www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.LVTPR.comHerken zakelijke websitebezoekers

2513 volgers @ICTberichten
Deel dit nu via
PR: Clarity Benelux

Solvinity ontvangt PCI DSS-certificering voor opvolger OV-chipkaart

Incheck-infrastructuur Translink klaar voor inzet in programma OVpay

Amsterdam, 7 juli 2021 - Solvinity, één van de grootste leveranciers van Secure Managed IT Services in Nederland, heeft een PCI DSS-certificering behaald voor de nieuwe OVpay-omgeving, het generieke backofficesysteem van Translink. Hiermee is de omgeving gecertificeerd om betaalgegevens te verwerken van de opvolger van de bestaande OV-chipkaart, die naar verwachting in 2023 wordt uitgefaseerd.

Een PCI DSS-certificering is een vereiste om pinpas- of creditcardgegevens te mogen verzenden, verwerken of opslaan. De hoge veiligheidsstandaard is opgesteld door een consortium van banken en creditcardmaatschappijen om deze gevoelige gegevens te beschermen. In tegenstelling tot andere compliancy-standaarden wordt een PCI DSS-certificering uitgegeven voor specifieke omgevingen - in dit geval de OVpay-omgeving van Translink.

Recent doorstond Solvinity ook al met glans een SOC 1- en SOC 2-rapport voor niet alleen de private cloud maar ook de Azure public cloud, een primeur in Nederland. “Dankzij onze ISO-normeringen en SOC-audits was voor een groot deel van onze omgeving de basis al gelegd voor PCI DSS”, zegt Martin Maas, Manager Data Privacy & Compliance bij Solvinity. “Door vervolgens de auditeur al vanaf de ontwerpfase mee te nemen, waren we in staat het auditproces snel en efficiënt te doorlopen.”

Translink werkt al enige tijd aan nieuwe, klantgerichte betaalmethodes voor het openbaar vervoer. Er wordt daarbij gekeken naar inchecken met betaalkaarten volgens de EMV-standaard (de internationale betaalmethode van Europay, Mastercard en Visa) en met smartphones. Bij de OV-chipkaart gebeurt het opladen in een omgeving die is gescheiden van de incheck-infrastructuur, maar bij deze nieuwe methodes worden er tijdens het inchecken betaalgegevens verwerkt. Daarom is nu ook voor deze omgeving de PCI DSS-certificering vereist.

Solvinity ziet deze certificering als de eerste in een reeks. “De PCI DSS-certificering voor de Translink-omgeving toont aan dat wij ook voor betalingsverwerking in de basis compliant kunnen zijn”, zegt Maas. “Onze medewerkers kennen inmiddels het klappen van de zweep en weten precies waar ze rekening mee moeten houden om onze klantsystemen veilig te houden. We kunnen daarom ook voor onze andere omgevingen deze certificeringen efficiënt behalen.”

Klik hier voor meer informatie over de samenwerking tussen Translink en Solvinity.

Over Solvinity
Solvinity levert Secure Managed IT voor organisaties met hoge beveiligingseisen. Met innovatieve oplossingen in de public, private en hybrid cloud, outsourcing, managed hosting en de Lango werkplek, ondersteunt Solvinity bedrijven en organisaties in hun digitale transformatie. Daarnaast levert het bedrijf CI/CD, containertechnologie en ‘Stretched’ DevSecOps oplossingen voor softwareontwikkelaars. Solvinity onderscheidt zich op het gebied van cybersecurity met certificeringen volgens (inter)nationale normen als ISO 27001, ISO 14001, ISO 9001, PCI DSS en is als eerste MSP SOC 1 en 2 gecertificeerd over de private én Azure cloud. Solvinity levert aan onder andere (rijks-)overheid, waaronder het ministerie van Justitie en Veiligheid, gemeenten en de financiële en zakelijke dienstverlening, waaronder Translink (OV-chipkaart), TNO, ING, Ahold en ONVZ. Solvinity heeft 300 medewerkers en vestigingen in Amsterdam, Assen, Amersfoort en Den Bosch. In 2020 haalde het bedrijf een jaaromzet van 50 miljoen euro. Kijk voor meer informatie op www.solvinity.nl, of volg Solvinity op LinkedIn en Twitter.

Voor meer persinformatie
Solvinity Persdesk
Linda Schilperoort
solvinity@clarity.pr
www.solvinity.com
Laatste van Solvinity
Solvinity neemt meerderheidsbelang in Securify

Trage werkomgeving kost tot 1 werkdag per maand

Solvinity ontvangt PCI DSS-certificering voor opvolger OV-chipkaart
Colruyt Group optimaliseert bedrijfsvoering en klantervaring met nieuwe in de cloud beheerde netwerkoplossing van Extreme Networks

DNA Services groeit door met clouddiensten op infrastructuur Uniserver

Gratis, krachtig en privacyvriendelijk alternatief voor Google Analytics nu beschikbaar voor iedereen

Schneider Electric introduceert de nieuwe generatie TeSys Deca motorstarters

Schneider Electric breidt portfolio uit met Easy Micro Data Centers

BT gaat sneller klimaatneutraal en lanceert nieuwe klimaatcampagne

Relatie tussen security, IT en development moet beter voor meer innovatie en betere klantervaringen

Prinsjesdag 2021: de belangrijkste veranderingen voor HR- en salarisprofessionals

Nutanix Cloud Platform levert verbeterde dataservices voor ongestructureerde en gestructureerde data

Siemens en Zscaler werken samen aan geïntegreerde Zero Trust-beveiligingsoplossingen voor OT/IT

Nutanix Cloud Platform doorbreekt silo's in hybride multicloud-operations
DDA verwelkomt Maunt als partner

Startup Last Mile eMobility verbindt mobiliteitsinnovaties met bestaand automotive dealernetwerk

VELUX Groep en Schneider Electric verlengen partnerschap om levenslange CO2-neutraal belofte te versnellen

Scholieren innoveren om de wereld te redden in de vierde Raspberry Pi-competitie

Ivanti voor het tweede jaar op rij leider in het 2021 Gartner® Magic Quadrant™ voor IT Service Management Tools

Thinkwise organiseert eerste Low-Code Summit

Kaspersky benoemt nieuwe Managing Director voor Noord-Europa om regionale propositie en partnerships te versterken

Infor lanceert interoperabiliteitsoplossing voor de gezondheidszorg

Vertiv treedt toe tot de Sustainable Digital Infrastructure Alliance om bij te dragen aan een klimaatneutrale digitale economie

Logo Clarity Benelux

Logo Nice to Meat
Logo Fullstaq B.V.
Logo Stichting ITdonations
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Orange Cyberdefense
Logo VPNdiensten.nl
Logo PlanMen
Logo Facilitor
Logo VPNdiensten.nl
Logo Techone B.V.
Logo E-mergo
Logo Orange Cyberdefense
Logo Boys with Brains
Logo MCS B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Piwik PRO
Logo Schneider Electric