive dealernetwerk

VELUX Groep en Schneider Electric verlengen partnerschap om levenslange CO2-neutraal belofte te versnellen

Scholieren innoveren om de wereld te redden in de vierde Raspberry Pi-competitie

Ivanti voor het tweede jaar op rij leider in het 2021 Gartner® Magic Quadrant™ voor IT Service Management Tools

Thinkwise organiseert eerste Low-Code Summit

Kaspersky benoemt nieuwe Managing Director voor Noord-Europa om regionale propositie en partnerships te versterken

Infor lanceert interoperabiliteitsoplossing voor de gezondheidszorg

Vertiv treedt toe tot de Sustainable Digital Infrastructure Alliance om bij te dragen aan een klimaatneutrale digitale economie
Rapid Circle contact

Logo Rapid Circle

info@rapidcircle.com
  www.rapidcircle.com
Rapid Circle sociaal

Rapid Circle tweets

Logo Huisabc.nl
Logo Prof-IT4all
Logo Drimpy
Logo  Fundaments, Expert in Clouds
Logo Login Consultants
Logo Elbo Technology
Logo iSOC24
Logo Vabi
Logo Brixxs
Logo SoftApp BV
Logo MatrixMind
Logo Nice to Meat
Logo Fullstaq B.V.
Logo Stichting ITdonations
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Orange Cyberdefense
Logo VPNdiensten.nl
Logo PlanMen
Logo Facilitor
Logo VPNdiensten.nl
Logo Techone B.V.
Logo E-mergo
Logo Orange Cyberdefense
Logo Boys with Brains
Logo MCS B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Piwik PRO

+ Foto/illustratie/logo
+ Downloadbare bijlages
+ Profiel met socials