Herken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.comwww.marcommit.nl

2513 volgers @ICTberichten
Deel dit nu via
PR: Wisse Kommunikatie

Panasonic introduceert nieuwe tablet voor mobiele werkers: Toughbook G2

Panasonic heeft vandaag zijn nieuwe robuuste tablet geïntroduceerd: de Toughbook G2. Deze tablet is ontworpen met het oog op toekomstige communicatietechnologieën, gebruiksvriendelijkheid en veiligheid, maar kan nog steeds worden verbonden met belangrijke legacy-systemen. Dit maakt de Toughbook G2 de ideale veelzijdige tablet voor mobiele werkers.

De tablet bevat onder meer eSIM en toekomstbestendige draadloze communicatiemogelijkheden en levert krachtigere prestaties, onder andere door een dubbel RAM-geheugen en meer opslag. Deze vernieuwing is ideaal voor werknemers die toegang nodig hebben tot CAD-ontwerpen en -schema's. Het apparaat biedt verbeterde schermhelderheid onder alle omstandigheden en een verhoogde beveiliging aangezien het een Microsoft Secured-Core PC is. Tot slot biedt de Toughbook meer flexibiliteit en gebruiksgemak dankzij een extra door de gebruiker verwisselbaar uitbreidingsslot voor het toevoegen van smartcard- en contactloze smartcardlezers en drie aanpasbare knoppen aan de voorkant van het display.

De Toughbook G2 zal beschikbaar zijn in twee versies: Standard en een Quick Release SSD-model. Dit laatste is bij uitstek geschikt voor gebruik door bijvoorbeeld hulpdiensten, politiediensten en defensie. Het apparaat kan ook worden uitgerust met een optioneel emissief toetsenbord met achtergrondverlichting dat een extra USB Type-A en Type-C ®-poort bevat. Dankzij deze features is de Toughbook G2 een krachtige opvolger voor zowel de Toughbook G1 als de Toughbook 20.

"De Toughbook G2 wordt geleverd met een waaier aan speciale accessoires, waaronder dockingstations voor gebruik in voertuigen, voor gebruik met of zonder toetsenbord, evenals hand- en schouderriemen en etuis, die ook in gemakkelijk te reinigen uitvoeringen beschikbaar zijn.Voor eerdere Toughbook G1- en Toughbook 20-klanten is de G2 achterwaarts compatibel met het merendeel van de accessoires van die apparaten, waaronder dockingstations voor voertuigen, waardoor een naadloze overgang naar het nieuwe apparaat mogelijk wordt."

De Toughbook G2 is bij uitstek geschikt voor een breed scala aan mobiele werkzaamheden in uiteenlopende sectoren. In de logistiek is het apparaat perfect voor magazijnbeheerstaken of, met behulp van de docking- en bevestigingsopties, als een flexibeler alternatief voor vaste vorkheftruckcomputers. In Field Service onderhoud en reparatie komen de 4G-connectiviteit, opties als seriële poorten, 2e LAN, barcodelezer of een thermische camera en een batterijduur tot wel 18,5 uur (dankzij de extended batterij) goed tot hun recht. Met een Windows Hello 2MP frontcamera voor videogesprekken en een 8MP achtercamera met LED-flitser om zaken te documenteren en een digitizer-pen voor het vastleggen van biometrische handtekeningen, is het apparaat ook volledig uitgerust voor rapportage en interactie met klanten.

In de bouw kan het apparaat worden gebruikt voor site management, planning en controles, dankzij de krachtige 10e generatie Intel® CoreTM Processor (Quad Core) met Intel® vPro®-technologie en 16 GB RAM (32 GB optioneel). Door het apparaat in een optionele desktophouder te plaatsen, kan het ook gemakkelijk op het kantoor op de bouwplaats worden ingezet, met de mogelijkheid om in 4K-kwaliteit data op twee externe schermen te tonen.

In de transport- en logistieke sector is de Toughbook G2 ideaal voor personeel van pechhulp, spoorweg- en spooronderhoud en machinisten, maar ook voor grondpersoneel op vliegvelden. De Toughbook heeft een 1000cd/m² regelbare helderheid van het touchscreen voor optimale leesbaarheid in zowel fel zonlicht als in de duisternis van ondergrondse gebouwen of tunnels. De tablet is volledig robuust ontworpen voor MIL-STD-810H* en heeft een IP65 rating.

"Mobiele werkers waren al heel enthousiast over de Toughbook G1 en 20, maar de G2 zal ongetwijfeld het nieuwe device van hun keuze worden," zegt Dirk Weigelt, Senior Product Marketing Manager bij Panasonic Mobile Solutions Business. "Het is echt de next-level robuuste apparatuur voor mobiele medewerkers. De tablet biedt alle voordelen van de nieuwste technologie, met behoud van belangrijke toegang tot legacy-systemen, allemaal verpakt in een flexibeler, veiliger en uiteindelijk nog gebruiksvriendelijker apparaat."

De Toughbook G2-tablet wordt geleverd met een standaardgarantie van 3 jaar en is verkrijgbaar vanaf eind juli 2021 voor de adviesprijs vanaf € 2.450,00 exclusief BTW.

