www.LVTPR.comwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlHerken zakelijke websitebezoekers

2515 volgers @ICTberichten
Deel dit nu via

Nutanix-onderzoek: “Hybride cloud wereldwijd gezien als beste IT-bedrijfsmodel binnen de publieke sector”

80% van de respondenten wereldwijd is van plan om thuiswerken op de lange termijn te blijven ondersteunen

Hoofddorp,6 juli 2021 - Nutanix, een leider in private cloud, hybride en multicloud computing, heeft voor het derde jaar op rij zijn Enterprise Cloud Index Report uitgebracht. Hierin wordt gekeken in hoeverre organisaties openstaan om private, hybride en publieke clouds te adopteren. De resultaten wijzen op een verdere modernisering in de gehele sector, waarbij 70% van de respondenten aangeeft dat COVID-19 ervoor heeft gezorgd dat er strategischer wordt gekeken naar IT in hun organisaties. Deze door COVID-19 aangestuurde verandering is nogal opmerkelijk, omdat de publieke sector doorgaans worstelt met IT-modernisering.

Ondanks dat organisaties in de publieke sector worstelen met regelgeving rondom thuiswerken, dwong de pandemie hen om de nodige maatregelen te nemen hun personeel op een veilige manier op afstand te ondersteunen. Bijna de helft (48%) van de respondenten in de publieke sector geeft aan dat hun organisatie een jaar geleden geen werknemers had die op afstand werkten. Sinds het uitbreken van de pandemie heeft de sector echter het aantal thuiswerkers opgeschaald, want slechts 15% van de respondenten geeft aan dat hun organisatie op dit moment geen thuiswerkers heeft. Om deze groeiende groep van extern werkend personeel zo effectief mogelijk te ondersteunen, zijn organisaties begonnen met het strategisch evalueren van hun cloud-modellen. Meer dan driekwart (82%) van de respondenten uit de publieke sector beschouwt de hybride cloud als meest ideale IT-bedrijfsmodel voor hun organisatie.

Andere belangrijke bevindingen uit het rapport van dit jaar zijn:
  • Modernisering is afhankelijk van het ontmantelen van huidige datacenters
    In 2019 runde 53% van de wereldwijde organisaties in de publieke sector uitsluitend traditionele, niet-cloud-enabled datacenters. In 2020 is dat percentage gedaald tot slechts 22%. Organisaties kiezen ervoor om in plaats daarvan te investeren in private en publieke clouds, die worden geïntegreerd in één samenhangende, beheerde hybride omgeving. In de komende vijf jaar verwacht de publieke sector een daling van 20% in verouderde datacenter-installaties en een substantiële toename van 43% in hybride cloud-implementaties.
  • Thuiswerken blijft top-of-mind
    43% van de respondenten in de publieke sector meldt dat de toename van hun investeringen in de publieke cloud een direct gevolg is van de pandemie - 8% hoger dan het wereldwijde gemiddelde. Deze bewegingen weerspiegelen waarschijnlijk een poging om snel hun werknemers op afstand te voorzien, aangezien zij door beperkingen minder in staat waren om thuiswerk-oplossingen te bieden dan andere branches. Bovendien zijn de meeste organisaties in deze sector van plan de steun voor thuiswerken te handhaven, waarbij slechts 4% van plan is terug te gaan naar hun pre-pandemische aanpak.
"De publieke sector heeft moeite met IT-modernisering, deels als gevolg van de uitdagingen op het gebied van regelgeving en beveiliging in de branche", zegt Chip George, VP Public Sector of U.S. Sales bij Nutanix. “De snelle IT-veranderingen die werden doorgevoerd om een naadloze werking aan het begin van de pandemie te behouden, bewezen dat modernisering op een kosteneffectieve en gestroomlijnde manier kon worden gerealiseerd, en dat alles met inachtneming van de regelgeving. Vooruitkijkend, denk ik dat de publieke sector zijn afhankelijkheid van hybride cloud-modellen blijft uitbreiden om steeds meer gedigitaliseerde werkplekken te ondersteunen."

Download hier het rapport voor meer informatie over de bevindingen van de wereldwijde publieke sector.

Over Nutanix
Nutanix is wereldwijd leider in cloud software en een pionier in hyperconverged infrastructure-oplossingen die ‘computing’ overal onzichtbaar maakt. Organisaties over de hele wereld gebruiken Nutanix-software voor het creëren van één platform voor het beheer van elke app, op elke locatie en elke schaal, voor hun private, hybride en multi-cloud-omgevingen. Meer informatie is te vinden op www.nutanix.com of volg ons op Twitter @nutanix_nl.

Deepr
Winnie Silvertand / Martine Korthals
E-mail: nutanix@deepr.nl
Laatste van Nutanix
Wereldprimeur: International Patiënt Summary (IPS) uitwisseling door Drimpy

NorthC Group tekent bindende overeenkomst voor de overname van Duitse colocatieprovider IPX

Privacysoftwaregigant ExpressVPN zwaar onder vuur

Planners presteren áchter de schermen

Eerste editie Planet Robot op woensdag 30 maart 2022
Fundaments wint FY21 Global Cloud Partner of the Year award van Cohesity

Extreme Networks rond overname van Ipanema - de SD WAN-divisie van Infovista - af

Thijs Vermaat nieuwe Managing Director Experis

Vertiv introduceert het meest uitgebreide platform voor IT-beheer op de markt voor hybride en gedistribueerde netwerken en edge computing

3 op de 5 Nederlanders wil werken bij bedrijf dat diversiteit als kernwaarde heeft

Kaspersky Smart Home Security: een nieuw product om aangesloten apparaten thuis te beschermen

Ontdek het snelste toetsenbord ter wereld – de Razer Huntsman V2

SentinelOne breidt partner ecosysteem uit met nieuwe NDR-integraties

Nieuwste platform release van ServiceNow helpt bedrijven bij de grootste uitdagingen van het hybride werken door de inzet van workflows

Sophos-onderzoek: Meer dan 2 miljoen dollar aan herstelkosten bij ransomware-aanvallen in de financiële sector

Check Point Research: zwarte markt voor valse vaccinatiecertificaten is nu volwaardige industrie

Werving stijgt weer op prioriteitenlijstje Europese bedrijven

Neobanken laten traditionele banken achter door inzet Regtech

VMware benoemt Kit Colbert tot Chief Technology Officer

Logo Orange Cyberdefense
Logo Boys with Brains
Logo MCS B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo VPNdiensten.nl
Logo Extreme Networks