Contentbureauwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl

2514 volgers @ICTberichten
Deel dit nu via
PR: Whizpr

Check Point Software breidt Unified Cloud Native Platform uit met Alibaba Cloud ondersteuning

Organisaties profiteren van verbeterde security en zichtbaarheid in hun cloudinfrastructuur, terwijl compliance overeind blijft

Check Point Software Technologies Ltd. (NASDAQ: CHKP), leverancier van cybersecurity-oplossingen, kondigt aan dat het zijn multi-cloudsupport uitbreidt door Alibaba Cloud, de digitale intelligence en technologische backbone van Alibaba Group, marktleider in cloud computing en AI, te integreren met Check Point CloudGuard. Klanten van Alibaba Cloud profiteren daarmee van verbeterde cloudnetwerkbeveiliging en posture management, terwijl andere organisaties de mogelijkheid hebben om Alibaba Cloud te gebruiken binnen hun multi-cloudomgevingen.

Volgens Gartner hanteert 81 procent van de organisaties een multi-cloudstrategie, zodat ze de vrijheid hebben om voor ieder proces de best mogelijke cloud te gebruiken. Bij het streven naar maximale beveiliging van een dergelijke omgeving, hebben organisaties zichtbaarheid en beheergemak nodig.

Door de integratie profiteren organisaties van geavanceerde beveiliging en zichtbaarheid in hun gehele cloudinfrastructuur, inclusief activa en workloads, terwijl ze altijd hun compliance behouden. Zij hebben nu de mogelijkheid om geavanceerde beveiligingsmogelijkheden, waaronder firewall, Intrusion Prevention System (IPS), applicatiebeheer, IPsec VPN, antivirus, bedreigingspreventie, antibot en meer te implementeren.

Daarnaast krijgen ze inzicht in hun complete cloudinfrastructuur met een volledig uniforme, geïntegreerde cloud-native oplossing. Verder kunnen organisaties hun compliance instellen met complete en kant-en-klare compliance en governance-regelsets, en deze eenvoudig aanpassen met de GSL-builder (Governance Specification Language) van Check Point.

Check Point CloudGuard Posture Management stelt organisaties in staat hun cloud security op verschillende platformen, waaronder Alibaba Cloud, te visualiseren en te beheren, en verkeerde configuraties te detecteren en te verhelpen. Check Point breidt ook zijn bestaande Check Point CloudGuard Network Security-mogelijkheden uit, zodat Alibaba Cloud ook beschikt over geavanceerde dreigingspreventie.

"We zijn verheugd dat Check Point Software zijn cloudondersteuning heeft uitgebreid met deze integratie", zegt Hong Choing, hoofd van Global ISV Ecosystem and Strategic Alliances bij Alibaba Cloud Intelligence. “De samenwerking komt ten goede aan onze klanten die op zoek zijn naar bescherming voor hun volledige cloudinfrastructuur, inclusief activa en workloads, en het geeft klanten van Check Point de mogelijkheid om gebruik te maken van Alibaba Cloud.”

“Check Point CloudGuard biedt ondernemingen uniforme en geautomatiseerde cloud-native security in multi-cloudomgevingen. Naarmate meer ondernemingen overstappen op de cloud, zijn velen op zoek naar de beste oplossingen om hun security en compliance in hun complete cloudinfrastructuur te beheren. Onze ondersteuning van Alibaba Cloud stelt hen in staat om geavanceerde beveiliging en zichtbaarheid te krijgen met behoud van continue compliance”, zegt Hans van der Boomen, Security Engineer manager bij Check Point Software Technologies.

