www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.LVTPR.comHerken zakelijke websitebezoekers

2514 volgers @ICTberichten
Deel dit nu via
PR: Zeekhoe Communicatie

Gemeentelijke dienstverlener ICT NML kiest voor cyberbeveiliger Fortinet

Fortinet houdt de ICT-dienstverlening voor gemeenten Weert, Venlo, Roermond en Nederweert vrij van cybergevaren

Utrecht, 21 juni 2021 - ICT NML, een ICT-dienstverlener voor gemeenten zoals Weert, Venlo, Roermond en Nederweert, heeft gekozen voor Fortinet, leverancier van uitgebreide, geïntegreerde en geautomatiseerde oplossingen voor cyberbeveiliging. ICT NML zorgt voor het beheer en onderhoud  van de ICT-omgeving van deelnemende gemeenten. Het levert ook een platform waar applicaties op draaien waar veel gemeenten gebruik van maken, zoals bijvoorbeeld de tool voor het verwerken van geografische informatie. Met de oplossingen van Fortinet worden de gemeentelijke ICT-omgeving en het platform optimaal beveiligd tegen cybergevaren.

Om de informatieveiligheid te garanderen moet het samenwerkingsplatform aan hoge security eisen voldoen. Dennis Hinssen, adviseur bij ICT NML: “Daarom gingen we op zoek naar een leverancier die in het hart van de dienstverlening, onze datacenters, veiligheid kon creëren voor de bestaande en toekomstige deelnemers. Alle grote leveranciers zijn de revue gepasseerd. Fortinet stak daar met vlag en wimpel bovenuit. Zij boden een betaalbare en uitstekende dienstverlening. Daarbij hoefden we geen concessies te doen aan gebruiksvriendelijkheid of beheer. Belangrijk was tevens dat Next Generation Firewall van Fortinet uitstekend geschikt was om een gesegmenteerd netwerk te ondersteunen. Bovendien is ook de digitale transformatie en de stap naar de cloud een belangrijke ontwikkeling. “Door het gebruik van webapplicaties ligt de focus steeds meer op security. De FortiGate helpt ons daarbij en is complementair aan onze cloud strategie, zegt Hinssen.”

ICT NML managet niet alleen de ICT-omgeving van gemeenten, maar biedt ook een uniek platform. Dankzij dit platform hoeven de gemeenten veelgebruikte applicaties niet allemaal afzonderlijk te installeren, configureren en beheren, wat veel tijd en budget bespaart. Iedere gemeente behoudt zijn eigen identiteit binnen het platform en blijft verantwoordelijk voor zijn eigen data. Hinssen: “Het  overheidssegment stelt hoge eisen aan beveiliging. Elke gemeente wil de zekerheid hebben dat hun gegevens beschermd zijn tegen hackers en cybercriminelen. Aangezien de gemeenten binnen het datacenter een eigen, afgezonderde ruimte hebben, moeten we de netwerken intern kunnen scheiden en beveiligen. Dat hebben we goed geregeld met FortiGate, Next Generation Firewall van Fortinet. Deze zorgt voor de bescherming naar de publieke netwerken en voor de interne segmentatie. Maar we maken van meer Fortinet producten gebruik, zoals bijvoorbeeld FortiMail en FortiAnalyzer. Al deze oplossingen houden samen alle randen van het netwerk veilig.”

De eisen aan informatiebeveiliging worden voor gemeenten steeds strenger. Gemeenten worden  jaarlijks ge-audit om te controleren of zij voldoen aan alle bestaande en nieuwe regels en normen voor informatiebeveiliging. “Wij zorgen ervoor dat gemeenten op dit vlak voldoen aan wet- en regelgeving, Fortinet is een onmisbaar onderdeel daarvan.” Ook in de toekomst ziet Hinssen een mooie rol voor Fortinet. “ICT NML biedt zijn diensten steeds vaker aan bij gemeenten die nog geen deel uitmaken van de samenwerkingsorganisatie. We hebben een helder doel voor ogen en daar hebben we producten tegenover gezet”, besluit Hinssen. “Daar hoeven we niet vanaf te wijken want Fortinet heeft alles in huis om onze groeiplannen te bewerkstelligen.”

