www.LVTPR.comHerken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl
PR: DelanoPR

Festival finance bedrijf doet als eerste plastic muntjes geheel in de ban

Festival finance bedrijf Moneycomb stopt als eerste in de evenementenbranche met het aanbieden van plastic muntjes als betaalmiddel. Het Nederlandse bedrijf levert enkel nog digitale betaaloplossingen omwille van efficiëntie, duurzaamheid en hygiëne. Zo vervalt weliswaar zo’n 20 procent van hun omzet, maar het bedrijf vindt plastic munten ‘echt niet meer van deze tijd.’ Moneycomb trapt dit korte evenementenseizoen af met het EK Hockey. Afgelopen zondag was de laatste dag van dit nationale event, dat geheel cashless draaide en waar de vrouwen en mannen van het Nederlandse team Europees kampioen werden.

Moneycomb ondersteunt festivals en evenementen al enkele jaren als financiële partner met de betalingen van onder andere consumpties. Van lokale evenementen tot de TT-Assen, Het Amsterdams Verbond en De Libelle Zomerweek.

Efficiëntie
Veel evenementen werken echter nog met plastic muntjes. Onderzoek naar evenementen met en zonder muntjes toont duidelijk de voordelen van digitaal betalen. Zo blijkt dat mensen die bijvoorbeeld contactloos betalen vaker bestellen en tot later in het evenement blijven bestellen. Michael van Elswijk, een van de partners van Moneycomb: “Consumenten betalen voor wat zij eten en drinken én komen dus nooit meer thuis met ongebruikte muntjes. Het systeem is daardoor heel transparant en eerlijk voor zowel onze klanten als de consumenten. Geen munten heeft ook nog als voordeel dat de kosten voor de  eventorganisator naar beneden kunnen, doordat er minder hardware, transport en personeel nodig is. Er is betere controle op voorraad versus de werkelijke verkoop.

Duurzaamheid
Moneycomb neemt de beslissing om te stoppen met plastic muntjes ook omwille van duurzaamheid. ‘’Grote festivals bestellen per evenement tot wel 1,5 miljoen plastic muntjes. Elke keer weer”, zegt Guido van den Berk, ook partner van Moneycomb. “Wij willen graag bijdragen aan een betere toekomst. Na een wereldwijde pandemie, doorgaan met nog steeds de ouderwetse plastic munten voelt echt als een stap achteruit en niet meer van deze tijd.”

Hygiëne van plastic muntjes
Hygiëne is ook een reden voor de keuze voor contactloos betalen. Uit onderzoek van de Universiteit van Arizona blijkt namelijk dat bacteriën tot wel 48 uur overleven op toetsenborden en computermuizen, waar meer bacteriën zitten dan op een gemiddelde wc-bril thuis. “Elke dag houden we urenlang onze mobiele telefoon vast. Tijdens evenementen houden bezoekers vervolgens weer de muntjes vast waarmee ze betalen”, legt Van den Berk uit. “Door de keuze voor enkel contactloos betalen, willen we dus ook bijdragen aan de veiligheid en gezondheid van bezoekers.”
Laatste van Moneycomb
Festival finance bedrijf doet als eerste plastic muntjes geheel in de ban

Logo DelanoPR
Moneycomb contact

Logo Moneycomb

info@moneycomb.nl
  moneycomb.nl
Moneycomb sociaal

Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Techtenna
Logo devolo
Logo Unisys
Logo Banking Circle