www.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.comHerken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nl

2513 volgers @ICTberichten
Deel dit nu via
PR: Wisse Kommunikatie

Rockwell Automation breidt aanbod industriële cloudsoftware uit door overname van Plex Systems

Het cloudgebaseerde manufacturing platform van Plex Systems geeft inzicht in alle systemen voor de planning en de aansturing van de productie

Rockwell Automation, Inc. (NYSE: ROK), een van de grootste aanbieders op het gebied van industriële automatisering en digitale transformatie, neemt Plex Systems over voor een bedrag van 2,22 miljard dollar. Plex Systems brengt een cloudgebaseerd, intelligent productieplatform op de markt, waarop bedrijven zich kunnen abonneren. De activiteiten van Plex Systems worden ondergebracht in de business unit Software and Control van Rockwell Automation, dat hard- en software-oplossingen voor het ontwerp, de aansturing, het beheer en het onderhoud van systemen voor productie-automatisering levert. Als gevolg van de overname groeit het personeelsbestand van Rockwell Automation met meer dan 500 medewerkers.

Plex Systems brengt het enige single-instance, multi-tenant SaaS-productieplatform op de markt, dat toegang geeft tot geavanceerde systemen voor planning, productie, kwaliteitsmanagement en supply chain management. Plex heeft meer dan 700 klanten en via het platform worden meer dan 8 miljard transacties per dag uitgevoerd. De mogelijkheden voor de software van Plex Systems worden vergroot door de wereldwijde toegang tot de markt, de expertise en het vermogen van Rockwell Automation om real-time data om te zetten in praktisch toepasbare inzichten.

“De overname van Plex Systems brengt onze strategie om de Connected Enterprise tot leven te brengen in een stroomversnelling”, zei Blake Moret, CEO van Rockwell Automation. “De oplossingen van Plex Systems zorgen voor een snellere time-to-value voor onze klanten, omdat zij ter verbetering van de veerkracht, de flexibiliteit en de duurzaamheid van hun activiteiten steeds vaker cloudoplossingen gebruiken. De combinatie van cloudtechnologie, ons bestaande softwareportfolio en de domeinexpertise van Rockwell Automation voegt veel extra waarde toe voor de klant en biedt meer mogelijkheden om succes te boeken. De overname versnelt bovendien de groei van onze software-inkomsten.”

De dringende noodzaak in de industrie om de productie te verhogen, de weerstand te verbeteren en tegelijkertijd ook de efficiency en de compliance te optimaliseren, plaatst fabrikanten voor een groeiend dilemma. Bedrijven proberen hun productiesystemen steeds vaker te moderniseren met behulp van cloudgebaseerde manufacturing execution systems, die eenvoudig te implementeren, te gebruiken en te onderhouden zijn. Het platform van Plex Systems ondersteunt klanten bij het koppelen, automatiseren, monitoren en analyseren van alle bedrijfsprocessen en supply chains.

Brian Shepherd, senior vice-president Software and Control bij Rockwell Automation: “We geloven in de kracht van data en technologie om productieprocessen en industriële activiteiten te transformeren. In combinatie met de geavanceerde mogelijkheden voor onderhoud en beheer van bedrijfsmiddelen die we dankzij de recente overname van Fiix in huis gehaald hebben, kunnen we nu een sterk portfolio van cloudgebaseerde oplossingen voor het beheer van de productiesystemen van onze klanten aanbieden.”

“Plex was altijd al meer dan een gewoon bedrijf”, stelt Bill Berutti, CEO van Plex. 'We waren voorlopers in de ontwikkeling van smart manufacturing en een vertrouwde partner voor ruim 700 productiebedrijven over de hele wereld. Het bundelen van onze kracht met de expertise van Rockwell Automation is fantastisch voor onze klanten, onze partners én onze medewerkers, want zo breiden we ons bereik en onze invloed uit. En we versnellen onze missie om de productie naar de cloud te brengen.”

Noot voor de pers: meer informatie over Rockwell Automation kunt u vinden op: https://www.rockwellautomation.com. U kunt ook contact opnemen met Theo Snijders van Wisse Kommunikatie, telefoon: 026-4431523 of per e-mail: theo.snijders@wisse-worldcom.nl.

