www.lubbersdejong.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nlContentbureau

2515 volgers @ICTberichten
Deel dit nu via
PR: Progress Communications

Freedom Finance breidt zijn platform uit naar Nederland

Nederlandse beleggers hebben de unieke kans om te investeren in sterk renderende IPO’s via het Freedom24-platform

Amsterdam, 29 juni 2021 – Aansluitend op zijn ambitieuze groeiplan voor de Europese markt, maakt de baanbrekende broker Freedom Finance zijn portefeuille van financiële producten vanaf vandaag beschikbaar voor Nederlandse investeerders. Naast de mogelijkheid om effecten te kopen en verkopen, krijgen zowel institutionele als particuliere Nederlandse beleggers de unieke mogelijkheid te investeren in hoogrenderende Initial Public Offerings (IPO's) via het Freedom24-platform.

Freedom24 is het online platform dat is ontworpen om effecten van toonaangevende bedrijven in de VS, Europa en Azië te verhandelen. Het biedt directe toegang tot de meest relevante aandelenmarkten en stelt beleggers in staat deel te nemen aan IPO’s. Freedom24 verbindt gebruikers aan de NASDAQ, NYSE, HKEx, LSE en Deutsche Börse, en geeft Nederlandse klanten toegang tot meer dan 40.000 financiële instrumenten, met inbegrip van S&P 500-indexeffecten en opties, futures, bedrijfsobligaties en staatsleningen, evenals verschillende investeringsfondsen.

Timur Turlov, CEO van Freedom Holding Corp: “Onze strategie is om de financiële markt te democratiseren. We bieden kleine Nederlandse particuliere beleggers graag de unieke kans om een aandeel in veelbelovende bedrijven te verwerven. De focus ligt op het verlenen van toegang tot de Amerikaanse markt, waar veel vraag naar is bij onze klanten. We zien dat het product dat we leveren concurrerend is op de wereldmarkt. Daarom hebben we besloten om onze kracht op de proef te stellen in Nederland.”

De enige in de EU gevestigde broker die IPO’s aanbiedt aan particuliere beleggers
Freedom Finance is de enige in de EU gevestigde broker die IPO’s aan particuliere investeerders aanbiedt, waardoor de Nederlandse consument toegang krijgt tot de initiële prijs, nog vóór het bedrijf naar de beurs gaat, met een minimum instapdrempel van US$ 2.000. Commissies voor transacties via het platform voor IPO's variëren van drie tot vijf procent van het investeringsbedrag. De Freedom Finance-analisten selecteren topondernemingen en geven aanbevelingen over veelbelovende beursintroducties. Sinds 2012 hebben de analisten van Freedom Finance meer dan 220 beursintroducties aanbevolen. Het bedrijf werd als eerste gerangschikt door Bloomberg voor zijn nauwkeurige prognose voor Beyond Meat en Zoom Video. Komende IPO's, aangeboden door Freedom Finance, zijn Robinhood, Stripe en Instacart.

Freedom Finance Europe heeft een A-rating (zeer laag risico) van CreditSafe en wordt gereguleerd door de Cyprus Securities Commission. Het bedrijf voldoet aan alle vereisten van MiFID II, een regelgevend kader dat het hoogst mogelijke niveau van beleggersbescherming garandeert. Het bedrijf is ook lid van de Association of Financial Markets in Europe (AFME).

Sinds de lancering van zijn activiteiten in Europa in 2015 heeft Freedom Finance een aantal opmerkelijke records bereikt. In 2020 voerde het platform Freedom24 meer dan tien miljoen transacties per maand uit. En in het afgelopen fiscale jaar is het klantenbestand met 27% gegroeid tot meer dan 290.000 klantaccounts. Het volgende doel is om nog meer Europese klanten naar het platform te halen, door de geplande uitbreiding van de aangeboden diensten en door professionele klantenondersteuning.

Over Freedom Finance
Freedom Finance Europe is een dochteronderneming van Freedom Holding Corp, opgericht door Timur Turlov in 2008. Het bedrijf wordt gereguleerd door de Amerikaanse Securities and Exchange Commission (SEC), is lid van de Association of Financial Markets in Europe (AFME) en genoteerd aan de NASDAQ. Via het handelsplatform Freedom24.com biedt Freedom Finance directe toegang tot handelen op de grootste beurzen. Naast beleggen in aandelen biedt Freedom Finance ook toegang tot Initial Public Offerings (IPO's) met een hoog groeipotentieel en bedient het met succes investeerders uit 35 landen. Meer informatie op https://nl.freedom24.com/.

Over Progress Communications
Progress Communications is een full service communicatiebureau in de Benelux, met vestigingen in Amsterdam en Antwerpen. Het bureau ondersteunt technologisch gedreven bedrijven met hun externe marketing en communicatie. Progress Communications maakt deel uit van de LVT Group en is aangesloten bij het onafhankelijke, internationale pr-netwerk Plexus PR Group en GCPR.

Meer informatie vind je op https://progresscommunications.eu/.

T : +31 (0) 20 363 11 52
E :  contact@progresscommunications.eu
W :  progresscommunications.eu

Volg Progress Communications via:  facebook |  twitter |  linkedin
Laatste van Freedom Finance
Freedom Finance breidt zijn platform uit naar Nederland
Wereldprimeur: International Patiënt Summary (IPS) uitwisseling door Drimpy

Privacysoftwaregigant ExpressVPN zwaar onder vuur

Planners presteren áchter de schermen
Fundaments wint FY21 Global Cloud Partner of the Year award van Cohesity

Extreme Networks rond overname van Ipanema - de SD WAN-divisie van Infovista - af

Thijs Vermaat nieuwe Managing Director Experis

Vertiv introduceert het meest uitgebreide platform voor IT-beheer op de markt voor hybride en gedistribueerde netwerken en edge computing

3 op de 5 Nederlanders wil werken bij bedrijf dat diversiteit als kernwaarde heeft

Kaspersky Smart Home Security: een nieuw product om aangesloten apparaten thuis te beschermen

Ontdek het snelste toetsenbord ter wereld – de Razer Huntsman V2

SentinelOne breidt partner ecosysteem uit met nieuwe NDR-integraties

Nieuwste platform release van ServiceNow helpt bedrijven bij de grootste uitdagingen van het hybride werken door de inzet van workflows

Sophos-onderzoek: Meer dan 2 miljoen dollar aan herstelkosten bij ransomware-aanvallen in de financiële sector

Check Point Research: zwarte markt voor valse vaccinatiecertificaten is nu volwaardige industrie

Werving stijgt weer op prioriteitenlijstje Europese bedrijven

Neobanken laten traditionele banken achter door inzet Regtech

VMware benoemt Kit Colbert tot Chief Technology Officer

Logo Orange Cyberdefense
Logo Boys with Brains
Logo MCS B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo VPNdiensten.nl
Logo Experis