Herken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.LVTPR.com

2513 volgers @ICTberichten
Deel dit nu via

Challenge the Cyber helpt jonge cybersecuritytalenten uit te blinken

imageimage

Vandaag start het cyberbootcamp van Challenge the Cyber, een jaarlijks talentevent voor scholieren en studenten en een initiatief van het Nationaal Cyber Security Centrum en dcypher.

Challenge the Cyber is in 2019 gestart als een Capture the Flag-competitie voor teams van Nederlandse cybersecurityopleidingen en staat sinds 2020 open voor alle 13- tot 26-jarige cybertalenten. De organisatie heeft het doel om de groep jonge cybersecuritytalenten te vergroten, diverser te maken en hun de middelen te bieden die zij nodig hebben om te excelleren.

Steeds meer organisaties sluiten zich aan bij dit mooie evenement. Dit jaar wordt Challenge the Cyber bijgestaan door onder andere Cisco, ABN AMRO, Deloitte, KPN Security, NFIR en Secura. Zij steunen het project niet alleen financieel, maar ook inhoudelijk, zo denken ze mee met de vraagstukken en adviseren ze over de strategie.

Tijdens de meest recente Capture The Flag-competitie, welke eind mei plaatsvond, namen 38 teams met in totaal ruim 150 deelnemers het 6 uur lang tegen elkaar op om zo snel mogelijk cybersecurity challenges op te lossen. Dit jaar won het Nijmeegse team Beep Boop Ben Robot v2 van de Radboud Universiteit de juniorcompetitie (t/m 21 jaar) en het team Capture de Vla van de TU Delft en Eindhoven de seniorcompetitie (t/m 26 jaar).

De best presterende teams en deelnemers plaatsten zich voor het Cyberbootcamp, dat vorig jaar voor het eerst plaatsvond. Dit jaar zal het bootcamp van 12 tot 18 juli worden georganiseerd, en zullen experts uit het vakgebied workshops geven met het doel om hard en soft skills bij te brengen. Cisco, Deloitte en Secura zullen ook een aantal van deze workshops verzorgen, gericht op zowel de theorie als de praktijk. De workshops bevatten ook een opdracht, zodat deelnemers praktische ervaring opdoen.

De deelnemers aan het Cyberbootcamp bestaan uit een diverse groep van middelbare scholieren tot studenten op MBO-, HBO- en WO-niveau uit heel Nederland. Op basis van inhoudelijke CTF-kwaliteiten, soft skills en teamdynamiek wordt uiteindelijk het team geselecteerd dat namens Nederland deelneemt aan de European Cyber Security Challenge, van 28 september tot en met 1 oktober 2021 in Praag.

Einde persbericht

De organisatie van Challenge the Cyber bestaat uit:

Melanie Lemmen (NWO)
Michiel Oosterwijk (NCSC)
Jasper Boot (KPMG)
Olaf Haalstra (Deloitte)
Diederik Bakker (student)

Voor meer informatie, zie de website: https://challengethecyber.nl/

Over Cisco
Cisco (NASDAQ: CSCO) is de wereldwijde leider in technologie die het internet aandrijft. Cisco creëert nieuwe mogelijkheden door uw applicaties opnieuw uit te vinden, uw gegevens te beveiligen, uw infrastructuur te transformeren en uw teams in staat te stellen om een wereldwijde en inclusieve toekomst te creëren. Ontdek meer op The Network en volg ons op Twitter.

Cisco en het Cisco-logo zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van Cisco en/of zijn dochterondernemingen in de VS en andere landen. Een lijst met handelsmerken van Cisco is te vinden op www.cisco.com/go/trademarks. Genoemde handelsmerken van derden zijn het eigendom van hun respectievelijke eigenaren. Het gebruik van het woord partner impliceert geen partnerschapsrelatie tussen Cisco en een ander bedrijf.
Laatste van Cisco
Cisco: per 2040 ‘net-zero’ broeikasgassenuitstoot

Eerste Cisco DevNet-gecertificeerde partner in Nederland: Routz

Challenge the Cyber helpt jonge cybersecuritytalenten uit te blinken
Colruyt Group optimaliseert bedrijfsvoering en klantervaring met nieuwe in de cloud beheerde netwerkoplossing van Extreme Networks

DNA Services groeit door met clouddiensten op infrastructuur Uniserver

Gratis, krachtig en privacyvriendelijk alternatief voor Google Analytics nu beschikbaar voor iedereen

Schneider Electric introduceert de nieuwe generatie TeSys Deca motorstarters

Schneider Electric breidt portfolio uit met Easy Micro Data Centers

BT gaat sneller klimaatneutraal en lanceert nieuwe klimaatcampagne

Relatie tussen security, IT en development moet beter voor meer innovatie en betere klantervaringen

Prinsjesdag 2021: de belangrijkste veranderingen voor HR- en salarisprofessionals

Nutanix Cloud Platform levert verbeterde dataservices voor ongestructureerde en gestructureerde data

Siemens en Zscaler werken samen aan geïntegreerde Zero Trust-beveiligingsoplossingen voor OT/IT

Nutanix Cloud Platform doorbreekt silo's in hybride multicloud-operations
DDA verwelkomt Maunt als partner

Startup Last Mile eMobility verbindt mobiliteitsinnovaties met bestaand automotive dealernetwerk

VELUX Groep en Schneider Electric verlengen partnerschap om levenslange CO2-neutraal belofte te versnellen

Scholieren innoveren om de wereld te redden in de vierde Raspberry Pi-competitie

Ivanti voor het tweede jaar op rij leider in het 2021 Gartner® Magic Quadrant™ voor IT Service Management Tools

Thinkwise organiseert eerste Low-Code Summit

Kaspersky benoemt nieuwe Managing Director voor Noord-Europa om regionale propositie en partnerships te versterken

Infor lanceert interoperabiliteitsoplossing voor de gezondheidszorg

Vertiv treedt toe tot de Sustainable Digital Infrastructure Alliance om bij te dragen aan een klimaatneutrale digitale economie
Cisco contact

Logo Cisco

www.cisco.com
Cisco sociaal

Cisco tweets

Logo Huisabc.nl
Logo Prof-IT4all
Logo Drimpy
Logo  Fundaments, Expert in Clouds
Logo Login Consultants
Logo Elbo Technology
Logo iSOC24
Logo Vabi
Logo Brixxs
Logo SoftApp BV
Logo MatrixMind
Logo Nice to Meat
Logo Fullstaq B.V.
Logo Stichting ITdonations
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Orange Cyberdefense
Logo VPNdiensten.nl
Logo PlanMen
Logo Facilitor
Logo VPNdiensten.nl
Logo Techone B.V.
Logo E-mergo
Logo Orange Cyberdefense
Logo Boys with Brains
Logo MCS B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Piwik PRO

+ Foto/illustratie/logo
+ Downloadbare bijlages
+ Profiel met socials