Over Rockwell Automation
Rockwell Automation (NYSE: ROK), is een van de wereldwijde leiders op het gebied van industriële automatisering en digitale transformatie. Het bedrijf verbindt de vindingrijkheid van mensen met de mogelijkheden van de technologie, waardoor de wereld productiever en duurzamer wordt. Het in Milwaukee, Wisconsin, gevestigde Rockwell Automation heeft circa 23.500 werknemers in dienst, die klanten in meer dan 80 landen bedienen. Hoe Rockwell Automation de Connected Enterprise in verschillende sectoren vormgeeft is te zien op:  www.rockwellautomation.com.

Over Plex Systems
Plex Systems® is een toonaangevende leverancier van intelligente, cloudgebaseerde productie-oplossingen, die fabrikanten over heel de wereld in staat stellen, geweldige producten te maken. Het platform biedt fabrikanten de mogelijkheid om elk aspect van hun bedrijf te verbinden, te automatiseren, te monitoren en te analyseren om zo transformatie te versnellen. Het Plex Smart Manufacturing Platform omvat oplossingen voor manufacturing execution (MES), ERP, quality management, supply chain planning en management, Industrial IOT en analyse. Zo verbinden wij mensen, systemen, machines en supply chains met elkaar, waardoor ze in staat zijn te excelleren in precisie, efficiency en agility.
Laatste van Rockwell Automation
Rockwell Automation en Ansys gaan samenwerken om industriële processen te optimaliseren

Rockwell Automation rondt overname van Plex Systems af

Rockwell Automation start met TechEd Tuesdays, een hands-on interactieve training over smart manufacturing
Colruyt Group optimaliseert bedrijfsvoering en klantervaring met nieuwe in de cloud beheerde netwerkoplossing van Extreme Networks

DNA Services groeit door met clouddiensten op infrastructuur Uniserver

Gratis, krachtig en privacyvriendelijk alternatief voor Google Analytics nu beschikbaar voor iedereen

Schneider Electric introduceert de nieuwe generatie TeSys Deca motorstarters

Schneider Electric breidt portfolio uit met Easy Micro Data Centers

BT gaat sneller klimaatneutraal en lanceert nieuwe klimaatcampagne

Relatie tussen security, IT en development moet beter voor meer innovatie en betere klantervaringen

Prinsjesdag 2021: de belangrijkste veranderingen voor HR- en salarisprofessionals

Nutanix Cloud Platform levert verbeterde dataservices voor ongestructureerde en gestructureerde data

Siemens en Zscaler werken samen aan geïntegreerde Zero Trust-beveiligingsoplossingen voor OT/IT

Nutanix Cloud Platform doorbreekt silo's in hybride multicloud-operations
DDA verwelkomt Maunt als partner

Startup Last Mile eMobility verbindt mobiliteitsinnovaties met bestaand automotive dealernetwerk

VELUX Groep en Schneider Electric verlengen partnerschap om levenslange CO2-neutraal belofte te versnellen

Scholieren innoveren om de wereld te redden in de vierde Raspberry Pi-competitie

Ivanti voor het tweede jaar op rij leider in het 2021 Gartner® Magic Quadrant™ voor IT Service Management Tools

Thinkwise organiseert eerste Low-Code Summit

Kaspersky benoemt nieuwe Managing Director voor Noord-Europa om regionale propositie en partnerships te versterken

Infor lanceert interoperabiliteitsoplossing voor de gezondheidszorg

Vertiv treedt toe tot de Sustainable Digital Infrastructure Alliance om bij te dragen aan een klimaatneutrale digitale economie
Rockwell Autom.. contact

Logo Rockwell Automation

Rockwell Autom.. sociaal

Rockwell Autom.. tweets

Logo Huisabc.nl
Logo Prof-IT4all
Logo Drimpy
Logo  Fundaments, Expert in Clouds
Logo Login Consultants
Logo Elbo Technology
Logo iSOC24
Logo Vabi
Logo Brixxs
Logo SoftApp BV
Logo MatrixMind
Logo Nice to Meat
Logo Fullstaq B.V.
Logo Stichting ITdonations
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Orange Cyberdefense
Logo VPNdiensten.nl
Logo PlanMen
Logo Facilitor
Logo VPNdiensten.nl
Logo Techone B.V.
Logo E-mergo
Logo Orange Cyberdefense
Logo Boys with Brains
Logo MCS B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Piwik PRO

+ Foto/illustratie/logo
+ Downloadbare bijlages
+ Profiel met socials