www.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.com

2513 volgers @ICTberichten
Deel dit nu via
PR: Lubbers De Jong

Eurol kiest Thinkwise als low-code platform voor automatiseren bedrijfsprocessen

Apeldoorn, 1 juli 2021 Eurol, Nederlands grootste onafhankelijke producent van smeermiddelen en olie, heeft ervoor gekozen om met het Thinkwise Platform het Laboratory Information Management System (LIMS) en het Blending-proces te automatiseren. Binnen een maand slaagde het ontwikkelteam van Eurol erin om met het Thinkwise low-code platform een eerste versie van de software op te leveren.

Het huidige applicatielandschap kon de snelle groei van Eurol niet bijhouden. Dit zorgde ervoor dat LIMS uitgebreid werd met bijvoorbeeld Excel-formulieren en maatwerkapplicaties. Veel informatie werd hierdoor dubbel ingevoerd, en pas aan het einde van het proces was er informatie beschikbaar voor management rapportage. Dit resulteerde in reactieve operationele processen, waardoor de noodzaak ontstond om de bedrijfssoftware en de bedrijfsprocessen te optimaliseren.

Besparingen
Met de keuze voor Thinkwise beoogt Eurol nu een efficiënter proces tot stand te brengen. Waar voorheen alle meetresultaten werden gecontroleerd, is de doelstelling om enkel op de uitzonderingen te monitoren en daar direct op te acteren. De processen die als eerste met Thinkwise worden geautomatiseerd, zijn het zogeheten LIMS (Laboratorium Information Management System) en het Blending-proces. Alle data en meetresultaten komen direct terecht in één applicatie. Dit versnelt het proces aanzienlijk en zorgt voor een foutloze verwerking van gegevens. Medewerkers handelen pro-actief wanneer een bepaalde batch buiten de normwaarde valt. Dit zorgt voor een efficiënte afhandeling van het proces met als resultaat een personeelsbesparing van 1 FTE.

Eerste versie binnen een maand
De samenwerking met Thinkwise startte met een Proof of Value-project voor het LIMS-proces. Martijn Pfeiffer, Directeur bij Eurol: “Ons IT-ontwikkelteam heeft onder begeleiding van Thinkwise binnen een maand de eerste versie van onze nieuwe LIMS-applicatie opgezet. Dat is een indrukwekkend snelle prestatie.”

Ook Jouke Roessink, IT Manager bij Eurol, is zeer te spreken over snelle start van het eerste Thinkwise-project: “Ons development team heeft zich het Thinkwise Platform zeer snel eigen gemaakt door middel van e-learning en training. Ook key-users met affiniteit voor IT kunnen nu zelf requirements vastleggen en modelaanpassingen doen.”

Toekomst
Eurol koos er bewust voor om de software zelf met low-code te realiseren, in plaats van een standaard LIMS-applicatie aan te schaffen. Met name omdat de processen op deze wijze naadloos kunnen aansluiten op het unieke bedrijfsproces van Eurol, maar ook omdat het Thinkwise Platform mogelijkheden biedt om op termijn meer bedrijfsprocessen te integreren en te optimaliseren.

Bart van ’t Klooster, Senior Account Executive bij Thinkwise: “Naast de fit van het platform passen Eurol en Thinkwise qua cultuur ook goed bij elkaar. De visie van Eurol in combinatie met de pragmatische aanpak tijdens de Proof of Value heeft een goede basis gelegd voor een succesvolle samenwerking!”

Over Eurol
Eurol is de grootste Nederlandse onafhankelijke producent van smeermiddelen en technische vloeistoffen en is actief in meer dan 85 landen. Als totaalleverancier heeft Eurol een full-service benadering met een compleet productportfolio smeermiddelen, additieven, reinigings- en onderhoudsproducten en technische vloeistoffen. Eurol bedient daarmee uiteenlopende segmenten zoals de automotive, transport, tweewieler- en motorfietsmarkt, agri, grondverzet, industrie en scheepvaart. Eurol producten dragen de goedkeuringen van vooraanstaande motorvoertuigfabrikanten. Het gebruik van Eurol producten in de motor- en autosport, waaronder de Dakar Rally, is het ultieme bewijs voor de premium kwaliteit. Uniek in de wereld zijn Eurol Specialty Lubricants met SYNGIS Technology. Deze door Eurol ontwikkelde smeertechnologie zorgt dat smerende en beschermende eigenschappen elkaar maximaal versterken onder extreme omstandigheden, met kostenbesparing en meer efficiency als gevolg. Alle Eurol producten worden geproduceerd met de 'Quality is in our nature' belofte als uitgangspunt. Eurol medewerkers zetten zich met passie in om voertuigen en machines de perfecte smering te geven onder alle omstandigheden. Meer informatie: www.eurol.com.

