www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nlHerken zakelijke websitebezoekers
PR: ItsaRep

Dataiku door Snowflake benoemd tot Data Science Partner of the Year

Uitstekende prestaties op het gebied van technische integraties, technische vaardigheden, samenwerkingsopties en sales traction

Dataiku heeft op de virtual partner summit van Snowflake de prijs voor Data Science Partner of the Year ontvangen. Door Dataiku’s partnership met Snowflake en de verregaande integraties zorgen de twee bedrijven ervoor dat ze naadloos enterprise-ready AI-oplossingen kunnen leveren. Hiermee kunnen klanten eenvoudig nieuwe data science-projecten, waaronder machine learning en deep learning, bouwen, implementeren en monitoren.

Dataiku is een belangrijk onderdeel van het Snowflake Data Cloud-ecosysteem en maakt het nog gemakkelijker voor Snowflake-klanten om de mogelijkheden van geavanceerde analyses en AI-gestuurde applicaties te benutten. Met Dataiku kunnen klanten van Snowflake gebruikmaken van een unieke visuele interface, die samenwerking tussen diverse gebruikers mogelijk maakt. Zowel business users als data-teams hebben toegang tot de Data Cloud om geautomatiseerde data pipelines, krachtige analyses en praktische AI-gedreven applicaties te ontwikkelen.

Dataiku en Snowflake kondigden een uitgebreidere samenwerking aan in november 2020 en in april 2021. Bovendien ontving Dataiku een nieuwe investering van Snowflake Ventures. Dataiku is daarnaast Elite-partner (het hoogst haalbare niveau voor Snowflake-partners) en ontving onlangs de Tech Ready-status voor de optimalisatie van Snowflake-integraties met de nadruk op best practices of het gebied van functionaliteit en performance. Dataiku biedt native integraties met Snowflake, waaronder authenticatie, native connectiviteit, data loading, data transformation en push-down van Dataiku naar Snowflake-computing voor feature engineering en het terugschrijven van predictions naar Snowflake.

Dataiku’s benoeming tot Data Science Partner of the Year illustreert het gezamenlijke doel om gemeenschappelijke klanten, nu zo’n 80 bedrijven waaronder Novartis en DAZN, de beste data-ervaring te bieden. De krachtige combinatie van Snowflake's realtime performance en bijna onbeperkte schaalbaarheid met Dataiku's machine learning en mogelijkheden op het gebied van model management vergroten de mogelijkheden op het gebied van AI voor klanten in verschillende sectoren. Dit wordt versterkt door het recent geïntroduceerde Dataiku Online, een compleet SaaS-aanbod dat is geïntegreerd met Snowflake en zorgt voor zeer vlotte behandeling van klantdata en snelle time-to-value voor klanten van elke bedrijfsgrootte.

"Bedrijven zijn op zoek naar manieren om hun activiteiten te verbeteren met behulp van AI. Hierom is het belangrijker dan ooit om data science tools te hebben die snel en gemakkelijk kunnen worden geïntegreerd”, zegt Florian Douetteau. CEO bij Dataiku. “We zijn erg blij met de erkenning van Snowflake's Data Science Partner of the Year. Voor ons is het een bevestiging van ons gezamenlijke doel om data science-workflows te vereenvoudigen en te verbeteren, en  de kracht van geavanceerde analyses voor bedrijven te ontsluiten.”

Innovatie
Snowflake en Dataiku werken aan meer innovatieve oplossingen die klanten snel toegang zullen verlenen tot nieuwe cloud data die essentieel zijn voor het ontwikkelen van krachtige AI-gestuurde applicaties en processen. Met de push-down-architectuur van Dataiku kunnen klanten profiteren van een prijs gebaseerd op gebruik per seconde voor data processing, AI-ontwikkeling en het uitvoeren van data in AI pipelines.

De samenwerking zal verder worden versterkt door Snowpark, de nieuwe omgeving voor ontwikkelaars in Snowflake. Snowpark, dat momenteel in preview is, biedt data engineers, data scientists en ontwikkelaars de mogelijkheid om code te schrijven in talen zoals Scala, Java en Python met behulp van vertrouwde programmeerconcepten. Hierna kunnen workloads in Snowflake uitgevoerd worden, zoals data transformation, data preparation en feature engineering.

"Als partner heeft Dataiku geholpen bij het verkopen, integreren en implementeren van gezamenlijke technologieën voor tientallen gedeelde klanten. We zijn blij om hun inspanningen te kunnen belonen met de Snowflake Data Science Partner of the Year Award”, zegt Colleen Kapase, SVP van WorldWide Partners and Alliances bij Snowflake." Onze samenwerking met Dataiku helpt gezamenlijke klanten om AI en ML op praktische, schaalbare manieren te benutten. We kijken erg uit naar de innovaties en positieve resultaten bij klanten, die voortkomen uit deze samenwerking.”

Meer over Dataiku

Dataiku werd in 2013 opgericht met de missie om de toegang tot data-inzichten voor iedereen te democratiseren en ondernemingen in staat te stellen hun eigen pad naar enterprise AI te bouwen. Het bedrijf is sindsdien exponentieel gegroeid en bedient nu honderden klanten over de hele wereld, waaronder Schlumberger, GE Aviation, Sephora, Unilever, BNP Paribas, Premera Blue Cross, en Kuka. Dataiku heeft momenteel meer dan 600 mensen in dienst, verdeeld over kantoren in Amsterdam, New York, Parijs, Londen, München, Sydney en Singapore.
Laatste van Dataiku
Dataiku en Rabobank versterken samenwerking voor meer AI-innovatie in bankensector

Dataiku nu ook beschikbaar via AWS Marketplace

Logo People First Group