Herken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.comwww.marcommit.nl

2513 volgers @ICTberichten
Deel dit nu via
PR: Zeekhoe Communicatie

Fortinet vereenvoudigt het netwerkbeheer met FortiMonitor en FortiAIOps

Nieuwe oplossingen FortiMonitor en FortiAIOps zijn nu geïntegreerd met het Fortinet Fabric Management Center

Utrecht, 1 juli 2021 - Fortinet® (NASDAQ: FTNT), wereldwijd leider in uitgebreide, geïntegreerde en geautomatiseerde oplossingen voor cyberbeveiliging, introduceert FortiMonitor en FortiAIOps. Deze oplossingen dragen met AiOps-mogelijkheden bij aan snellere processen op het gebied van netwerkbeheer. Fortinet breidt hiermee de reikwijdte van de functionaliteit voor netwerkmonitoring van de Fortinet Security Fabric uit naar netwerkinfrastructuren, applicaties en clouds van andere leveranciers. Zijn nieuwe oplossing FortiMonitor biedt daartoe uitgebreide digital experience monitoring (DEM). FortiAIOps maakt gebruik van artificial intelligence (AI)- en machine learning (ML)-modellen om een einde te maken aan de noodzaak van handmatige analyses. Het zet gegevens van alle netwerkranden tegen elkaar af om de detectie van afwijkende patronen te automatiseren.

Complex netwerkbeheer zit een optimale gebruikservaring in de weg
Bij digitale transformatie draait alles om de gebruikservaring. Netwerkteams moeten er daarom voor alle applicaties een kwalitatief hoogwaardige ervaring zien te waarborgen. Dit vraagt om uitgebreid overzicht. Het gebruik van losstaande tools voor het bewaken van de prestaties van het LAN, WAN, de cloud en de IT-beveiliging zit een integraal overzicht op eindgebruikers en applicaties in de weg en vergroot de beheercomplexiteit. Bij gelaagde, gedistribueerde en complexe netwerken is het een lastige en arbeidsintensieve opgave om de werkelijke oorzaak van problemen met de gebruikservaring te achterhalen. En door het gebruik van handmatige processen doen beheerders er langer over om wijzigingen binnen het netwerk door te voeren.

Geautomatiseerd en vereenvoudigd netwerkbeheer
Om een oplossing te bieden voor problemen rond de gebruikservaring breidt Fortinet zijn Fabric Management Center – NOC uit met FortiMonitor FortiAIOps. Fortinet Fabric Management Center-NOC hanteert security-driven networking-aanpak om netwerkteams een eenvoudige manier te bieden om heterogene en gedistribueerde netwerken te bewaken, gegevens van die netwerken met elkaar in verband te brengen en op problemen te reageren. De oplossing vereenvoudigt het netwerkbeheer met behulp van uitgebreide automatisering en monitoring. Dit gebeurt op basis van de jarenlange ervaring van Fortinet met de ontwikkeling van AI- en ML-modellen die dagelijks gemiddeld meer dan 100 miljard gebeurtenissen rond de netwerkbeveiliging verwerken.

Met de nieuwe oplossingen en het bestaande Fortinet Security Fabric-aanbod kunnen organisaties profiteren van:
  • Verbeterd overzicht: FortiMonitor verbetert de digitale ervaring door netwerkbeheerders in staat te stellen om afwijkende patronen te detecteren in de toegang van gebruikers tot applicaties. De oplossing biedt ondersteuning voor een breed scala aan apparaten, het LAN en WAN en de randen van cloudnetwerken.
  • Een lagere mean-time-to-identify (MTTI): FortiAIOps reduceert de MTTI door gegevens van uiteenlopende netwerkdomeinen tegen elkaar af te zetten. Daarmee kan het snel en trefzeker de werkelijke oorzaak van problemen achterhalen en afwijkend gedrag detecteren.
  • Verbeterde efficiëntie: FortiMonitor en FortiSOAR verbeteren de efficiëntie van netwerkbeheerders door middel van automatisering. Zij kunnen proactief maatregelen treffen op basis van ruim 300 integraties met oplossingen van Fabric-Ready Partners die deel uitmaken van het Open Fabric Ecosystem.
John Maddison, executive vice president Products en CMO bij Fortinet: “Met de introductie van FortiMonitor en FortiAIOps blijven we Fabric Management Center – NOC uitbreiden met nieuwe mogelijkheden voor automatisering en monitoring. Organisaties kunnen daarmee de gebruikservaring en bedrijfsresultaten verbeteren. Netwerkbeheerders die voor een succesvolle digitale transformatie willen zorgen moeten een optimale gebruikservaring waarborgen voor alle applicaties, waar die ook maar worden gehost of gebruikt. Een geïntegreerd platform dat het network operations center (NOC) van alle benodigde tools voorziet vormt de sleutel tot een succesvol beheer van complexe en heterogene netwerken.”

