Herken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.comwww.marcommit.nl

2515 volgers @ICTberichten
Deel dit nu via
PR: Clarity Benelux

VSL bouwt nieuw European Center for Flow Measurement

Nieuwe waterflow-kalibratieinstallatie biedt nog meer mogelijkheden voor nauwkeurige en herleidbare kalibraties en testen van industriële vloeistofmeters

24 juni 2021, Delft - Nationaal Metrologisch Instituut VSL start met de bouw van een nieuw ‘European Center for Flow Measurement’. Vanaf volgend jaar zal VSL hier industriële flowmeters kunnen kalibreren en testen. De nieuwe faciliteit zal zes keer zo groot zijn als de bestaande VSL-installatie in Dordrecht.

“We kunnen straks kalibraties en testen met een nog groter bereik en modernere technieken uitvoeren”, zegt Erik Smits, Manager Liquid Flow Metrology bij VSL.”Deze kalibraties worden steeds belangrijker en moeten steeds nauwkeuriger worden uitgevoerd, bijvoorbeeld omdat vloeistoffen duurder worden. Of schaarser, zoals schoon en veilig drinkwater.”

Een vloeistofmeter meet de hoeveelheid vloeistof die door een leiding stroomt. Dat kan gaan om afvalwater of vloeibaar waterstof, maar ook om de hoeveelheid melk die in de fabriek in een pak gaat. Een ander voorbeeld is het verbruik van brandstof in een vliegtuigmotor, waarbij je meetwaarden kunt inzetten om het verbruik te optimaliseren en om onderzoek te kunnen doen naar nieuwe schonere brandstoffen. Om zeker te weten dat de meter juiste en nauwkeurige metingen oplevert, moeten deze meters nu en dan worden gekalibreerd en getest. Dat verzorgt VSL met de waterflow-kalibratieinstallatie. Die meet met behulp van water welke flow door een industriële meter gaat.

Belang nauwkeurige metingen neemt toe
De verwachting is dat naarmate producten schaarser of duurder worden, ook de toleranties waaraan een vloeistofmeter moet voldoen zullen aanscherpen. “Dan is het belangrijk dat ook de kalibraties nog nauwkeuriger worden uitgevoerd”, legt Smits uit. “We kunnen vloeistofmeters met een kleine diameter nu al zeer nauwkeurig kalibreren. Dankzij het nieuwe European Center for Flow Measurement kan dat straks ook voor grotere diameters en nóg nauwkeuriger.”

Met het nieuwe European Center for Flow Measurement houdt de markt ook in de toekomst toegang tot onafhankelijke kalibraties, waarbij de herleidbaarheid naar de standaarden van VSL - en de onafhankelijkheid van de juiste metingen van vloeistofmeters - blijvend wordt gegarandeerd.

Verduurzaming
Het nieuwe European Center for Flow Measurement draagt bovendien haar steentje bij aan de energietransitie. “Door de zoektocht naar duurzamere brandstoffen ontstaat ook de vraag naar nieuwe soorten vloeistofmeters om deze nieuwe brandstoffen te kunnen meten. Met de uitgebreide kalibratiemogelijkheden biedt onze nieuwe installatie straks, voor de ontwikkeling van deze meters, nog meer mogelijkheden, zoals het verder kunnen opschalen naar grotere diameters”, zegt Smits.

Tegelijkertijd is het van belang voorop te blijven lopen en fabrikanten de mogelijkheid te bieden om vooruitstrevende technologie te ontwikkelen en deze onafhankelijk te laten toetsen.

Met de bouw van het nieuwe European Center for Flow Measurement blijft de mogelijkheid bestaan om (internationale) kalibraties, testen en onderzoek, onafhankelijk uit te laten voeren door een nationaal metrologisch instituut voor onder meer eerlijke handel, consumentenvertrouwen, wetenschap en industrie.

Over VSL
VSL is het Nationaal Metrologisch Instituut van Nederland en is internationaal erkend om haar expertise en deskundigheid op het gebied van metrologie. Naast het beheren en ontwikkelen van de nationale primaire meetstandaarden, leveren de experts van VSL kennis en diensten op maat en kalibreren zij meetmiddelen in opdracht van klanten. Meer informatie is te vinden op https://www.vsl.nl/.

Voor meer persinformatie
Clarity PR
Linda Schilperoort
VSL@clarity.pr
Laatste van VSL
VSL bouwt nieuw European Center for Flow Measurement

Meten voor gezondheid: metrologie speelt onmisbare rol

VSL lanceert eerste mobiele kalibratiefaciliteit voor waterstof in Nederland
Wereldprimeur: International Patiënt Summary (IPS) uitwisseling door Drimpy

Privacysoftwaregigant ExpressVPN zwaar onder vuur

Planners presteren áchter de schermen
Fundaments wint FY21 Global Cloud Partner of the Year award van Cohesity

Extreme Networks rond overname van Ipanema - de SD WAN-divisie van Infovista - af

Thijs Vermaat nieuwe Managing Director Experis

Vertiv introduceert het meest uitgebreide platform voor IT-beheer op de markt voor hybride en gedistribueerde netwerken en edge computing

3 op de 5 Nederlanders wil werken bij bedrijf dat diversiteit als kernwaarde heeft

Kaspersky Smart Home Security: een nieuw product om aangesloten apparaten thuis te beschermen

Ontdek het snelste toetsenbord ter wereld – de Razer Huntsman V2

SentinelOne breidt partner ecosysteem uit met nieuwe NDR-integraties

Nieuwste platform release van ServiceNow helpt bedrijven bij de grootste uitdagingen van het hybride werken door de inzet van workflows

Sophos-onderzoek: Meer dan 2 miljoen dollar aan herstelkosten bij ransomware-aanvallen in de financiële sector

Check Point Research: zwarte markt voor valse vaccinatiecertificaten is nu volwaardige industrie

Werving stijgt weer op prioriteitenlijstje Europese bedrijven

Neobanken laten traditionele banken achter door inzet Regtech

VMware benoemt Kit Colbert tot Chief Technology Officer

Logo Orange Cyberdefense
Logo Boys with Brains
Logo MCS B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo VPNdiensten.nl
Logo Experis