www.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nl

2514 volgers @ICTberichten
Deel dit nu via

D-Link toont schaalbaar netwerkbeheer van Nuclias Cloud Solutions op MWC 2021

D-Link heeft tijdens Mobile World Congress in Barcelona zijn nieuwste uitbreidingen voor de netwerkmanagementoplossing Nuclias Cloud geïntroduceerd. De cloud-enabled SD-WAN Gateway en diverse mobiele apps vereenvoudigen het beheer van bedrijfsnetwerken. Zo blijven de bedrijfsprocessen van organisaties ook na de pandemie optimaal functioneren.

Sinds de coronapandemie worstelen veel bedrijven met de productiviteit van medewerkers die moeten wennen aan het werken op afstand en in virtuele werkomgevingen. Organisaties moeten beslissen over onder andere kostenreducties, middelen voor IT-netwerkbeheer, beveiligingsvraagstukken, toegang tot applicaties en de anderhalvemeterregels.

Infrastructuur voor werken op afstand
Met de Nuclias Cloud Networking Solution van D-Link beschikken bedrijven over de infrastructuur die nodig is om medewerkers op afstand te laten werken terwijl ondernemers hun kosten verlagen, middelen optimaliseren en zich geen zorgen meer hoeven maken over netwerkbeheer. Mkb-bedrijven beschikken met Nuclias Cloud dus over een kosteneffectief cloudnetwerk dat snel kan worden uitgerold en gemakkelijk te onderhouden is. Track & trace-functies in de cloud-enabled access points verbeteren de zichtbaarheid en efficiëntie van devices en netwerkapparatuur.

Oplossingen in Nuclias Cloud
In Nuclias Cloud biedt D-Link een reeks beheerde netwerkproducten, waaronder de SD-WAN-gateway, switches en access points die bijdragen aan een optimale productiviteit voor bedrijven.

Enkele onderdelen uit de Nuclias Cloud-oplossingen:
  • Met de eerder dit jaar aangekondigde Nuclias Cloud Wi-Fi 6-access points profiteren bedrijven van meer netwerkcapaciteit, minder congestie, lage latency en grote datadoorvoer.
  • De nieuwste Nuclias Cloud SD-WAN Gateway (DBG-2000) van D-Link biedt centraal toezicht voor veilig en intelligent beheer van dataverkeer.
  • Met de site-to-site VPN hebben werknemers altijd toegang tot het bedrijfsnetwerk via een beveiligde verbinding.
  • Een krachtige netwerkfirewall, het Intrusion Prevention System, dat beschermt tegen cyberaanvallen, en Dynamic Content Filtering, voor categorisering en controle van toegankelijke sites ter bescherming tegen kwaadaardige websites, bieden professionele beveiliging en beschermen privacy.
  • De DBG-2000 biedt ook eenvoudig beheer van regels en gebruikersrollen voor meer consistentie en bescherming van het bedrijfsnetwerk.
Applicaties van partners
D-Link heeft ook de samenwerking met partners uitgebreid bij het ontwikkelen van functies zoals Covid-track & trace. Deze voldoet aan de wettelijke vereisten van het verzamelen van persoonsgegevens en vereenvoudigt het proces wanneer bedrijven bijvoorbeeld hun kantoren en restaurants willen heropenen.

Later dit jaar zullen meer mobiele apps voor Nuclias Cloud beschikbaar zijn voor iOS en Android. Hiermee kunnen beheerders hun netwerken altijd en overal monitoren en beheren.

Dan biedt D-Link nog biometrische inlog- en tweestap-authenticatie voor de beveiliging van accounts. Scannen van QR-codes zorgt voor snelle installatie.

Nuclias Cloud beschikt over intuïtief dashboardbeheer en zero-touch provisioning zodat netwerken eenvoudig en zonder hoogopgeleide IT-medewerkers kunnen worden uitgerold en beheerd.

Onbeperkte schaalbaarheid
D-Link garandeert onbeperkte schaalbaarheid in de Nuclias Cloud. Bedrijven kunnen devices onbeperkt aan het netwerk kunnen toevoegen naarmate hun organisatie groeit. Nuclias Cloud biedt ook toegangscontrole op basis van rollen en rechten, evenals realtime monitoring en analyse van verkeersrapporten voor het opsporen en oplossen van netwerkproblemen wat de hoge kwaliteit van verbindingen garandeert.

Mobile World Congress 2021 vindt plaats in Barcelona van 28 juni tot 1 juli.

Meer informatie D-Link op MWC:
Laatste van D-Link Benelux

Logo Orange Cyberdefense
Logo Boys with Brains
Logo MCS B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Orange Cyberdefense
Logo GrassGreener Europe