Herken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.com

2513 volgers @ICTberichten
Deel dit nu via

Cellnex levert datacenter aan Toren7 in haar telecom- en datatoren van Roermond

Utrecht/Roermond, 24 juni 2021 - Cellnex, Europa’s grootste onafhankelijke telecommunicatie infrastructuur provider met meer dan 128.000 sites in Europa, heeft haar datacentercapaciteit uitgebreid met een datacenter in de telecom- en datatoren in Roermond. Toren7, leverancier van ICT oplossingen en diensten in de regio Zuid-Nederland, is gestart met de exploitatie ervan. Het totaal aantal edge datacenters van Cellnex in Nederland komt hiermee uit op 31.

Behoefte aan duurzaam datacenter

De dienstverlening van Toren7 is er op gericht dat bedrijven, overal vandaan, goed en veilig kunnen werken. Het ontzorgen van de klant staat daarbij centraal. Omdat steeds meer bedrijven ervoor kiezen hun IT-infrastructuur onder te brengen in een datacenter, besloot Toren7 haar portfolio uit te breiden met een aantal colocatie diensten. De telecom- en datatoren in Roermond bleek bij uitstek geschikt te zijn hiervoor. Harold Schaepkens,  CEO van Toren7: ‘Een belangrijke reden om voor de telecom- en datatoren van Cellnex te kiezen is de duurzaamheid ervan. We zien dat steeds meer klanten maatschappelijk verantwoord willen ondernemen en daarom ook kiezen voor een duurzaam datacenter. Het datacenter in de telecom- en datatoren van Cellnex biedt hier uitstekende mogelijkheden voor. De energievoorziening bestaat uit 100% groene stroom. Een innovatieve, koelmethode die gebruik maakt van de frisse buitenlucht, zorgt nog eens voor extra besparing op het energieverbruik. Tevens maken de compacte, autonome verdiepingen in de toren het mogelijk om heel gericht met koeling en energie om te gaan.’

Data veilig en lokaal

De datacenters van Cellnex behoren tot de top 3 groenste datacenters van Nederland en gelden als één van de groenste van Europa. Daarnaast hebben de torens nog een aantal andere unieke eigenschappen. De telecom- & datatorens van Cellnex zijn vanuit hun oorspronkelijke hoedanigheid gebouwd om altijd te blijven werken. Hét ideale uitgangspunt voor ieder professioneel datacenter met de hoogste uptime-levels. Ron Timmermans, managing partner bij Toren7: ‘Naast duurzaamheid, hechten veel klanten er belang aan dat hun data in Nederland en liefst ook in de regio staat. Enerzijds omwille van wetgeving en korte - en dus snelle -verbindingen. Anderzijds ook uit praktische overwegingen. Bij een onverhoopte calamiteit is het handig om snel in het datacenter te zijn om zo direct een storing te kunnen verhelpen. Het biedt klanten ook de mogelijkheid om hun IT omgeving snel en flexibel aan te passen.’

Naast een private floor kunnen organisaties volledige 42 HE, 80 cm brede, racks huren of 1/3 en 2/3 racks. Ook het huren van single “Inch” space behoort tot de mogelijkheden. Toegang is 24/7 mogelijk met eigen toegangspassen, sleutel en toegangscode. Daarnaast is het datacenter onder andere aangesloten op DCspine, het interconnectieplatform voor datacenters en kunnen koppelvlakken tot 40 gig, redundant worden uitgevoerd.

Markant baken

De telecom- en datatoren in Roermond is sinds jaar en dag een markant herkenningspunt in de regio. Harold Schaepkens: ‘We maakten al gebruik van de hoogte van de toren voor het opzetten van straalverbindingen in situaties waar geen vast internet mogelijk is. Met de exploitatie van het datacenter is tevens een aantal werkplekken voorzien voor klanten die op locatie werkzaamheden aan hun IT-omgeving willen uitvoeren. Op bijna 100 meter hoogte heb je vanaf de werkplekken van Toren7-DC een spectaculair uitzicht over midden Limburg. Bij helder weer kun je zelfs 40 tot 50 kilometer ver kijken!‘

Live beelden vanaf de toren zijn te zien via de webcam  van Toren7.