Over Fortinet
Fortinet (NASDAQ: FTNT) wil bijdragen aan een digitale wereld waarin vertrouwen centraal staat. Dat doet het door mensen, apparaten, applicaties en data altijd en overal te beschermen. Dit is de reden waarom ’s werelds grootste bedrijven, dienstverleners en overheidsinstellingen voor Fortinet kiezen om hun digitale transformatie op veilige wijze te bespoedigen. Fortinet Security Fabric-platform biedt uitgebreide, geïntegreerde en geautomatiseerde bescherming van het volledige digitale aanvalsoppervlak. Het beveiligt bedrijfskritische apparatuur, data, applicaties en verbindingen van en naar het datacenter, de cloud en thuiswerkomgevingen. Fortinet heeft wereldwijd de meeste beveiligingsappliances verkocht. Meer dan 510.000 klanten vertrouwen op Fortinet voor het beschermen van hun organisatie. Het Fortinet NSE Training Institute, een initiatief van het Training Advancement Agenda (TAA) van Fortinet, is aanbieder van een van de grootste en meest uitgebreide trainingsprogramma’s binnen de branche. Het biedt iedereen toegang tot cybersecurity-training en nieuwe loopbaankansen. Ga voor meer informatie naar www.fortinet.com, het blog van Fortinet en FortiGuard Labs.
Laatste van Fortinet
Fortinet gaat een miljoen mensen gratis helpen bij opleiding tot security-professional

Fortinet integreert ngfw FortiGate met Dragos voor krachtige beveiliging van OT-omgevingen

FortiGuard Labs meldt tienvoudige groei van het aantal ransomware-aanvallen
Fundaments wint FY21 Global Cloud Partner of the Year award van Cohesity

Extreme Networks rond overname van Ipanema - de SD WAN-divisie van Infovista - af

Thijs Vermaat nieuwe Managing Director Experis

Vertiv introduceert het meest uitgebreide platform voor IT-beheer op de markt voor hybride en gedistribueerde netwerken en edge computing

3 op de 5 Nederlanders wil werken bij bedrijf dat diversiteit als kernwaarde heeft

Kaspersky Smart Home Security: een nieuw product om aangesloten apparaten thuis te beschermen

Ontdek het snelste toetsenbord ter wereld – de Razer Huntsman V2

SentinelOne breidt partner ecosysteem uit met nieuwe NDR-integraties

Nieuwste platform release van ServiceNow helpt bedrijven bij de grootste uitdagingen van het hybride werken door de inzet van workflows

Sophos-onderzoek: Meer dan 2 miljoen dollar aan herstelkosten bij ransomware-aanvallen in de financiële sector

Check Point Research: zwarte markt voor valse vaccinatiecertificaten is nu volwaardige industrie

Werving stijgt weer op prioriteitenlijstje Europese bedrijven

Neobanken laten traditionele banken achter door inzet Regtech

VMware benoemt Kit Colbert tot Chief Technology Officer

Websuper Picnic haalt € 600 miljoen op om internationale groei te versnellen

Cis Marring en Marietje Schaake treden toe tot nieuwe RvC Quantum Delta NL
Jules Pieters nieuwe countrymanager voor Login Consultants en Basefarm Nederland

Zenitel benoemt Elbo Technology tot Center of Excellence voor Nederland

DTEX Systems en iSOC24 gaan partnership aan voor Cyber Security Operations en Insider Risk Intelligence in de Benelux

Een op de tien onderzochte cybersecurityincidenten bij organisaties wordt door Kaspersky als ernstig beschouwd
Fortinet contact

Logo Fortinet

www.fortinet.com
Fortinet sociaal

Fortinet tweets

Logo Login Consultants
Logo Elbo Technology
Logo iSOC24
Logo Vabi
Logo Brixxs
Logo SoftApp BV
Logo MatrixMind
Logo Nice to Meat
Logo Fullstaq B.V.
Logo Stichting ITdonations
Logo Jortt BV
Logo NPRM NV
Logo Stylonic.nl
Logo Landelijk Kenniscentrum Financiële Vitaliteit (LKFV)
Logo VPNdiensten.nl
Logo Techone B.V.
Logo E-mergo
Logo Orange Cyberdefense
Logo Boys with Brains
Logo MCS B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo VPNdiensten.nl
Logo True (Broad Horizon)
Logo PQR
Logo Experis