Herken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.LVTPR.com

SaasNow breidt datacenter uit om in te spelen op toenemende vraag naar Europese cloud-hosting

Expansie faciliteert ondersteuning voor SAS Viya 4 en biedt mogelijkheden voor geavanceerde AI-oplossingen

SaasNow, onderdeel van Notilyze en leverancier van hosting-oplossingen voor SAS-platformen, breidt haar Europese datacenter uit. Met de expansie ondersteunt SaasNow de nieuwste versie van het SAS Viya-platform dat draait op een schaalbare Kubernetes-architectuur. Daarnaast biedt de uitbreiding nieuwe mogelijkheden zoals het werken met GPU’s om AI toepassingen te ontwikkelen met deep-learning. Met de versterkte focus op Europa speelt SaasNow ook in op de groeiende vraag van bedrijven en overheidsinstellingen naar hosting binnen de EU-grenzen.

Onder druk van de Europese AVG-regels stellen steeds meer organisaties de eis dat hosting en support niet buiten de EU mogen plaatsvinden of door partijen met banden buiten de EU uitgevoerd mogen worden. SaasNow biedt organisaties volledige dienstverlening inclusief hosting, updates en support voor SAS-omgevingen, allemaal vanuit de Europese Unie. Dit en gezien het feit dat het een zelfstandige Nederlandse organisatie is, maken dat SaasNow gegarandeerd kan voldoen aan deze eis. Daarom koos ook FOD VVVL, de Belgische overheidsorganisatie die onder meer de volksgezondheid bewaakt, voor SaasNow.

“Toen de Covid-crisis in maart 2020 uitbrak, was er behoefte aan kwalitatieve dashboards om beleidsmakers en onderzoekers te voorzien van inzichten waarop zij direct actie konden ondernemen”, vertelt Kurt Nys ICT Manager bij FOD VVVL. FOD selecteerde SaasNow om een dynamisch schaalbaar en betrouwbaar platform te leveren. Om tegemoet te komen aan de privacy-richtlijnen in Europese wetgeving, zorgde SaasNow ervoor dat de oplossing binnen een week op een private cloud kon draaien.

Aantrekkelijk voor elk formaat omgevingen en datasets
Dankzij de Europese hosting van SaasNow voor SAS Viya 4, wordt niet alleen voldaan aan de privacyregels. Ook kostentechnisch heeft SaasNow dankzij zelf ontwikkelde optimalisaties een zeer aantrekkelijk aanbod voor kleine en middelgrote klanten in handen. Net als andere producten van SaasNow kunnen omgevingen per maand afgenomen worden en zijn deze eenvoudig op te schalen.

Klanten waaronder KNVB en Voetbalmedia, waarderen de flexibele aanpak van SaasNow bij het volledig beheren van SAS-omgevingen in de cloud. Marion Massop, Manager Data Intelligence bij KNVB: “Wanneer we tijdelijk meer capaciteit nodig hebben, schaalt SaasNow probleemloos de omgeving op, dit is een groot voordeel voor ons. De kwaliteit, betrouwbaarheid en snelheid van dienstverlening, maakt hen een fijne partner om mee te werken.”

Tom Dogger, CTO bij SaasNow: “Met zelf ontwikkelde optimalisaties voor het SAS-platform zorgen we ervoor dat we onze dienstverlening voor elk formaat klant beschikbaar kunnen maken. Door onze flexibele insteek kunnen we niet alleen hosting, maar ook monitoring en ondersteuning in een compleet pakket aanbieden. Dankzij onze service en de versterkte focus op de Europese markt zijn we klaar voor verdere groei.”

-----------------

Over SaasNow
SaasNow is een innovatief Nederlands bedrijf en leverancier van de gelijknamige SaasNow selfservice BI & Business Analytics oplossing. Het bedrijf levert clouddiensten aan SAS klanten en SAS partners op basis van SAS Viya in een uniek maandelijks abonnement. SaasNow is ISO27001 en NEN7510 gecertificeerd. Meer informatie: https://www.saasnow.com.
Laatste van SaasNow

Cloud analytics provider SaasNow kondigt prijsverlaging aan
SaasNow contact

Logo People First Group