www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.EVENTIVE.nl
PR: Lubbers De Jong

Red Hat vernieuwt Red Hat Process Automation met end-to-end Kubernetes-native decision management in Red Hat OpenShift

Amsterdam,22 juni 2021- Red Hat, Inc., leverancier van enterprise open source oplossingen, kondigt nieuwe end-to-end Kubernetes-native decision management-mogelijkheden aan. Deze mogelijkheden zijn beschikbaar in de nieuwste release van Red Hat Process Automation. De oplossingen die gebaseerd zijn op het open source Kogito-project stimuleren individuele bedrijfsbeslissingen. Ze zijn in te zetten als gecontaineriseerde microservices die door Kubernetes worden beheerd naast andere containers in de applicatieomgeving. Dit vermindert de redundantie en de omvang van traditionele decision-managementsystemen bij de inzet in cloud-native omgevingen zoals Red Hat OpenShift.

Volgens marktanalistenbureau IDC geeft in 2024 driekwart (75%) van de organisaties prioriteit aan infrastructuurflexibiliteit en operationele efficiëntie. Dit leidt tot een vervijfvoudiging van de adoptie van cloud-native architecturen voor bedrijfsapplicaties.(1) Naarmate de markt verder ontwikkelt in de richting van cloudgebaseerde infrastructuren en applicaties, spelen automatiseringstechnologieën zoalseen belangrijke rol om bedrijven in staat te stellen zich snel aan te passen aan veranderende marktomstandigheden. management een belangrijke rol om te zorgen dat bedrijven zich snel aan kunnen passen aan veranderende marktomstandigheden.

Decision management runtimes
De nieuwe runtimes voor decision management bouwen voort op bestaande mogelijkheden om tools voor beslissingsmodellering op te nemen in ontwikkelomgevingen zoals Visual Studio Code (VSCode). Hiermee kunnen ontwikkelaars business rules en modelleringstalen zoals Decision Model and Notation (DMN) gebruiken als onderdeel van een ontwikkelproject.

Decision microservices op Quarkus
Ontwikkelaars hebben ook toegang tot extra functies om business rules in te stellen en effectiever decision-microservices te maken op Quarkus, waaronder:
  • Toegang tot low-level Drools Rule Language (DRL) om rules en bijbehorende rule-units te schrijven.
  • Generators, om geautomatiseerde REST- en OpenAPI-endpoints te leveren van de DMN-modellen en DRL-regels, naarmate begrip van inputs en outputs nodig is om de gevraagde beslissingen te nemen.
  • Add-ons, om ontwikkelaars in staat te stellen operationele en domein-specifieke monitoring metrieken toe te voegen (DRL-beslissingen leveren alleen operationele metrieken) en middelen voor decision-streaming van CloudEvents met behulp van Apache Kafka.
Apache Kafka integratie
Red Hat Process Automation is nu geïntegreerd met Red Hat AMQ en Apache Kafka, een gedistribueerd datastreamingplatform dat streams van records realtime publiceert, opslaat en verwerkt, en zich erop kan abonneren. Het is ontworpen om datastromen van meerdere bronnen te verwerken en aan meerdere gebruikers te leveren. Developers kunnen op meerdere manieren verbinding maken met Apache Kafka events, waaronder:
  • Het starten of hervatten van reactieve bedrijfsprocessen door te reageren op events die door het ecosysteem worden ontvangen.
  • Procesevents versturen, gebaseerd op de belangrijkste zakelijke gedragingen en het op de hoogte brengen van het ecosysteem over bepaalde veranderingen.
  • Het volgen van de doorlopende activiteit van processen, cases en taken via native Kafka event emitters, op het moment dat transacties worden vastgelegd.
Red Hat versie van OptaPlanner 8
Red Hat Process Automation bevat nu OptaPlanner 8, een lichtgewicht, embeddable planning engine die Java-programmeurs helpt om optimalisatieproblemen efficiënt op te lossen. OptaPlanner 8 biedt volledige ondersteuning voor Quarkus en bevat nieuwe op Quarkus gebaseerde quickstarts, zoals routeplanning voor voertuigen, inplannen van medewerkers en vaccinatieplanning.

De mogelijkheden die met de nieuwste release van Red Hat Process Automation worden geïntroduceerd, zijn een aanvulling op functies die in eerdere releases zijn opgenomen. Red Hat blijft klanten die gebruikmaken van eerdere releases van de technologie ondersteunen.

Red Hat Process Automation is een verzameling softwareproducten uit het Red Hat Application Services Portfolio. Die producten, waaronder Red Hat Process Automation Manager, Red Hat Decision Manager en Red Hat Runtimes, bieden een uitgebreid platform voor het ontwikkelen van cloud-native applicaties waarmee bedrijfsprocessen en beslissingen geautomatiseerd worden.