Voor meer informatie: www.toughbook.nl

* De test zal in de tweede helft van 2021 worden uitgevoerd door een onafhankelijk laboratorium volgens MIL-STD-810H

imageimage

Contact voor de pers

Voor meer informatie, beeldmateriaal of het aanvragen van een interview met Panasonic

Serge Beckers
PR-consultant
serge.beckers@wisse-worldcom.nl

Lisbeth Lashmana
Head of Marketing Europe
toughbook.benelux@eu.panasonic.com

Over Panasonic
Panasonic is een wereldwijd toonaangevende onderneming die innovatieve technologieën en oplossingen ontwikkelt voor veelomvattende toepassingen op het gebied van consumentenelektronica, wonen, de autobranche en B2B-sectoren. De onderneming, die in 2018 haar 100e jubileum vierde, bestuurt 528 dochterondernemingen en 72 verbonden ondernemingen en boekte een geconsolideerde netto omzet van 61,9 miljard euro (7,49 biljoen yen) voor het financiële jaar dat eindigde op 31 maart 2020. Panasonic Corporation gebruikt zijn technologieën voor het creëren van nieuwe waarde door middel van innovatie, voor een beter leven en een betere wereld voor zijn klanten. Meer informatie over Panasonic: https://www.panasonic.com/global.

Panasonic Mobile Solutions Business
Panasonic’ Mobile Solutions Business is een divisie van Panasonic System Communication Company Europe (PSCEU). Met hoofdkantoor in Wiesbaden (Duitsland), helpt Mobile Solutions Business mobiele werkers om hun productiviteit te vergroten dankzij het gamma rugged TOUGHBOOK-notebooks, zakelijke tablets en handhelds. Als Europese marktleider behaalde Panasonic in 2019 een omzetaandeel van 45% voor rugged en duurzame notebooks (VDC Research, maart 2020).
Laatste van Panasonic
Kibag zet met Panasonic stap naar papierloze bouwplaats

Thuiszorgmedewerkers gebaat bij hoogwaardige mobiele apparatuur

Goed ontwerp van mobiele apparatuur belangrijk om optimaal met geavanceerde software te werken
Colruyt Group optimaliseert bedrijfsvoering en klantervaring met nieuwe in de cloud beheerde netwerkoplossing van Extreme Networks

DNA Services groeit door met clouddiensten op infrastructuur Uniserver

Gratis, krachtig en privacyvriendelijk alternatief voor Google Analytics nu beschikbaar voor iedereen

Schneider Electric introduceert de nieuwe generatie TeSys Deca motorstarters

Schneider Electric breidt portfolio uit met Easy Micro Data Centers

BT gaat sneller klimaatneutraal en lanceert nieuwe klimaatcampagne

Relatie tussen security, IT en development moet beter voor meer innovatie en betere klantervaringen

Prinsjesdag 2021: de belangrijkste veranderingen voor HR- en salarisprofessionals

Nutanix Cloud Platform levert verbeterde dataservices voor ongestructureerde en gestructureerde data

Siemens en Zscaler werken samen aan geïntegreerde Zero Trust-beveiligingsoplossingen voor OT/IT

Nutanix Cloud Platform doorbreekt silo's in hybride multicloud-operations
DDA verwelkomt Maunt als partner

Startup Last Mile eMobility verbindt mobiliteitsinnovaties met bestaand automotive dealernetwerk

VELUX Groep en Schneider Electric verlengen partnerschap om levenslange CO2-neutraal belofte te versnellen

Scholieren innoveren om de wereld te redden in de vierde Raspberry Pi-competitie

Ivanti voor het tweede jaar op rij leider in het 2021 Gartner® Magic Quadrant™ voor IT Service Management Tools

Thinkwise organiseert eerste Low-Code Summit

Kaspersky benoemt nieuwe Managing Director voor Noord-Europa om regionale propositie en partnerships te versterken

Infor lanceert interoperabiliteitsoplossing voor de gezondheidszorg

Vertiv treedt toe tot de Sustainable Digital Infrastructure Alliance om bij te dragen aan een klimaatneutrale digitale economie
Panasonic contact

Logo Panasonic

info@panasonic.nl
  www.panasonic.nl
Panasonic sociaal

Panasonic tweets

Logo Huisabc.nl
Logo Prof-IT4all
Logo Drimpy
Logo  Fundaments, Expert in Clouds
Logo Login Consultants
Logo Elbo Technology
Logo iSOC24
Logo Vabi
Logo Brixxs
Logo SoftApp BV
Logo MatrixMind
Logo Nice to Meat
Logo Fullstaq B.V.
Logo Stichting ITdonations
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Orange Cyberdefense
Logo VPNdiensten.nl
Logo PlanMen
Logo Facilitor
Logo VPNdiensten.nl
Logo Techone B.V.
Logo E-mergo
Logo Orange Cyberdefense
Logo Boys with Brains
Logo MCS B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Piwik PRO
Logo Schneider Electric