www.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.comHerken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nl

2513 volgers @ICTberichten
Deel dit nu via
PR: LVTPR

Nieuw rapport van 650 Group: Extreme groeit uit tot op een na grootste cloudnetwerkleverancier

Explosieve groei van 101% jaar-op-jaar leidt tot groter aandeel in snelst groeiende segment van netwerkmarkt

Amstelveen, 30 juni 2021Extreme Networks, Inc. (Nasdaq: EXTR), een cloudgedreven netwerkbedrijf, is een van de snelst groeiende leveranciers van cloud-managed netwerkdiensten in de branche. Dat blijkt uit het Cloud-Managed Network Services Report van 650 Group uit juni 2021. Extreme presteert significant beter dan de rest van de markt, inclusief de marktleider, en beschikt over een groter marktaandeel dan de derde en vierde leverancier samen.

Belangrijkste feiten:
  • Volgens 650 Group ervoer de markt van cloud-managed netwerkdiensten van 2020 tot 2021 een groei van 38 procent jaar-op-jaar. In diezelfde periode groeide Extreme met 101 procent. Het bedrijf is daarmee uitgegroeid tot de op een na grootste cloudnetwerkleverancier.
  • De 650 Group voorziet de komende vijf jaar extra groei in deze markt dankzij de introductie van verdere innovatie, zoals artificial intelligence (AI), analytics en locationing. Volgens het rapport zijn de omzetten van de Wi-Fi 6-markt jaar-op-jaar verdubbeld. Daarnaast staat erin voorspeld dat Wi-Fi 6 en Wi-Fi 6E in 2022 de access point-types (AP) zijn die de grootste groei doormaken. Wi-Fi 6 zorgt ervoor dat netwerken de bandbreedte-eisen kunnen ondersteunen van het snel groeiende aantal interne en externe IoT-apparaten waar elke organisatie tegenwoordig mee te maken heeft.
  • ExtremeCloud™ IQ is een cloudmanagementplatform op basis van machine learning en AI dat onboarding, configuratie, monitoring, beheer, troubleshooting, alerting en reporting vereenvoudigt voor netwerkinfrastructuurapparaten. Het platform beheert elke dag bijna 1,6 miljoen netwerkapparaten – en dat aantal blijft toenemen. Alle ExtremeCloud IQ Pilot-abonnees hebben automatisch toegang tot CoPilot, een nieuw abonnement dat beschikbaar is binnen het platform. CoPilot levert bruikbare AI-inzichten voor IT-netwerkbeheerders, zodat zij sterk verspreide netwerkomgevingen eenvoudiger kunnen monitoren.
  • ExtremeCloud IQ is de enige cloud-agnostic oplossing voor netwerkbeheer die beschikbaar is op Amazon Web Services, Google Cloud Platform en Microsoft Azure. Het platform biedt opties voor public-, private- en on-premise-cloudomgevingen. Daarnaast is ExtremeCloud IQ het enige cloudplatform met onbeperkte dataretentie en dataretentie voor negentig dagen.
  • Om compliance-eisen te ondersteunen, is ExtremeCloud IQ het enige cloudmanagementplatform dat ISO 27001-, ISO 27017- en ISO 27701-gecertificeerd is. Het platform is compliant met de Global Data Privacy Regulation (GDPR) en alle ExtremeCloud IQ-klanten hebben het recht om op elk gewenst moment hun data te wissen. Daarnaast heeft ExtremeCloud IQ Level 1-status bereikt in het Cloud Security Alliance (CSA) Security Trust Assurance and Risk-programma (STAR). Het platform beschikt over ongeëvenaarde datasoevereiniteit, met zeventien Regional Data Centers (RDC’s) verspreid over de wereld en een cloudvoetafdruk op vijf continenten en in dertien landen.
Aanvullende quotes:

Chris DePuy, Oprichter en Technology Analyst, 650 Group
“Doordat een steeds groter aantal bedrijven gebruik maakt van clouddiensten, hebben we het afgelopen jaar een snelle groei gezien in de markt voor cloud-managed netwerkdiensten. Cloud- en wireless technologie zijn tegenwoordig essentieel voor bedrijven die willen slagen in de flexibele, verspreide omgeving – die nu op grotere schaal aanwezig is dan ooit. Dit is een snel groeiende markt waarin Extreme bijzonder goed presteert. We verwachten dat de markt zal blijven groeien als toonaangevende leveranciers als Extreme hun cloudaanbod verder uitbreiden.”

