ContentbureauHerken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl

2514 volgers @ICTberichten
Deel dit nu via

Lexmark verbetert cloud-aanbod voor eindgebruikers en partners

Functies maken veilige printtoegang mogelijk voor externe en hybride werknemers in post-pandemische bedrijfsomgevingen

Naarden - Lexmark, wereldwijd leider in oplossingen voor beeldverwerking, komt met verbeteringen aan voor zijn belangrijkste Cloud Services-oplossingen: Cloud Print Management voor eindgebruikers en Cloud Fleet Management voor partners.

“De adoptie van cloudgebaseerde technologieën en oplossingen blijft groeien, waarbij veel CIO's aansturen op een ‘cloud-first’-aanpak”, aldus Peter van Broekhoven, Managing Director Lexmark Benelux. “De pandemie heeft deze trend versneld, aangezien cloudgebaseerde oplossingen een effectieve, veilige en kostenbesparende manier bieden om het remote en hybride personeelsbestand samen te brengen in post-pandemische bedrijfsomgevingen.”

Lexmark Cloud Services speelt in op deze trends door een volledige suite van cloud-gebaseerde diensten te bieden voor remote device management, print job management, document accounting en scan management-functies. Hiermee wordt ervoor gezorgd dat gebruikers altijd documenten kunnen printen en scannen, wat de productiviteit en flexibiliteit ten goede komt.

Lexmark Cloud Print Management (CPM) stelt organisaties van elke omvang in staat om processen te vereenvoudigen, kosten te stroomlijnen en de IT-last te verlichten. De aangekondigde updates versterken de snelle, veilige en schaalbare oplossing nog verder:
  • Third party support - Klanten met printapparatuur van meerdere merken kunnen nu gebruikmaken van de toonaangevende functies van Lexmark Cloud Print Management op al hun apparaten, niet alleen op Lexmark-apparaten. Een externe adapter wordt aangesloten op de niet-Lexmark printer of MFP en maakt afdrukbeheer met badge-release mogelijk, zonder dat er extra lokale infrastructuur nodig is.
  • Guest print - ideaal voor bedrijven die hun gasten printtoegang bieden. Met de nieuwe functies kunnen bezoekers gebruikmaken van print release. In plaats van dat er een badge moet worden gescand om een afdruktaak vrij te geven met een cloud-account, kan de gastgebruiker het document dat hij wil afdrukken indienen. Hij of zij ontvangt vervolgens een uniek pinnummer via e-mail om de adruktaak vrij te geven.
Lexmark Cloud Fleet Management (CFM) stelt Lexmark-partners in staat om eenvoudig printers te configureren, kostenbesparende meetgegevens bij te houden en apparaten up-to-date te houden vanuit een servicecentrum op afstand, wat tijd en geld bespaart. Nieuwe CFM-mogelijkheden zijn onder meer:
  • De voorraadbewaking is uitgebreid en omvat nu ook andere verbruiksmaterialen dan toner, zoals photoconductor, tonerafvalfles, enz.
  • Aanpassing van het beginscherm is nu mogelijk voor eenvoudigere navigatie. Gebruikers kunnen het beginscherm van de printer opnieuw indelen zodat het beter aansluit bij hun specifieke wensen.
  • De tellers voor kopiëren/scannen/faxen staan nu op dezelfde plaats als de teller voor afdrukken, voor meer gebruiksgemak.
  • Dashboardkaarten via Lexmark Cloud Services zorgen voor snel overzicht en directe toegang tot belangrijke informatie.
“Lexmark brengt een volledige suite van printoplossingen vanuit de cloud naar elke printomgeving, van kleine bedrijven tot grote ondernemingen”, aldus van Broekhoven. “Ons marktleiderschap op het gebied van document- en apparaatbeveiliging vormt de ruggengraat van de Lexmark Cloud. Deze biedt dezelfde mate van beveiliging, controle en prestaties als onze gehele productlijn. We kijken ernaar uit om nog dit jaar nog meer cloudmogelijkheden te leveren.”

Aanvullende informatie
Over Lexmark
Lexmark creëert innovatieve IoT- en cloud-geschikte imaging-oplossingen die klanten overal ter wereld helpen om hun doelen op het gebied van printeenvoud, beveiliging, kostenbesparingen en duurzaamheid te behalen.

Lexmark en het logo van Lexmark zijn merken van Lexmark International, Inc. die in de Verenigde Staten en/of andere landen zijn gedeponeerd.
Laatste van Lexmark International
Lexmark wil tegen 2035 koolstofneutraal zijn

Kan RFID de groeiende druk op de supply chain verlichten?

Lexmark verbetert cloud-aanbod voor eindgebruikers en partners

Logo Orange Cyberdefense
Logo Boys with Brains
Logo MCS B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo VPNdiensten.nl

+ Foto/illustratie/logo
+ Downloadbare bijlages
+ Profiel met socials