www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nlHerken zakelijke websitebezoekers

Vitaliteit werkenden neemt af

Veerkracht platform en app helpt werknemers mentaal, fysiek en sociaal

De vitaliteit van werkenden neemt af. Zowel werkgevers als werknemers zien door thuiswerken meer risico op uitval ontstaan door werkdruk, lichamelijke belasting en beeldschermwerk. Bijna de helft van het aantal werkenden[1] (44%) geeft zelfs aan dat er aanvullende maatregelen nodig zijn tegen werkdruk en/of werkstress. HCS herkent de klachten en pleit voor meer mentale, fysieke en sociale vitaliteit en biedt vanaf vandaag en voor iedereen Veerkracht aan. Deze nieuwe combinatie van platform en app maakt werkend Nederland sneller vitaal. Het belang van duurzame inzetbaarheid en het voorkomen van verzuim is – juist nu – ontzettend groot. Tom Baken, commercieel directeur HCS: “Met Veerkracht zitten werknemers zelf achter het stuur. Via het platform en de app werken ze preventief aan hun vitaliteit en krijgen ze handvatten om zelf én met elkaar aan de slag te gaan.”

De flexibiliteit van werkend Nederland wordt continu op de proef gesteld en neemt een flinke hap uit de vitaliteit van de werknemers. In verschillende bedrijfstakken, met name de horeca en de kledingbranche, ziet HCS een piek in het verzuim. Volgens Baken hebben “werknemers nu extra aandacht nodig om gezond te blijven. Daarom is het nu tijd voor actie en dus Veerkracht, het nieuwe vitaliteitsplatform van HCS dat werkend Nederland sneller vitaal maakt.”

Veerkracht is een app en platform waarop werknemers zelf aan de slag gaan met hun vitaliteit. En dat gaat veel verder dan alleen sport en bewegen. Het biedt ook hulp op mentaal en sociaal vlak. Veerkracht brengt perspectief en de mogelijkheid tot meer sociale contacten, Via het platform en de app krijgen werknemers handvatten om zelf én met elkaar aan de slag te gaan. Ook is er verdieping, kunnen ze workshops volgen of in gesprek gaan met een coach. Veerkracht is laagdrempelig, beschikbaar voor alle werknemers en verbetert doelgericht de vitaliteit van de werknemers. De gegevens zijn niet te herleiden naar de persoon en voldoet hiermee aan de AVG richtlijnen.

Ook voor werkgevers heeft het een meerwaarde. Veerkracht biedt unieke inzichten op het HR dashboard, waarbij de gegevens niet te herleiden zijn naar individuen Zo houden ze grip op de effectiviteit van de aangeboden en afgenomen interventies. Ook geeft het inzicht in de vitaliteit van de eigen organisatie en een goed beeld van de markt door een duidelijke benchmark. Zo kunnen werkgevers op tijd bijsturen.

Tom Baken, commercieel directeur HCS: “Inzetten op duurzame inzetbaarheid levert een win-win situatie op voor werknemer en werkgever. Bij HCS stellen we als doel dat mensen gedurende hun hele loopbaan vitaal, gezond en gemotiveerd kunnen blijven doorwerken. Voor werkgevers levert dit, naast lagere kosten, ook competente,gezonde en gemotiveerde medewerkersop die bijdragen aan een productieve organisatie en positieve werkomgeving. Veerkracht is een preventieve oplossing van verzuim en versterkt de vitaliteit van werknemers en van de organisatie. Zo komen we samen vooruit in de nieuwe wereld van werk.”

1 Cijfers geven inzicht in duurzame inzetbaarheid voor én na corona – TNO Fysieke belasting
Laatste van HCS
HCS versterkt positie arbodienstverlening en sociale zekerheid

Vitaliteit werkenden neemt af

HCS. Vooruit in de nieuwe wereld van werk.
HCS contact

Logo People First Group
Logo Arrow Electronics
Logo Schneider Electric