Herken zakelijke websitebezoekerswww.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl

E-bike to go introduceert Noord: e-bike met spierballen in flexibel abonnement

Amsterdam, 17 juni 2021 – Noord, het nieuwe merk van e-bike to go, brengt design en prestaties samen in een zelfontwikkelde e-bike. Het merk richt zich op jongvolwassenen en jonge ouders die steeds meer buiten de stad wonen en een gezond, duurzaam en vooral makkelijk alternatief op de autorit of het OV willen. Met het nieuwe label biedt Noord een abonnementsservice die past bij de eisen van de doelgroep: altijd een kwalitatieve fiets zonder zorgen over onderhoud, schade of diefstal.

Het in Amsterdam Noord gevestigde e-bike to go heeft inmiddels ruim 10.000 e-bikes in drie landen rondrijden, veelal voor bezorgdiensten in de food en non-food sector. Het bedrijf introduceert vandaag ‘Noord’: een nieuw merk met een zelfontwikkelde e-bike. De fiets is ontworpen door de oprichter, technisch ontwerper en operationeel manager van e-bike to go. Samen vormen zij de drie speerpunten van de nieuwe e-bike: budget, vorm en functionaliteit. De uitkomst is een onverwoestbare high-end e-bike gemaakt voor het leven in en om de stad.

Oprichter Jelle Visser over de ontwikkeling van de e-bike: “De vraag naar e-bikes groeit enorm, met name in en rondom grote steden. Men wil niet alleen een kwalitatieve e-bike met een stoer design, maar vooral ook een die betrouwbaar is. We hebben daarom een unisex e-bike ontwikkeld die er stoer uitziet en vooral een geweldige rijervaring biedt. Normaal zie je dat een e-bike zo licht mogelijk wordt gemaakt, onze overtuiging is dat dit voor een e-bike minder belangrijk is. Daarom hebben we gekozen voor een robuust frame wat resulteert in optimale wegligging. Dit merk je meteen als je erop rijdt.”

E-bike met spierballen
Bij het ontwikkelen van de Noord e-bike heeft e-bike to go gekeken naar zijn huidige veelgebruikers. De Noord e-bike is ontworpen om sterk en duurzaam te zijn en dat is terug te zien in de onderdelen. Het frame is gemaakt van gerecycled aluminium, een riemaandrijving in plaats van ketting, anti-lek banden en een geïntegreerde batterij, die ook nog eens een actieradius tot 110 km levert. Maar ook aan veiligheid is gedacht. De e-bike beschikt over mechanische ABS remmen om veilig tot stilstand te komen en ultra-grip banden voor perfecte controle. De ingebouwde GPS zorgt voor rust: via de MyBike functie weet je namelijk altijd waar je e-bike staat. Dankzij het dubbele slot kan de e-bike met een gerust hart in de stad worden geparkeerd.

Flexibel abonnement
Noord biedt de nieuwe e-bike aan met een maandelijks opzegbaar abonnement. Dat abonnement kost € 21,50 per week of, met een schade- en diefstalverzekering, € 27,50 per week en is all-in: bij problemen ruilt het bedrijf de fiets om. De e-bike is ook te koop voor een eenmalig bedrag van € 3.500,-.

De Noord e-bike zal naar verwachting in juli leverbaar zijn. Consumenten kunnen nu al een pre-order plaatsen via www.ridenoord.nl.

Specificaties
E-performance
  • Motor: Shimano Steps 6100
  • Batterij: 505KWh, removable
  • Opladen: 80% opgeladen in3uur
  • Actieradius:
    • Eco: 110km
    • Normaal: 70km
    • Hoog: 50km
Hardware
  • Versnellingen: 5 speed geïntegreerde HUB
  • Fietscomputer: Bluetooth
  • Frame kleur: Ral 7024 matt finish
  • Framemaat: 50
Veilig & zeker op pad
  • Anti-diefstal: GPS systeem – 100% traceerbaarheid
  • Slot: ABUS 5650L
  • Remmen: Mechanische ABS –Shimano c600
  • Banden: Anti-lek banden, maximale grip

Voor meer informatie, neem contact op met:
Chris Peters, Crisp PR & Communicatie
chris@crisp.amsterdam

Over e-bike to go
E-bike to go, opgericht in 2015, is met ruim 10.000 lease e-bikes marktleider op het gebied van e-bike abonnementen in Nederland. Het bedrijf levert lease e-bikes aan zowel consumenten als de zakelijke deliverymarkt in Nederland, België en Duitsland. In 2020 boekte e-bike to go een omzetgroei van 600 procent en in 2019 kende het bedrijf een omzet van €1,15 mln.

E-bike to go bundelde in 2021 de krachten met GreenMo, marktleider in de lease van elektrische voertuigen. Het bedrijf heeft de missie om in 2022 de vloot met 200% te laten groeien en verder uit te breiden in Europa. Met merk Noord, dat zich met een eigen e-bike en abonnementsservice richt op consumenten, is onderdeel van e-bike to go.
Laatste van Noord

Logo People First Group
Logo Arrow Electronics
Logo Schneider Electric