Langdurige samenwerking

Robin Verlangen, Commercial Director bij Cellnex Netherlands: ‘We zijn verheugd over het feit dat we de prettige samenwerking met Toren7, die er al was op het gebied van straalverbindingen, verder hebben kunnen uitbreiden. De pragmatische aanpak en korte lijnen van zowel Cellnex als Toren7 sluiten perfect op elkaar aan en vormen een goede basis voor een langdurige samenwerking. Ron Timmermans voegt hier aan toe: ‘Wij hechten veel waarde aan innovatie. In Cellnex hebben we een partner gevonden die met ons meedenkt en ons helpt om voortdurend nieuwe diensten te ontwikkelen waarmee we onze klanten nog beter kunnen ontzorgen!’

Over Cellnex

Cellnex Nederland is de eigenaar van 4.000 masten en dakopstellingen en 24 telecom- & datatorens in Nederland en verzorgt de distributie van FM en DAB+ radio in Nederland en Vlaanderen.

Met inmiddels ruim 128.000 opstelpunten, verspreid over 12 landen, is Cellnex de grootste onafhankelijke aanbieder van draadloze telecommunicatie infrastructuur in Europa.

Over Toren7

Toren7 levert veilige, gehoste werkplekken aan voornamelijk Limburgse ondernemingen. Als vaste  ICT partner van deze ondernemingen hebben we korte en directe lijnen als het gaat om vragen op ICT gebied. Vanaf de telecom- en datatorens in Roermond en Ittervoort verzorgt Toren7 snelle draadloze internetverbindingen op talloze locaties in Midden Limburg.
Laatste van Cellnex
Cellnex levert datacenter aan Toren7 in haar telecom- en datatoren van Roermond

Cellnex rondt de integratie van 3.150 sites in Nederland af

Cellnex wint aanbesteding beheer en uitbreiding telecom infrastructuur ProRail
Colruyt Group optimaliseert bedrijfsvoering en klantervaring met nieuwe in de cloud beheerde netwerkoplossing van Extreme Networks

DNA Services groeit door met clouddiensten op infrastructuur Uniserver

Gratis, krachtig en privacyvriendelijk alternatief voor Google Analytics nu beschikbaar voor iedereen

Schneider Electric introduceert de nieuwe generatie TeSys Deca motorstarters

Schneider Electric breidt portfolio uit met Easy Micro Data Centers

BT gaat sneller klimaatneutraal en lanceert nieuwe klimaatcampagne

Relatie tussen security, IT en development moet beter voor meer innovatie en betere klantervaringen

Prinsjesdag 2021: de belangrijkste veranderingen voor HR- en salarisprofessionals

Nutanix Cloud Platform levert verbeterde dataservices voor ongestructureerde en gestructureerde data

Siemens en Zscaler werken samen aan geïntegreerde Zero Trust-beveiligingsoplossingen voor OT/IT

Nutanix Cloud Platform doorbreekt silo's in hybride multicloud-operations
DDA verwelkomt Maunt als partner

Startup Last Mile eMobility verbindt mobiliteitsinnovaties met bestaand automotive dealernetwerk

VELUX Groep en Schneider Electric verlengen partnerschap om levenslange CO2-neutraal belofte te versnellen

Scholieren innoveren om de wereld te redden in de vierde Raspberry Pi-competitie

Ivanti voor het tweede jaar op rij leider in het 2021 Gartner® Magic Quadrant™ voor IT Service Management Tools

Thinkwise organiseert eerste Low-Code Summit

Kaspersky benoemt nieuwe Managing Director voor Noord-Europa om regionale propositie en partnerships te versterken

Infor lanceert interoperabiliteitsoplossing voor de gezondheidszorg

Vertiv treedt toe tot de Sustainable Digital Infrastructure Alliance om bij te dragen aan een klimaatneutrale digitale economie
Cellnex contact

Logo Cellnex

info@cellnextelecom.nl
  cellnextelecom.nl
Cellnex sociaal

Cellnex tweets

Logo Huisabc.nl
Logo Prof-IT4all
Logo Drimpy
Logo  Fundaments, Expert in Clouds
Logo Login Consultants
Logo Elbo Technology
Logo iSOC24
Logo Vabi
Logo Brixxs
Logo SoftApp BV
Logo MatrixMind
Logo Nice to Meat
Logo Fullstaq B.V.
Logo Stichting ITdonations
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Orange Cyberdefense
Logo VPNdiensten.nl
Logo PlanMen
Logo Facilitor
Logo VPNdiensten.nl
Logo Techone B.V.
Logo E-mergo
Logo Orange Cyberdefense
Logo Boys with Brains
Logo MCS B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Piwik PRO
Logo Schneider Electric