Contentbureauwww.lubbersdejong.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nl
PR: LVTPR

Bijna driekwart van de Nederlanders vindt WiFi net zo belangrijk als water en elektriciteit

Onderzoek naar aanleiding van World WiFi Day toont perceptie van WiFi onder Nederlanders

Utrecht, 18 juni 2021 – Op zondag 20 juni is het World WiFi Day. Op die dag wordt er even stilgestaan bij de grote rol die het internet speelt in het dagelijks leven van mensen over de hele wereld. Zo ook in Nederland: in 2020 gebruikte volgens cijfers van Internet World Stats 95,6 procent het internet. Op die manier konden mensen bijvoorbeeld, ondanks lockdowns en andere beperkingen, tóch goed in contact blijven met familie en vrienden. devolo deed naar aanleiding van World WiFi Day onderzoek naar de perceptie van WiFi onder Nederlanders. En wat blijkt? Bijna driekwart (73 procent) vindt WiFi thuis net zo belangrijk als water en elektriciteit. Als klap op de vuurpijl geeft ruim 40 procent aan liever een dag zonder water te zitten dan zonder WiFi.

Weinig issues, ondanks corona
Als Nederlanders last hebben van WiFi-problemen, dan is dat meestal tijdens het surfen op het internet (44 procent). In slechts 1 procent van de gevallen ontstaan er problemen tijdens het thuiswerken. Dat is goed nieuws, aangezien we worden gevraagd om in elk geval nog tot na de zomer zo veel mogelijk vanuit huis te werken. Maar als de WiFi-issues wel toeslaan, dan beperken die zich meestal niet slechts tot de verste uithoeken van het huis. Zo ervaart 38 procent problemen in de woonkamer, 31 procent in de slaapkamer en 18 procent buiten.

devolo Magic 2-adapters hebben een bereik van maximaal vijfhonderd meter via het elektriciteitsnet. Op die manier veranderen ze elk stopcontact in een high-speed toegangspunt. Daarmee zijn devolo Magic 2-producten niet alleen de snelste Powerline-adapters die momenteel verkrijgbaar zijn, maar hebben ze ook het grootste bereik.

Kom niet aan mijn WiFi
Wanneer de internetverbinding niet werkt zoals-ie moet werken, weet 23 procent van de Nederlanders niet wat de oorzaak is. Toch schakelt slechts 30 procent professionele hulp in bij verbindingsproblemen. En dat terwijl 2 op de 5 Nederlanders (40 procent) een kort lontje hebben en nogal gefrustreerd raken van een haperende internetverbinding.

Op basis van het onderzoek is wel duidelijk dat WiFi absoluut niet meer weg te denken is uit het dagelijks leven van de meeste Nederlanders. Net als water en elektriciteit is het daarmee uitgegroeid tot een belangrijke levensbehoefte.

Over het onderzoek
Het onderzoek van devolo, uitgevoerd door Multiscope, vond plaats tussen 7 en 20 mei 2021. In totaal namen 1.032 Nederlanders met een WiFi-verbinding thuis deel aan het onderzoek.

Over devolo
devolo?maakt de woning intelligent en het stroomnet slim. Privéklanten brengen met Powerline-adapters van?devolo?highspeed dataverbindingen in elke ruimte. Internationaal zijn er ongeveer 40 miljoen?dLAN®-adapters in gebruik. Bovendien ontdekken klanten met?devolo?Home Control de mogelijkheden van het Smart Home – snel in te richten, naar wens?uitbreidbaar?en makkelijk per smartphone te bedienen. Als OEM-partner past?devolo?zijn producten en oplossingen aan de individuele behoeften van internationale telecombedrijven aan. Op professioneel terrein biedt de ombouw van de energievoorzieningsinfrastructuur bovendien kansen: met?devolo-oplossingen kunnen nieuwe Smart?Grids?realtime?bewaakt en geregeld worden, en zijn volledig nieuwe diensten te realiseren.?devolo?is opgericht in 2002 en telt momenteel ongeveer driehonderd medewerkers. De wereldmarktleider op Powerline-gebied is met eigen vestigingen en via partners in negentien landen vertegenwoordigd.
Laatste van devolo
Olympische Spelen 2021: 4 tips om alles perfect online mee te krijgen

Het Songfestival 2021: welk land streamt het event het snelst?

Logo LVTPR

Logo People First Group
Logo Arrow Electronics
Logo Schneider Electric