Herken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.comwww.marcommit.nl
PR: Archetype Agency BV

Schneider Electric uitgeroepen tot ‘Best Global Sustainable Supply Chain’-organisatie

Schneider Electric, leider in de digitale transformatie van energiebeheer en automatisering, is uitgeroepen tot de Best Global Sustainable Supply Chain-organisatie op de Global Sustainable Supply Chain Summit 2021 (GSSC Summit). Deze prijs geeft Schneider Electric een voorsprong op zijn concurrenten op het gebied van groenere en eerlijkere supply chains.

De prijs werd uitgereikt tijdens de prijsuitreiking van de inaugurele top, die virtueel plaatsvond van 8 tot 10 juni. Schneider werd als winnaar gekozen uit een shortlist van internationale topbedrijven, met de hoogste scores op meer dan 100 indicatoren, waaronder energieverspilling, gezondheid op het werk en diversiteit en gelijke kansen.

Deze prijs bekroond de inspanningen van Schneider Electric om de koolstofemissies van zijn supply chain in de afgelopen drie jaar met meer dan 100.000 ton te verminderen. Tegen het einde van 2020 was 80 procent van Schneider's activiteiten aangedreven door hernieuwbare energiebronnen, mogelijk gemaakt door Schneiders eigen technologieën en door gebruik te maken van duurzame Power Purchase Agreements (PPA's).

Door duurzaamheid centraal te stellen in de huidige supply chain-strategie - bekend als het STRIVE (2021-2023)-programma, is Schneider van plan om tegen 2025 70 netto-nul-koolstoffabrieken en -distributiecentra te hebben. Daarnaast wil het bedrijf geleidelijk verdere energie- en koolstofefficiëntie nastreven in al zijn ~300 productie- en opslagfaciliteiten. Schneider heeft zijn eigen koolstofprijs vastgesteld op 130 €/ton, om te helpen bij de besluitvorming over investeringen in de supply chain met een aanzienlijke CO2-impact.

Een aantal ambities van het STRIVE-programma omvat Schneider's ~15.000 man sterke netwerk, dat bestaat uit de belangrijkste leveranciers uit de supply chain. Deze leveranciers zetten zich in om hun praktijken op het gebied van milieu, veiligheid en maatschappelijke verantwoordelijkheid voortdurend te verbeteren. Leveranciers ondersteunen ook het toegenomen gebruik van groene materialen in de producten van Schneider en de overgang naar uitsluitend gerecyclede kartonnen verpakkingen.

Als onderdeel van deze inzet heeft Schneider onlangs het Zero Carbon Project gelanceerd, dat tot doel heeft de CO2-voetafdruk van de supply chain te verlagen. In het kader van dit initiatief werkt het bedrijf samen met zijn 1000 grootste leveranciers – die verantwoordelijk zijn voor 70% van Schneider’s koolstofemissies - om de CO2-emissies van hun activiteiten tegen 2025 te halveren. Het initiatief maakt deel uit van de 2021-2025 duurzaamheidsdoelstellingen van Schneider en is een concrete stap om de stijging van de gemiddelde wereldwijde temperatuur tegen 2050 te beperken tot 1,5°C of minder, zoals de overeenkomst van Parijs nastreeft.

Schneider Electric helpt ook zijn klanten om de CO2-uitstoot te verminderen. Walmart, 's werelds grootste retailer, werkt samen met Schneider aan het Gigaton PPA-programma. Leveranciers van Walmart kunnen deelnemen aan geaggregeerde PPA's, aangezien kleinere bedrijven mogelijk niet de omvang hebben die nodig is om deze markten afzonderlijk te benaderen. De samenwerking van Schneider met Walmart heeft tot doel het gebruik van hernieuwbare energiebronnen met Walmart's leveranciersbestand te versnellen en tegen 2030 een miljard ton vermeden koolstofemissies te realiseren.

"Duurzaamheid staat centraal in STRIVE, de transformatiestrategie van Schneider Electric's supply chain", zegt Mourad Tamoud, Executive Vice-President, Global Supply Chain bij Schneider Electric. “We houden altijd rekening met decarbonisatie, circulariteit, veiligheid en behoud van biodiversiteit in onze besluitvorming en leveranciersrelaties. In een context van voortdurende verstoring van de supply chain als gevolg van de pandemie, waarderen we de open samenwerking met levranciers op de GSSC-top en zijn we vereerd om deze erkenning te ontvangen.”

In januari 2021 werd Schneider ook door Corporate Knights erkend als de meest duurzame onderneming ter wereld. In mei stond Schneider op de vierde plaats in de Top 25 Corporate Supply Chains-ranglijst van Gartner.

Over Schneider Electric
Het doel van Schneider Electric is om iedereen in staat te stellen alles uit beschikbare energie en hulpbronnen te halen en zo vooruitgang te boeken en verduurzaming te garanderen. We noemen dit Life Is On.

Onze missie is om jouw digitale partner te zijn voor duurzaamheid en efficiëntie.

We stimuleren digitale transformatie gedurende de gehele levenscyclus door integratie van toonaangevende proces- en energietechnologieën met producten, monitoring, software en services die end-point met de cloud verbinden. Hierdoor is geïntegreerd beheer mogelijk voor woningbouw, gebouwen, datacenters, infrastructuur en industrieën.

Van alle internationale bedrijven zijn wij het meest lokaal actief. We zijn voorstanders van open standaarden en partnerschap in ecosystemen, waarbij de passie voor onze gedeelde waarden, inclusiviteit, elkaar versterken en een betekenisvol doel centraal staan.
Laatste van Schneider Electric
Dit is waarom elektriciteitsbedrijven groener moeten worden

Schneider Electric lanceert communicatieservice om transparantie in ESG-prestaties te realiseren

Hans Smid nieuwe voorzitter van belangenorganisatie European Building Automation and Controls Association (eu.bac)

Logo Archetype Agency BV
Schneider Elec.. contact

Logo Schneider Electric

+31(0)23 5 124 124
  www.schneider-electric.nl
Schneider Elec.. sociaal

Schneider Elec.. tweets

Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Techtenna
Logo Priemo