www.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.comHerken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nl

2513 volgers @ICTberichten
Deel dit nu via
PR: Progress Communications

In drie stappen succesvol naar workflow automation

In 2019 en 2020 hadden de bedrijven met geautomatiseerde workflows twee keer zoveel omzet als de bedrijven zonder. Dat blijkt uit een onderzoek van Accenture. Minder fouten, hogere productiviteit, schaalbaarheid, tevreden werknemers en klanten: workflow automation heeft heel wat voordelen. Reden te meer voor bedrijven om zich in onderstaande drie stappen naar automation te verdiepen.

1. Breng je workflows in kaart
Als eerste stap – nog vóór de implementatie – is het belangrijk om te bepalen welke processen in aanmerking komen voor automatisering. Waar zijn het snelst de grootste voordelen te behalen? Welke invloed hebben veranderingen op andere processen? Veel managers hebben geen overzicht van welke handmatige, dagelijks terugkerende taken hun medewerkers nu precies elke dag bezighouden. Daarom is het raadzaam om die werknemers bij deze eerste stap te betrekken en hen om input te vragen. Alleen zij kunnen je vertellen welke processen hun werk vertragen. Zodra de grootste drempels zijn vastgesteld, heb je de basis en weet je hoe de bijbehorende processen digitaal getransformeerd kunnen worden. De betrokkenen hierbij moeten zich afvragen: moet het betreffende proces volledig worden gedigitaliseerd of is het gebruik van een eenvoudige applicatie afdoende? Heeft het bijvoorbeeld zin om een chatbot te implementeren voor bepaalde communicatietaken?

2. Maak een overzicht van de te automatiseren workflows
De tweede stap is het creëren van een uitgebreid plan. Hierin moet komen te staan waar actie ondernomen moet worden, welke processen prioriteit hebben, hoe automatisering verloopt in bestaande systemen en welke toegevoegde waarde je kunt verwachten. Met de verantwoordelijken per proces stel je vervolgens een plan op dat goed uitpakt voor zowel medewerkers als budgetbeheerders en het management. Het is aan te bevelen om hier een externe leverancier bij te betrekken om een oplossing te ontwikkelen die eerst en vooral medewerkers centraal stelt. Tot slot selecteer je de workflows die het meest logisch zijn voor wat betreft de waarde die de automatisering ervan toevoegt aan de business, de ROI en de positieve impact die het heeft op werknemers en klanten. Let er wel op dat de onmiddellijke voordelen die rechtstreeks met de werknemers gedeeld kunnen worden in balans moeten zijn met de strategische resultaten op de langere termijn. Workflows waarvoor weinig extra menselijke interventie nodig is, zorgen voor schaalbaarheid en flexibiliteit.

3. Implementeer de juiste oplossing
Zodra je samen met een technologiepartner een duidelijk plan voor workflow automation hebt gemaakt, is het tijd voor de implementatie. Het juiste tempo is hier essentieel, want je moet ervoor zorgen dat de implementatie niet leidt tot te veel werkonderbrekingen voor medewerkers en dat kritieke processen kunnen blijven draaien. Daarnaast moet je in elke fase rekening houden met de security- en compliance-requirements. Het is handig om te beginnen met processen die makkelijk te automatiseren zijn en deze aan te pakken met out-of-the-box automatiseringsoplossingen. Op deze manier help je het project in zijn geheel vooruit, stem je interne stakeholders tevreden en kun je werknemers overtuigen. Het is belangrijk om niet te vergeten dat nieuwe oplossingen geïntegreerd worden met bestaande software.

Conclusie: workflow automation is een proces
Dat een werkproces succesvol geautomatiseerd is, betekent niet dat het project is afgerond. Digitale transformatie is een proces. Het is daarom raadzaam om meteen vanaf de start voortdurend analyses te doen en onderhoud te plegen. Zo weet je zeker dat je bijblijft met veranderingen in workflows en eisen van de business. En aangezien de meeste bedrijven geen speciaal team voor automatisering hebben, is het een goed idee om er experts bij te betrekken die dankzij hun ervaring optimale support kunnen bieden.
Laatste van Xerox
In drie stappen succesvol naar workflow automation

Xerox ondersteunt printproces coronavaccinatie-uitnodigingen

Onderzoek van Xerox: mkb-bedrijven gebruiken automatisering, digitalisering en security om sterker uit de pandemie te komen
Colruyt Group optimaliseert bedrijfsvoering en klantervaring met nieuwe in de cloud beheerde netwerkoplossing van Extreme Networks

DNA Services groeit door met clouddiensten op infrastructuur Uniserver

Gratis, krachtig en privacyvriendelijk alternatief voor Google Analytics nu beschikbaar voor iedereen

Schneider Electric introduceert de nieuwe generatie TeSys Deca motorstarters

Schneider Electric breidt portfolio uit met Easy Micro Data Centers

BT gaat sneller klimaatneutraal en lanceert nieuwe klimaatcampagne

Relatie tussen security, IT en development moet beter voor meer innovatie en betere klantervaringen

Prinsjesdag 2021: de belangrijkste veranderingen voor HR- en salarisprofessionals

Nutanix Cloud Platform levert verbeterde dataservices voor ongestructureerde en gestructureerde data

Siemens en Zscaler werken samen aan geïntegreerde Zero Trust-beveiligingsoplossingen voor OT/IT

Nutanix Cloud Platform doorbreekt silo's in hybride multicloud-operations
DDA verwelkomt Maunt als partner

Startup Last Mile eMobility verbindt mobiliteitsinnovaties met bestaand automotive dealernetwerk

VELUX Groep en Schneider Electric verlengen partnerschap om levenslange CO2-neutraal belofte te versnellen

Scholieren innoveren om de wereld te redden in de vierde Raspberry Pi-competitie

Ivanti voor het tweede jaar op rij leider in het 2021 Gartner® Magic Quadrant™ voor IT Service Management Tools

Thinkwise organiseert eerste Low-Code Summit

Kaspersky benoemt nieuwe Managing Director voor Noord-Europa om regionale propositie en partnerships te versterken

Infor lanceert interoperabiliteitsoplossing voor de gezondheidszorg

Vertiv treedt toe tot de Sustainable Digital Infrastructure Alliance om bij te dragen aan een klimaatneutrale digitale economie

Logo Progress Communications
Xerox contact

Logo Xerox

Xerox sociaal

Xerox tweets

Logo Huisabc.nl
Logo Prof-IT4all
Logo Drimpy
Logo  Fundaments, Expert in Clouds
Logo Login Consultants
Logo Elbo Technology
Logo iSOC24
Logo Vabi
Logo Brixxs
Logo SoftApp BV
Logo MatrixMind
Logo Nice to Meat
Logo Fullstaq B.V.
Logo Stichting ITdonations
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Orange Cyberdefense
Logo VPNdiensten.nl
Logo PlanMen
Logo Facilitor
Logo VPNdiensten.nl
Logo Techone B.V.
Logo E-mergo
Logo Orange Cyberdefense
Logo Boys with Brains
Logo MCS B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Piwik PRO
Logo Schneider Electric