Over Fortinet
Fortinet (NASDAQ: FTNT) wil bijdragen aan een digitale wereld waarin vertrouwen centraal staat. Dat doet het door mensen, apparaten, applicaties en data altijd en overal te beschermen. Dit is de reden waarom ’s werelds grootste bedrijven, dienstverleners en overheidsinstellingen voor Fortinet kiezen om hun digitale transformatie op veilige wijze te bespoedigen. Fortinet Security Fabric-platform biedt uitgebreide, geïntegreerde en geautomatiseerde bescherming van het volledige digitale aanvalsoppervlak. Het beveiligt bedrijfskritische apparatuur, data, applicaties en verbindingen van en naar het datacenter, de cloud en thuiswerkomgevingen. Fortinet heeft wereldwijd de meeste beveiligingsappliances verkocht. Meer dan 510.000 klanten vertrouwen op Fortinet voor het beschermen van hun organisatie. Het Fortinet NSE Training Institute, een initiatief van het Training Advancement Agenda (TAA) van Fortinet, is aanbieder van een van de grootste en meest uitgebreide trainingsprogramma’s binnen de branche. Het biedt iedereen toegang tot cybersecurity-training en nieuwe loopbaankansen. Ga voor meer informatie naar www.fortinet.com, het blog van Fortinet en FortiGuard Labs.
Laatste van Fortinet
Fortinet en Linksys lanceren gezamenlijk ontwikkelde oplossing voor veilig thuiswerken en hybride werken

Fortinet gaat een miljoen mensen gratis helpen bij opleiding tot security-professional

Fortinet integreert ngfw FortiGate met Dragos voor krachtige beveiliging van OT-omgevingen
Colruyt Group optimaliseert bedrijfsvoering en klantervaring met nieuwe in de cloud beheerde netwerkoplossing van Extreme Networks

DNA Services groeit door met clouddiensten op infrastructuur Uniserver

Gratis, krachtig en privacyvriendelijk alternatief voor Google Analytics nu beschikbaar voor iedereen

Schneider Electric introduceert de nieuwe generatie TeSys Deca motorstarters

Schneider Electric breidt portfolio uit met Easy Micro Data Centers

BT gaat sneller klimaatneutraal en lanceert nieuwe klimaatcampagne

Relatie tussen security, IT en development moet beter voor meer innovatie en betere klantervaringen

Prinsjesdag 2021: de belangrijkste veranderingen voor HR- en salarisprofessionals

Nutanix Cloud Platform levert verbeterde dataservices voor ongestructureerde en gestructureerde data

Siemens en Zscaler werken samen aan geïntegreerde Zero Trust-beveiligingsoplossingen voor OT/IT

Nutanix Cloud Platform doorbreekt silo's in hybride multicloud-operations
DDA verwelkomt Maunt als partner

Startup Last Mile eMobility verbindt mobiliteitsinnovaties met bestaand automotive dealernetwerk

VELUX Groep en Schneider Electric verlengen partnerschap om levenslange CO2-neutraal belofte te versnellen

Scholieren innoveren om de wereld te redden in de vierde Raspberry Pi-competitie

Ivanti voor het tweede jaar op rij leider in het 2021 Gartner® Magic Quadrant™ voor IT Service Management Tools

Thinkwise organiseert eerste Low-Code Summit

Kaspersky benoemt nieuwe Managing Director voor Noord-Europa om regionale propositie en partnerships te versterken

Infor lanceert interoperabiliteitsoplossing voor de gezondheidszorg

Vertiv treedt toe tot de Sustainable Digital Infrastructure Alliance om bij te dragen aan een klimaatneutrale digitale economie
Fortinet contact

Logo Fortinet

www.fortinet.com
Fortinet sociaal

Fortinet tweets

Logo Huisabc.nl
Logo Prof-IT4all
Logo Drimpy
Logo  Fundaments, Expert in Clouds
Logo Login Consultants
Logo Elbo Technology
Logo iSOC24
Logo Vabi
Logo Brixxs
Logo SoftApp BV
Logo MatrixMind
Logo Nice to Meat
Logo Fullstaq B.V.
Logo Stichting ITdonations
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Orange Cyberdefense
Logo VPNdiensten.nl
Logo PlanMen
Logo Facilitor
Logo VPNdiensten.nl
Logo Techone B.V.
Logo E-mergo
Logo Orange Cyberdefense
Logo Boys with Brains
Logo MCS B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Piwik PRO
Logo Schneider Electric