Volg Check Point via:
Twitter: https://www.twitter.com/checkpointsw
Facebook: https://www.facebook.com/checkpointsoftware
Blog: https://blog.checkpoint.com
YouTube: https://www.youtube.com/user/CPGlobal
LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/check-point-software-technologies

Over Check Point Software Technologies Ltd.
Check Point Software Technologies Ltd. levert cybersecurity-oplossingen aan overheden en enterprises wereldwijd. Het beschermt klanten tegen 5e generatie cyberaanvallen met een ongeëvenaarde vangstratio van malware, ransomware en andere soorten aanvallen. Check Point biedt een multi-level security-architectuur, 'Infinity' Total Protection met Gen V geavanceerde threat prevention, die de informatie beschermt binnen de cloud, netwerken en mobiele apparaten van organisaties. Check Point biedt het meest uitgebreide en intuïtieve 'one point of control' security-beheersysteem en beschermt meer dan 100.000 organisaties van elke omvang.

Over Alibaba Cloud:
Alibaba Cloud, opgericht in 2009, is de backbone van digitale technologie en intelligence van de Alibaba Group. Het biedt klanten over de hele wereld een complete suite van cloudservices, waaronder elastic computing, databases, storage, netwerkvirtualisatieservices, large-scale computing, security, management en applicatieservices, big data-analyse, een machine learning-platform en IoT-services. Alibaba Cloud is volgens IDC de grootste leverancier van openbare clouddiensten in China in 2019, inclusief PaaS- en IaaS-diensten. Volgens Gartner (april 2021) is Alibaba Group de op twee na grootste IaaS-provider ter wereld en de grootste IaaS-provider in Azië-Pacific.
Laatste van Check Point Software
Check Point Research schetst landschap cyberaanvallen en meldt 86 procent toename in Nederland

Onderzoek Check Point Research: Formbook is populairste malware in Nederland

Check Point Research: zwarte markt voor valse vaccinatiecertificaten is nu volwaardige industrie

Hybride werken maakt een einde aan wachtwoorden

Vier SAP-partners fuseren en gaan samen verder onder bedrijfsnaam Aiden

CTS organiseert tweedaagse Google Innovation Bootcamp
ValidSign Official eSigning Partner PSV

Fullstaq geselecteerd als partner Belastingdienst voor Cloud Native & Container expertise

Boomi voor achtste jaar op rij leider in Gartner Magic Quadrant

Citrix onderzoek laat stand van zaken rond veilig remote werken zien

Friends for Brands onderdeel van Powered by Meaning Groep

Schneider Electric tekent de Green Deal Zero Emission Stadslogistiek (Green Deal ZES)

Shippeo bereikt 103% jaarlijkse groei als ’s werelds meest aanbevolen RTTV-leverancier

Acht keer goud voor Hogeschool Tio in EW Beste Studies 2021

Van Ameyde lanceert IT-platform voor snellere schade-afhandeling

Bijna de helft van de Nederlandse horeca kampt met personeelstekort

Red Hat OpenStack Platform 16.2 verbetert ondersteuning hybrid cloud- en edge-omgevingen

True stelt Marjolein Rietveld aan als COO

Dell Technologies telecom-software en -solutions versnellen 5G- en Open RAN-innovatie

Dell Technologies brengt IT met vernieuwde Edge-oplossingen tot ver buiten het datacenter

Nutanix voor het eerst genoemd als visionair in het 2021 Gartner Magic Quadrant voor Distributed Files and Objects Storage

Zscaler sluit zich aan bij de CrowdStrike CrowdXDR Alliance en kondigt nieuwe integraties aan die Zero Trust Protection uitbreiden naar interne en externe applicaties
Check Point So.. contact

Logo Check Point Software

Check Point So.. sociaal

Check Point So.. tweets

Logo Fullstaq B.V.
Logo Open Line
Logo Techni Team
Logo mnemonic cybersecurity
Logo Stichting ITdonations
Logo BarTrack
Logo Escrow4all B.V.
Logo Bryte Blue
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Transfer Solutions
Logo NPRM NV
Logo HubStar
Logo Bergler Flex Solutions
Logo Techone B.V.
Logo Kannegieter
Logo BarTrack
Logo Facilitor
Logo iQibt B.V.
Logo E-mergo
Logo Trueson
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo VPNdiensten.nl
Logo DNA Services B.V.
Logo Boomi
Logo Citrix