www.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nl
PR: ItsaRep

Dataiku Online maakt enterprise AI beschikbaar als managed service

Data- en analyse platform beschikbaar als volledig beheerde dienst in de cloud

Dataiku introduceert Dataiku Online, waarmee hun AI- en machine learning-software nu beschikbaar komt als een volledig online dienst voor kleinere, meer agile organisaties. Dataiku Online wordt volledig beheerd door Dataiku, waardoor bedrijven van elke omvang toegang krijgen tot de volledige kracht van het grootzakelijke dataplatform zonder de noodzaak om middelen te installeren en de toepassing te beheren, en de IT-afdeling dus wordt ontzien.

Dataiku Online biedt alles wat nodig is om krachtige, collaboratieve analytische projecten op te zetten met centraal aangestuurde datavoorbereiding, datavisualisatie, reporting, AutoML en toepassing. Het online aanbod is gelijk aan de mogelijkheden van Dataiku's on-premise product, met een paar aanpassingen in de configuratie en het ontwerp om te voldoen aan het beheerde gebruik. De flexibele interface maakt samenwerking mogelijk tussen een breed scala aan zakelijke gebruikers en data-teamleden. Met Dataiku Online kan elk van deze gebruikersgroepen binnen enkele minuten hun ‘data journey’ beginnen, eenvoudig verbinding maken met de nodige gegevensbronnen en binnen enkele dagen beginnen met het implementeren van hun projecten.

“Samenwerking en toegankelijkheid zijn altijd van het grootste belang geweest bij Dataiku. We zijn Dataiku Online gaan ontwikkelen om tegemoet te komen aan de behoeften van kleine en middelgrote bedrijven, naast startups, die anders kijken naar on-premise technologieën of custom clouds zoals onze enterprise klanten doen”, zegt Jurriaan Krielaart, sales director Dataiku. "Veel van deze bedrijven staan aan het begin van hun reis met data en analytics, en we willen hen helpen toegang te krijgen tot de volledige kracht van ons end-to-end data science platform om data te benutten en verder te gaan in hun reis met machine learning, terwijl we een deel van de druk verlichten om infrastructuur te implementeren en te onderhouden. Wij geloven dat elk bedrijf kan profiteren van geweldige datatools, en Dataiku Online zal het voor een hele nieuwe groep bedrijven makkelijker maken om hier toegang toe te krijgen."

Data stack gebruiken
Hoewel enterprise organisaties kunnen investeren in het uitbreiden van hun gegevensopslag en gegevensbeheer, is dat investeringsniveau onbereikbaar voor kleinere bedrijven. Maar deze bedrijven hebben nog steeds analytics en AI nodig om waarde te creëren voor hun organisatie. Met Dataiku Online kunnen kleinere organisaties gebruik maken van moderne, cloud stack en data storage tools van Snowflake, Google BigQuery, Amazon Redshift en meer. Er is zelfs een pre-integrated versie van Dataiku Online beschikbaar via de Snowflake Marketplace.

Verschillende klanten hebben de beheerde dienst al getest. Hieruit kwam naar voren dat teams sneller konden samenwerken met een verscheidenheid aan gegevensbronnen, waardoor modellen uiteindelijk veel sneller in productie kunnen worden genomen dan met andere tools.

“Met Dataiku Online kunnen we ons concentreren op analyse, niet op serverbeheer. Ook de klantenservice is snel. Data-inzichten voeden onze groei, en Dataiku Online stelt ons in staat om sneller inzichten te ontwikkelen dan onze concurrenten”, aldus Scott Walker, Managing Partner bij Sarissa Partners.

Om Dataiku Online, en daarmee het gebruik van data, nog toegankelijker te maken voor start-ups en het mkb, is er een speciaal aanbod voor deze doelgroep. Kleinere ondernemingen profiteren hiermee van al hun data in één platform om zo een begin te maken aan hun data journey. Start-ups jonger dan twee jaar of minder dan 5 miljoen dollar aan investering, en bedrijven jonger dan vijf jaar of minder dan 10 miljoen dollar aan investering krijgen een aantrekkelijk geprijsd aanbod.

Elk bedrijf kan een gratis trial-versie van Dataiku Online uitproberen voor 14 dagen. Op 1 juli is er een webinar over Dataiku Online, om alle functionaliteit te ontdekken.

Meer over Dataiku
Dataiku werd in 2013 opgericht met de missie om de toegang tot data-inzichten voor iedereen te democratiseren en ondernemingen in staat te stellen hun eigen pad naar enterprise AI te bouwen. Het bedrijf is sindsdien exponentieel gegroeid en bedient nu honderden klanten over de hele wereld, waaronder Schlumberger, GE Aviation, Sephora, Unilever, BNP Paribas, Premera Blue Cross, en Kuka. Dataiku heeft momenteel meer dan 600 mensen in dienst, verdeeld over kantoren in Amsterdam, New York, Parijs, Londen, München, Sydney en Singapore.
Laatste van Dataiku
Total Economic Impact-onderzoek: Dataiku levert bedrijven een return-on-investment van 423 procent

Dataiku en Rabobank versterken samenwerking voor meer AI-innovatie in bankensector

Dataiku nu ook beschikbaar via AWS Marketplace
Dataiku contact

Logo Dataiku

Dataiku sociaal

Dataiku tweets

Logo VPNdiensten.nl
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Techtenna
Logo Priemo
Logo NPRM NV
Logo OPEN.satisfaction
Logo NEG-ITSolutions
Logo Login Consultants
Logo Giarte
Logo Tulinx
Logo Renewd
Logo Fullstaq B.V.
Logo Sortlist
Logo Data Matters BV
Logo E-mergo
Logo Facilitor
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Young_Coders
Logo True (Broad Horizon)
Logo Tankpas-Aanvragen.nl
Logo MCS B.V.
Logo Lightspeed
Logo Citrix
Logo Extreme Networks
Logo Essentra Components
Logo Pegasystems
Logo CrowdStrike
Logo Red Hat
Logo WorldStream
Logo Mirakl
Logo Orange Cyberdefense
Logo Personio
Logo Conscia Nederland B.V.
Logo Visma | Raet
Logo Ctac N.V.