Over Thinkwise
Thinkwise is wereldwijd de enige leverancier van een low-code softwareplatform waarmee omvangrijke en complexe bedrijfssoftware wordt gerealiseerd. Het Thinkwise platform biedt de hoogste productiviteit in de low-code markt en garandeert daarbij ook dat er geen nieuwe legacy meer ontstaat. De gerealiseerde bedrijfssoftware gaat automatisch over op toekomstige technologieën. Daarnaast kan bestaande legacy software razendsnel worden gemoderniseerd door het Thinkwise platform met de ingebouwde “Upcycler” technologie. Thinkwise levert zijn platform in licentievorm aan bedrijven die in-house software realiseren en aan softwareleveranciers. Thinkwise is opgericht in 2002 en het platform wordt gebruikt in meer dan 42 landen. Meer informatie: www.thinkwisesoftware.com.
Laatste van Thinkwise
Thinkwise organiseert eerste Low-Code Summit

Omoda kiest voor strategische inzet van Thinkwise low-code platform

Thinkwise en TAKT Systems Japan maken distributiepartnership bekend
Colruyt Group optimaliseert bedrijfsvoering en klantervaring met nieuwe in de cloud beheerde netwerkoplossing van Extreme Networks

DNA Services groeit door met clouddiensten op infrastructuur Uniserver

Gratis, krachtig en privacyvriendelijk alternatief voor Google Analytics nu beschikbaar voor iedereen

Schneider Electric introduceert de nieuwe generatie TeSys Deca motorstarters

Schneider Electric breidt portfolio uit met Easy Micro Data Centers

BT gaat sneller klimaatneutraal en lanceert nieuwe klimaatcampagne

Relatie tussen security, IT en development moet beter voor meer innovatie en betere klantervaringen

Prinsjesdag 2021: de belangrijkste veranderingen voor HR- en salarisprofessionals

Nutanix Cloud Platform levert verbeterde dataservices voor ongestructureerde en gestructureerde data

Siemens en Zscaler werken samen aan geïntegreerde Zero Trust-beveiligingsoplossingen voor OT/IT

Nutanix Cloud Platform doorbreekt silo's in hybride multicloud-operations
DDA verwelkomt Maunt als partner

Startup Last Mile eMobility verbindt mobiliteitsinnovaties met bestaand automotive dealernetwerk

VELUX Groep en Schneider Electric verlengen partnerschap om levenslange CO2-neutraal belofte te versnellen

Scholieren innoveren om de wereld te redden in de vierde Raspberry Pi-competitie

Ivanti voor het tweede jaar op rij leider in het 2021 Gartner® Magic Quadrant™ voor IT Service Management Tools

Thinkwise organiseert eerste Low-Code Summit

Kaspersky benoemt nieuwe Managing Director voor Noord-Europa om regionale propositie en partnerships te versterken

Infor lanceert interoperabiliteitsoplossing voor de gezondheidszorg

Vertiv treedt toe tot de Sustainable Digital Infrastructure Alliance om bij te dragen aan een klimaatneutrale digitale economie

Logo Lubbers De Jong
Thinkwise contact

Logo Thinkwise

Thinkwise sociaal

Thinkwise tweets

Logo Huisabc.nl
Logo Prof-IT4all
Logo Drimpy
Logo  Fundaments, Expert in Clouds
Logo Login Consultants
Logo Elbo Technology
Logo iSOC24
Logo Vabi
Logo Brixxs
Logo SoftApp BV
Logo MatrixMind
Logo Nice to Meat
Logo Fullstaq B.V.
Logo Stichting ITdonations
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Orange Cyberdefense
Logo VPNdiensten.nl
Logo PlanMen
Logo Facilitor
Logo VPNdiensten.nl
Logo Techone B.V.
Logo E-mergo
Logo Orange Cyberdefense
Logo Boys with Brains
Logo MCS B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Piwik PRO

+ Foto/illustratie/logo
+ Downloadbare bijlages
+ Profiel met socials