Red Hat Process Automation biedt gebruikers de mogelijkheid om bedrijfsbeleid en -procedures vast te leggen, applicaties te maken voor het automatiseren bedrijfsactiviteiten en de resultaten ervan te meten. Het bevat verder ook grafische tools die de samenwerking tussen IT en zakelijke gebruikers bevorderen, en die een beter inzicht geven in de regels en procedures die de bedrijfsapplicaties beheren.

Beschikbaarheid
De nieuwste release van Red Hat Process Automation is nu beschikbaar. Klanten kunnen de laatste updates ophalen via de Red Hat Customer Portal.

Quotes

Rich Sharples, Senior Director Product Management bij Red Hat
"Enterprise business- en IT-leiders blijven procesautomatisering inzetten om hun operaties te automatiseren, tijd en middelen effectief te benutten en plaats te maken voor nieuwe digitale innovatie. De release van Red Hat Process Automation Manager 7.11 biedt gebruikers geavanceerde tools die hen helpen complexe zakelijke beslissingen en procedures te automatiseren om hun organisaties digitaal te transformeren."

Kent Eudy, Executive Director bij Vizuri
"De nieuwste release van Red Hat Process Automation met nieuwe op Kogito gebaseerde mogelijkheden combineert de high-performance beslissingskracht van Drools met BPMN en DMN, waardoor ontwikkelaars OpenShift kunnen gebruiken om cloud-native applicaties te creëren. Organisaties die meer klantgerichte en reactieve architecturen willen bouwen zijn hierdoor in staat om developers te ondersteunen bij het implementeren van business-gedreven kernprocessen en beslissingen. Deze op Kogito gebaseerde mogelijkheden zijn waardevolle tools die nodig zijn om intelligente ‘scale to zero’-microservice-applicaties te bouwen."

Maureen Fleming, Program VP van Intelligent Process Automation Research bij IDC
"Naast de toegenomen adoptie van cloud-native architecturen, zullen geautomatiseerde bedrijfsoperaties naar verwachting blijven groeien, zich dynamischer gedragen en steeds meer event-driven worden in de komende jaren. Deze groei is het resultaat van organisaties die automatiseringstechnologieën zoals decision management integreren in hun bedrijfsstrategieën met als doel hun activiteiten te kunnen schalen in een cloud-centrische wereld. Het gebruik van Kogito in Red Hat's nieuwe versie van Process Automation Manager is een eerste stap in de broodnodige fundamentele architectonische verandering van procesautomatiseringssoftware."

(1) IDC FutureScape: Worldwide Future of Digital Infrastructure 2021 Predictions (October 2020, #US46470820)

Aanvullende informatie
###

Volg Red Hat
Over Red Hat, Inc.
Red Hat is een toonaangevende leverancier vanopensourcesoftwareoplossingenvoor bedrijven. Het gebruikt een community-gedreven benadering om betrouwbare en hoogwaardige Linux-, hybridecloud-, container- enKubernetes-technologieën te leveren. Red Hat helpt klanten nieuwe en bestaande IT-toepassingen te integreren,cloud-native applicaties te ontwikkelen, te standaardiseren op hun toonaangevende besturingssysteem en complexe omgevingen te automatiseren, beveiligen en beheren. De bekroonde support-, training- enconsultingdienstenmaken van Red Hat een vertrouwde adviseur van deFortune500. Als een strategische partner voorcloudleveranciers, systeemintegrators, applicatie-leveranciers, klanten enopensourcecommunity's, helpt Red Hat organisaties zich voor te bereiden op de digitale toekomst.

Forward-Looking Statements
Certain statements contained in this press release may constitute "forward-looking statements" within the meaning of the Private Securities Litigation Reform Act of 1995. Forward-looking statements provide current expectations of future events based on certain assumptions and include any statement that does not directly relate to any historical or current fact. Actual results may differ materially from those indicated by such forward-looking statements. The forward-looking statements included in this press release represent the Company's views as of the date of this press release and these views could change. However, while the Company or its parent International Business Machines Corporation (NYSE:IBM) may elect to update these forward-looking statements at some point in the future, the Company specifically disclaims any obligation to do so. These forward-looking statements should not be relied upon as representing the Company's views as of any date subsequent to the date of this press release.

###

Red Hat, the Red Hat logo, and OpenShift are trademarks or registered trademarks of Red Hat, Inc. or its subsidiaries in the U.S. and other countries. Linux® is the registered trademark of Linus Torvalds in the U.S. and other countries.
Laatste van Red Hat

Logo Lubbers De Jong
Red Hat contact

Logo Red Hat

www.redhat.com
Red Hat sociaal

Red Hat tweets

Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Techtenna
Logo devolo
Logo Unisys
Logo Banking Circle