Wes Durow, Chief Marketing Officer, Extreme Networks
“De waarde van clouddiensten voor een modern bedrijf is onbeschrijflijk groot en dat wordt benadrukt door het feit dat de cloud het snelst groeiende segment is van de netwerksector. Extreme heeft zijn sterke positie te danken aan zijn ongeëvenaarde netwerkautomatiseringsmogelijkheden, inzichten en performancegarantie. We zorgen ervoor dat onze klanten hun concurrenten voorblijven dankzij next-generation netwerkoplossingen ondersteund door de cloud. Extreme is trots op deze erkenning van Group 650 en kijkt ernaar uit om ons cloudaanbod te blijven uitbreiden.”

Extra bronnen
  • Lees hier het 650 Group- rapport
  • 650 Group Confirms Extreme is a Cloud Networking Leader Blogpost
  • ExtremeCloud IQ Solutions Page
  • ExtremeCloud IQ CoPilot Solutions Page
  • Extreme is the Fastest Growing Vendor in Omdia 2020 Cloud-Managed Networking rapport
  • Wi-Fi 6 for Dummies eBook

Over Extreme Networks

Extreme Networks, Inc. (EXTR) biedt een probleemloze netwerkervaring die iedereen verder brengt. We verkennen de grenzen van technologie met de kracht van machine learning, artificial intelligence, analytics en automatisering. Meer dan 50.000 klanten wereldwijd vertrouwen op onze end-to-end netwerkoplossingen in de cloud en op onze topservice die hen helpt bij het versnellen van de digitale transformatie en hen laat groeien. Meer informatie is te vinden op de website van Extreme – of volg ons op Twitter, LinkedIn en Facebook.

Extreme Networks, het logo van Extreme Networks en ExtremeCloud zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van Extreme Networks, Inc. in de Verenigde Staten en andere landen. Andere handelsmerken die hierin worden getoond zijn het eigendom van hun respectievelijke eigenaren
Laatste van Extreme Networks
Colruyt Group optimaliseert bedrijfsvoering en klantervaring met nieuwe in de cloud beheerde netwerkoplossing van Extreme Networks

DNA Services groeit door met clouddiensten op infrastructuur Uniserver

Gratis, krachtig en privacyvriendelijk alternatief voor Google Analytics nu beschikbaar voor iedereen

Schneider Electric introduceert de nieuwe generatie TeSys Deca motorstarters

Schneider Electric breidt portfolio uit met Easy Micro Data Centers

BT gaat sneller klimaatneutraal en lanceert nieuwe klimaatcampagne

Relatie tussen security, IT en development moet beter voor meer innovatie en betere klantervaringen

Prinsjesdag 2021: de belangrijkste veranderingen voor HR- en salarisprofessionals

Nutanix Cloud Platform levert verbeterde dataservices voor ongestructureerde en gestructureerde data

Siemens en Zscaler werken samen aan geïntegreerde Zero Trust-beveiligingsoplossingen voor OT/IT

Nutanix Cloud Platform doorbreekt silo's in hybride multicloud-operations
DDA verwelkomt Maunt als partner

Startup Last Mile eMobility verbindt mobiliteitsinnovaties met bestaand automotive dealernetwerk

VELUX Groep en Schneider Electric verlengen partnerschap om levenslange CO2-neutraal belofte te versnellen

Scholieren innoveren om de wereld te redden in de vierde Raspberry Pi-competitie

Ivanti voor het tweede jaar op rij leider in het 2021 Gartner® Magic Quadrant™ voor IT Service Management Tools

Thinkwise organiseert eerste Low-Code Summit

Kaspersky benoemt nieuwe Managing Director voor Noord-Europa om regionale propositie en partnerships te versterken

Infor lanceert interoperabiliteitsoplossing voor de gezondheidszorg

Vertiv treedt toe tot de Sustainable Digital Infrastructure Alliance om bij te dragen aan een klimaatneutrale digitale economie

Logo LVTPR
Extreme Networ.. contact

Logo Extreme Networks

www.extremenetworks.com
Extreme Networ.. sociaal

Extreme Networ.. tweets

Logo Huisabc.nl
Logo Prof-IT4all
Logo Drimpy
Logo  Fundaments, Expert in Clouds
Logo Login Consultants
Logo Elbo Technology
Logo iSOC24
Logo Vabi
Logo Brixxs
Logo SoftApp BV
Logo MatrixMind
Logo Nice to Meat
Logo Fullstaq B.V.
Logo Stichting ITdonations
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Orange Cyberdefense
Logo VPNdiensten.nl
Logo PlanMen
Logo Facilitor
Logo VPNdiensten.nl
Logo Techone B.V.
Logo E-mergo
Logo Orange Cyberdefense
Logo Boys with Brains
Logo MCS B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Piwik PRO
Logo Schneider Electric